Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
129 (58.4%)
Olcay Gulsen
58 (26.2%)
Ruben Hein
34 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 220

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 187166 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #940 Gepost op: 4-03-2018, 14:04:53 »
::rofl::

Het zit diep, he?
Nee juist niet... 'don't care' is het meer. Kijk, mijn mol is er immers uit. En daarna heb ik nergens meer hechting gevoeld of kunnen tunnelen. Dus het is mij om het even. Zoals ik al zei verleden week of de week ervoor komt Jolcay wel mijn top-3 aller tijden mollen binnen, 'zou het zo mogen zijn'.

En er blijft hoop op de hoopmollen, dit is nu de stunning tussenstand van de Molbeurs ::oink::

1 Olcay
2 Jan
3 Ruben

 ::oink:: ::oink:: ::oink::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #941 Gepost op: 4-03-2018, 14:06:22 »
Jolcay? Molcay bedoel dan denk ik  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #942 Gepost op: 4-03-2018, 14:12:32 »
Nee dus Jan/Olcay.

Ja Olcay is na vanaf afl. 1 (zie links) mijn wensmol toen Ron weg was maar later zette ik Jan daar zeker ook bij... die had hier op het forum ook maar 1% toen he... zou echt ontzettend zijn als hij het was ::ok:: ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #943 Gepost op: 4-03-2018, 14:13:09 »
Ik heb haar het hele seizoen niet verdacht, maar na het wegvallen van Simone alle afleveringen nog een x gekeken en ik kom tot de conclusie: Olcay is de mol.

Molacties:
1.1: Olcay belt meteen voor -1000 nadat Ruben de 2000 vindt. Lijkt als enige niet verbaasd dat ze in verschillende landen zitten
2:1: Haalt 1x500 uit de envelop ipv 2x500. Zorgt er vaak voor dat foto en geld niet op dezelfde plek zijn
2.2: Zit verkeerd (Jan ook)
2.3: Loopt weg waardoor één van de grote graafmachines een tijd niet gebruikt wordt
3.1: Olcay wil een verkenner vooruit sturen. Dit is niet nuttig, want meer rode auto’s op 1 groene. Ook gaat ze af met het hoogste bedrag van 750
3.2: In het viertal van Ruben/Emilio Loes/Bella wordt 2x plusgeld gepakt. Jan/Simone en Stine/Olcay pakken aan beide kanten mingeld. Weggeven van de zwarte vrijstelling is opmerkelijk.
3.3: Kiest voor de beter molpositie op de grond. Heeft mogelijke foute antwoorden opgeschreven (kan ook voor Ruben)
4.1: Olcay loopt meteen weg en stuurt de groep de verkeerde richting in, loopt ook vaak vooruit de verkeerde kant op. Rekt zo tijd
4.2 en 4.3: van Ruben, Jan en Olcay zien we de keuze niet. Minimaal 2 van hun hebben voor 5000 euro gekozen. Mol kiest altijd voor groepsvrijstelling. Als Jan of Emilio het geld al overheeft, is Olcay als mol uitgeschakeld en  kan ze het beste gewoon gaan.
5.1 Is de enige die geen geld verdient met zijopdrachten. Jan en Ruben pakken samen 250 met balletje balletje. Alleen met de ballonnen doet ze mee, maar is Loes haar voor. En met de limbo pas na aandringen.
5.2 Gaat als 2e af met 1000 euro. Heeft weinig haast. Geeft het pennigmeeterschap vrij eenvoudig weg. Hiermee krijgt ze een betere molpositie dan Ruben, want directe invloed op het spel.
5.3 Streept zelf geen woorden weg, zaait verwarring door Tibilsi te willen zoeken
6.1: De 1e opdracht waar Olcay wel individueel geld pakt. Echter Ruben en Jan pakken ook geld. Wie de mol ook is, heeft buiten beeld meer geld verduisterd dan in beeld binnengebracht.
6.2: Okey deze opdracht springt Jan eruit, heel fanatiek en geen ruimte naar passagier. Dat riekt naar voorkennis. Het klooien met de spanbanden van Ruben is juist onmols als je bedenkt dat de opdracht uit 2 delen bestaat. Dan ga je geen tijd rekken in deel 1
6.3: Geeft 2 foute antwoorden en verkleint de kans op geld in de pot. Neemt ook zelf het initiatief om in een groep van 3 te komen.
7.1: Olcay lijkt goed bezig, maar roept ook regelmatig mensen terug. Of om tijd, of om een groepsfoto te maken. Ze zorgt ook dat de opdracht van 500 euro niet afkomt door mensen weg te roepen voor de groepsfoto.  Ruben en Jan zijn betrokken bij 3 opdrachten (incl groepsfoto) die 250 opleveren. Olcay alleen bij de groepsfoto voor 250
7.2: Ik denk dat hier niet gemold is.
7.3: Niet te ontdekken waar de fouten gemaakt worden, kan bij iedereen zijn. Jan en Olcay hebben imo een betere positie dan Ruben door in een wagon te beginnen en zo makkelijk een verkeerd pakket in de wagon te kunnen verstoppen.
8.1: Olcay wil groep 5 combineren met 1 van de andere 3 en oppert dat groep 5 een mix is
8.2: Olcay lijkt het heel goed te doen, echter zien we haar  3 goede antwoorden geven. Uit de tekst blijkt dat er 0,3,4 en 5 goede antwoorden gegeven zijn. Simone had 0. 1 van de finalisten slechts 3. Ook is Olcay de enige van de 3 finalisten die geen bonusnummer raadt. Hebben Ruben en Jan meer goed geraden dan in beeld kwam?
8.3: Olcay pak 2 foute kokers. Ze moest geel hebben bij Rusland, maar pakt oranje en blauw. We horen haar zeggen dat ze oranje moest hebben en ze dus 1 goede pakt. Dit klopt niet. Ze pakt 2x -50.
Jan pakt  -zo lijkt het- 1 goede en 1 foute. Ruben pakt geen kokers, dus ook geen mingeld
9.1: Heeft de meeste tijd nodig om een koepel te vinden
9.2: Hier vind ik Jan iets verdachter. Wil in de vallei afspreken waar niemand de antwoorden kan vertalen. Echter kan in deze opdracht door alle drie goed gemold zijn. Bijvoorbeeld door verkeerde stukken pakken.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 18:12:34 door Qper »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #944 Gepost op: 4-03-2018, 14:13:35 »
Vervolg:
Hints:
-De 06 op de grote graafmachine die vaak in beeld komt, te lezen als OG: Olcay Gulsen
-De Mogul tonnen: Mol Olcay Gulsen
-De vele cirkels (Rotonde, Maan, Ronde gebouwen die kunnen staan  voor de O van Olcay)
-Bij de testbiecht van aflevering 7 wordt bij Olcay opvallend ingezoemd op het logo van de mol
-In aflevering 9 maakt ze met haar zaklamp een cirkel op de grond en zegt ze iets als  “ik zie een mollogo” of “ik heb een mollogo in beeld”. Een O van Olcay met haar zaklamp?
-Het niet hebben van een molboekje
- "Hello, it's me" Bij de kar-aoke

Mogelijke voorkennis:
- Niet verbaasd over plottwist aflevering 1
- Penningmeesterschap afstaan en daarmee juist de betere molpositie krijgen
- Ruilen bij paragliden naar de betere molpositie
- Doet geen gordel om bij kar-aoke. (Weet ze dat ze niet gaan rijden?)

Follow The Money  (opdrachten met zichtbaar verschil tussen 3 finalisten)
1.1 Olcay -1000. Ruben +2000 Jan -1500 (Olcay belt direct nadat Ruben geldt vindt)
3.1 Olcay -750 Ruben -50 Jan +450
3.2 Olcay -500 Ruben -500+500=0  Jan -500(Stine&Simone pakken het. Jan en Olcay betrokken in keuze)
5.1 Olcay 0 Ruben +250   Jan +250
5.2 Olcay -1000 Ruben 0 Jan 0
6.1 Olcay +200 Ruben +100 Jan +200
6.2 Olcay -   Ruben -   Jan -250
7.1 Olcay +250 Ruben +750 / -380  Jan +750
8.2 Olcay -100 Ruben -  Jan  -   (Niet duidelijk wie 3-4 of 5 raadt, Olcay raadt geen bonus)
8.3 Olcay -100  Ruben -  Jan +250 / -50

Olcay: -3000 (2x plus, 6x min). (Pakt alleen geld waar Jan en Ruben dat ook doen)
Jan +100 (5x plus, 3x min)
Ruben: +3170 (5x plus, 2x min)

Enige tegenargument: Loes zat deels op Olcay toen ze afviel. Ik denk echter dat ze meer op Stine heeft ingezet.  Die deed opvallende dingen voor Loes haar vertrek  (Tunnelvisie, Chaos, Woordzoeker)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 13:20:25 door Qper »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #945 Gepost op: 4-03-2018, 15:04:31 »
Ik ga me maar laten verrassen volgende week. Ruben lijkt me de meest voor de hand liggende keuze, maar hij wordt zo verdacht gemaakt door de uitzendingen dat ik er rekening mee houd dat het een valstrik is.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 15:06:05 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #946 Gepost op: 4-03-2018, 15:05:09 »
Ik denk Ruben, hoop stiekem op Olcay, en sta met m'n mond vol tanden als het Jan is.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #947 Gepost op: 4-03-2018, 15:17:34 »
Olcay en Jan kruipen steeds dichter tegen elkaar aan in de poll

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #948 Gepost op: 4-03-2018, 18:00:11 »
Jan! ::super::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #949 Gepost op: 4-03-2018, 18:35:51 »
Jan  ::jaja::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #950 Gepost op: 4-03-2018, 19:55:39 »
Stine: Afvaller aflevering 7
Simone: Afvaller aflevering 8

Jan: Verliezend finalist
Olcay: Winnaar
Ruben: Mol

Al ben ik nu wel iets minder zeker over de winnaar. Maar het kan nog steeds!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #951 Gepost op: 4-03-2018, 20:36:09 »
Ik heb werkelijk waar geen idee, maar ik stem toch maar weer op Jan.
Bij 'Maneschijn' was hij ook zo aan het treuzelen. Helaas voor hem kon die opdracht eigenlijk niet mislukken, omdat ze daar teveel tijd voor hadden.
Als je kijkt naar de verdenkingen van de kandidaten dit seizoen, is hij het meest logisch als mol.
Maar je weet maar nooit. Zeker dit seizoen.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #952 Gepost op: 4-03-2018, 20:39:37 »
Inmiddels ruims 23 uur verder en ik weet het nog steeds niet.

Mijn verstand zegt Ruben. Zowel Jan als Olcay verdenken hem, net als Simone en Stine. En hij doet soms zo klungelig. Maar het kan ook nepmol gedrag zijn. En dan hoop ik toch op Olcay. Gewoon keihard erin gaan. En al die circels (ala de letter O). Maar sinds zaterdag ook ineens een molgevoel bij Jan gekregen. Dat heb ik de hele serie nog nooit gehad. Hij stuurt iedereen richting Ruben en benadrukt diens molgedrag continue. Maar ondertussen had hij zelf de meest verdachte acties van de aflevering ... zou het dan toch.

Ik geloof dat ik niet ga stemmen, of ik moet ineens een heldere ingeving krijgen.
Ik kan niet wachten tot zaterdag. ::bravo::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #953 Gepost op: 4-03-2018, 21:55:29 »
Ik verdenk ze weer alledrie  ::ohno:: , maar zet voorlopig even in op Olcay.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 08:50:02 door Amethyst »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #954 Gepost op: 4-03-2018, 22:27:30 »
Jan!

Heb nu alle beelden van zowel hem als Olcay nageplozen (link naar overzichtsfilmpjes volgen nog van mij) en het moet gewoon Jan zijn..

Ik zou zowel Jan als Olcay een topmol vinden. Heel hard duimen hier dat het niet de passieve en voor de hand liggende Ruben is. Leuke vent hoor, maar hij zou een dompermol voor mij zijn, want veel te weinig brutaal en verrassend. Dan maakt het me niets uit dat de mol soms wat geld verdient hier en daar, ik vind de kick van een onontdekte mol belangrijker. Ik heb goede hoop dat na een aantal mindere seizoenen (wat mij betreft althans) we nu met een hele goede mol te maken hebben. Geweldig seizoen, en het zien instorten van de normaliter voor de hand liggende moltunnels (Stine, Simone) was enerverend om mee te maken.

Ik zit eigenlijk structureel fout met mijn molverdenkingen hier, jaar in jaar uit, omdat ik altijd op mijn wensmol inzet. Paulien Cornelisse, Freek Bartels, bij de Belg vorig jaar ook stug voor mijn wensmol blijven argumenteren. Meestal onterecht, maar ik heb nu echt goede hoop dat een van mijn twee wensmollen het zal blijken te zijn (Jan!), die een echte dubbelrol speelden en een verrassing teweeg kunnen brengen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 22:29:40 door Nat007 »

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #955 Gepost op: 5-03-2018, 01:54:58 »
Olcay zou geweldig zijn, maar ben nu toch best wel overtuigd van meester acteur Jan.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #956 Gepost op: 5-03-2018, 02:24:47 »
Ik zat er dit jaar sowieso naast, en weet het nu niet, maar ik heb heel sterk het gevoel dat Ruben de mol niet is. Olcay of Jan zou wat mij betreft allebei kunnen, maar ik ga dan toch voor Jan.

Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #957 Gepost op: 5-03-2018, 08:25:38 »
Jan.


Maar twijfel over Olcay.
Het leek wel bij dat ze Jan en Ruben nog even de kans gaf om alsnog te kunnen winnen door ze te laten kiezen om de mol te kunnen zien. En ons nog even wou laten zien dat zij het is want wat liep ze langzaam naar de test.. waarom?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #958 Gepost op: 5-03-2018, 09:03:04 »
Needatkloptja, ik heb precies hetzelfde. Jan zal het wel zijn (ook al blijf ik maar hangen aan Olcay), maar ik vond dat laatste met die test zo opmerkelijk. Ook in combinatie met de tweet dat je altijd een keuze hebt. Wanneer hebben we ooit zo laat in de serie gezien, dat je bij de allerlaatste opdracht nog de mol kan ontmoeten om het zo zeker te weten. Twijfel alom dus....
Meer L

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #959 Gepost op: 5-03-2018, 09:53:05 »
Ik zou graag overstappen van Ruben naar Jan maar wat mij dwars zit is dat Ruben niet het molpad koos.

A) Hij twijfelt over zijn mol
B) Hij weet dat Olcay en Jan op hem zitten

C)onclusie -> neem het molpad om de twijfel weg te nemen. Tijd doet er niet toe.