Veel te weinig stemmen voor Jan hier, dus bij deze het aantal verdubbeld.
Het werd tijd ja(!)
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat hij het is. Stine en Emilio nemen bijvoorbeeld onmolse posities in in opdrachten 2.3 en 3.1. Als Jan dat doet (opdracht 3.3), past het bij zijn rol die hij vooraf had aangekondigd in zijn introductievideo. Die van de uber fanatieke, avontuurlijk ingestelde kandidaat (die de pot wil spekken en anderen daartoe wil motiveren
... maar dat is hier niet relevant). Dan kun je in die opdracht niet anders dan meteen je hand opsteken.
Als je dan de keuzes van regie erbij pakt (welke kandidaten zitten in de eerste 3 afleveringen overall het meest verdacht in de edit, en welke niet) en dat combineert met welke deelnemers het vaakst een molse positie innemen, danwel het vaakst sturend lijken op te treden, dan verbaast het me eerlijk gezegd ook dat hij hier zo extreem weinig wordt verdacht.
Nee, hij staat niet met stip op #1 in de 'follow the money' lijstjes. Maar wat meten die precies? Wat de mol daadwerkelijk uit de pot haalt in opdracht 2.1, 2.3 en 3.3 is voor de kijker volstrekt onduidelijk. En dat bevalt me eerlijk gezegd prima. Juist de keuzes van de regie te proberen begrijpen vind ik een erg leuk onderdeel van het spel ... ook als later blijkt dat ik ernaast zit.