Simone Weimans heeft weer een leuk persoonlijk verhaal gedeeld!
https://nos.nl/artikel/2221543-simone-weimans-deelname-aan-wie-is-de-mol-was-surreele-ervaring.htmlWat mijn opviel: zij heeft een oud-collega die bij WIDM werkt. Dat zet mij meteen aan het denken: zal Simone o.a. zijn ingezet als een soort spin doctor na de show? Zij was openlijk in beeld met de 'leader/afvaller foto' theorie, waarin zij zogenaamd de afvaller aanwijst door op die plek te gaan staan. Hier sprak ze openlijk over in een NOS filmpje. Later zegt ze heel duidelijk ergens: Ruben is mijn mol, ik weet het zeker, en de anderen zaten ook allemaal op hem. Ik denk dat dit ook allemaal een sterk staaltje media kan zijn wat wij hier zien.
In dit kader, viel dit mij ook op:
De eerste keer dat we met z'n allen (sorry Ron) aan tafel zitten in Tbilisi voel ik de spanning groeien. Langzaam observeer ik alle kandidaten en zij mij. Jan Versteegh met z'n extreem fanatieke hoofd, zou hij? Die Loes Haverkort, acteert ze nou of is ze echt?
Olcay Gulsen, stoer wijf met een klein hartje, nee geen Mol. Stine Jensen, de filosofe, hmm zou best kunnen. En zo ga ik het hele rijtje af.
Ze benoemt iedereen als een mogelijke mol, maar schrijft alleen Olcay duidelijk af. Dit geeft mij juist het idee dat dit zo bewust is geschreven, om de plottwist mogelijk nog groter te maken? Nee ook Simone weet niet wie de mol is, als het goed is, en hier ga ik wel vanuit dat dat echt zo is. Maar ik heb wel het idee dat de WIDM productie (en een oud-collega), graag zien dat zij deze woorden (die ze zelf heeft geschreven) publiceert?