Auteur Topic: Aflevering 1: Alfa  (gelezen 11531 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #60 Gepost op: 9-03-2020, 15:00:08 »
WAUW! Wat een aflevering!

het is gewoon net alsof je naar een film zit te kijken ::bravo::

de opdrachten waren erg leuk, de plotwist aan het einde.... ::oink::

en arme gilles :\'( ik vond hem zo leuke en schattig ::love:: en knap ;)
nu al zin in volgende week ::bravo::

« Laatst bewerkt op: 20-09-2021, 19:43:55 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #61 Gepost op: 9-03-2020, 15:47:14 »
Gisteravond al gekeken, maar daarna gelijk mandje ingedoken :D

Maar vette aflevering zo. Heerlijk om de mol het spel te laten starten voor vertrek. Zo heeft de mol ook gelijk informatie welke kandidaat ver wil gaan.

Mooie openingsopdracht op de rotsen. Opdracht 2 zag er voornamelijk mooi uit. Toch ergens jammer dat ze allebei gelukt zijn.  ::rofl::

En wat een heerlijke afsluiting weer met een kist waar de naam van de mol in zit :D
Meteen nieuwsgierig naar de volgende aflevering.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #62 Gepost op: 9-03-2020, 16:00:47 »
De naam van de mol, maar waarschijnlijk in een cryptische code of andere taal dan?

Offline Hof

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #63 Gepost op: 9-03-2020, 16:20:05 »
Wat. Een. Geweldige. Aflevering.  ::bravo::
Je wordt zo gehyped van te voren, dat ik dacht gaat het niet tegenvallen. Maar ze hebben de verwachtingen weer meer dan waar gemaakt.
Alles klopt, de proeven, de groep, de beelden, de muziek, de humor, de mindfucks, de uitleg.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #64 Gepost op: 9-03-2020, 16:56:48 »
Ben ik dan de enige die er een meh gevoel aan over hielt?

Ik bedoel ja natuurlijk de opdrachten zijn tot op de puntjes verzorgd, maar vind het meer een herhaling dan uitzondering worden.

Kleine simpele opdrachten, zijn deel van een grotere puzzel. Dit zien we constant weer, het enige dat verandert is de groepsdynamiek, en de omgeving. Dit programma kijk je allang niet meer om de opdrachten, maar meer om het gedrag van de kandidaten. Daar is niks mis mee, maar ik zelf heb meer met creatievere manieren om opdrachten te doen.

En kom op de opdrachten waren wel héél simpel...

Dat vangnet in de tweede opdracht zouden ze nooit hebben toegevoegd als ze niet in de min zouden staan.

De doos aan het einde daarentegen, daar ben ik dan wel weer naar benieuwd, want als je de naam van de mol weet is het spel uit... Dus zal er een hele nare consequentie aan moeten zitten.

TL;DR Leuk begin, maar niet het beste wat ze hebben gedaan.

PS. Kunnen we aan de hand van het Griekse alfabet dan al bepalen wat de overige afleveringen zullen zijn?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #65 Gepost op: 9-03-2020, 17:03:09 »
Ben ik dan de enige die er een meh gevoel aan over hielt?
Ja ;D

Citaat
Dit programma kijk je allang niet meer om de opdrachten, ....
Spreek voor jezelf, ik kijk ook nog steeds voor de opdrachten en vond ze allemaal geweldig deze aflevering  ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #66 Gepost op: 9-03-2020, 17:34:19 »
Geweldig weer om aan de De Mol te beginnen en het gevoel dat je meteen midden in een film zit. Spannend begin met de Mol aanwezig voor het vetrek, mooie locaties en dynamische opdrachten met direct de nodige wrijving in de groep over ingezette bedragen voor de vrijstelling.

Dat belooft weer veel moois. Pandora open U! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 17:38:07 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #67 Gepost op: 9-03-2020, 17:36:53 »
Ben ik dan de enige die er een meh gevoel aan over hielt?

Ik bedoel ja natuurlijk de opdrachten zijn tot op de puntjes verzorgd, maar vind het meer een herhaling dan uitzondering worden.

Kleine simpele opdrachten, zijn deel van een grotere puzzel. Dit zien we constant weer, het enige dat verandert is de groepsdynamiek, en de omgeving. Dit programma kijk je allang niet meer om de opdrachten, maar meer om het gedrag van de kandidaten. Daar is niks mis mee, maar ik zelf heb meer met creatievere manieren om opdrachten te doen.

En kom op de opdrachten waren wel héél simpel...



Creatievere manieren om een opdracht te doen? Ik ben dan wel heeeeel erg benieuwd naar jouw suggesties. Ik vind het net telkens prachtig die opdrachten bij de Mol door de creatieve verwerking van soms heel erg simpele elementen. Het lijkt eenvoudig, maar het geheel is best pittig, maar alles past zodanig in elkaar! Ik ging net typen: 'Wow, de creativiteit in de opdrachten is echt het grootste pluspunt in al die jaren'. Telkens opnieuw weten ze vernieuwend over te komen zonder het te ver te zoeken.

Ik dacht bij die wateropdracht eerst ook; meh dit wordt niet echt leuk. Gewoon leuk voor de kandidaten, niet voor de kijker. Maar ik was stomverbaasd van de creativiteit hoe je het toch prachtig kan maken. Hulde  ::bravo::

Dus ga je gang met je betoog waarom dit niet creatief was.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 17:45:58 door Convans »

Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #68 Gepost op: 9-03-2020, 18:14:11 »
SU-PER  ::bravo::
die twists, zo veel voor een vrijstelling  ::oink::
die doos (van pandora)  ::vergroot::
Kan niet wachten op de rest van het seizoen, ik zit hier weer lekker in  ;D

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #69 Gepost op: 9-03-2020, 18:29:32 »
Ik ben geen groot fan van het kopen van een vrijstelling, maar verder was alles zo goed en mooi in beeld gebracht. Een maand voor vertrek al de Mol ontmoeten ... Dat zet de kandidaten natuurlijk meteen op scherp. En dan in Griekenland met de opdracht op de rotsen. Ja, ik zat er echt helemaal in. Ik wilde gisteravond eigenlijk de eerste minuten kijken en dan heerlijk naar bed, maar dat liep iets anders. ::rofl:: En dan het einde met de doos van Pandora, met net genoeg informatie in de vooruitblik voor de volgende aflevering om met voldoende vraagtekens achter te blijven.

Aangezien dit Alfa was en de laatste aflevering natuurlijk Omega moet heten, zullen we niet alle letters als afleveringstitels voorbij zien komen. Maar mocht ik een gokje wagen, dan verwacht ik dat Delta er tussen zit. Die letter wordt in de wiskunde gebruikt als 'verandering'. Dus een aflevering met een twist die de loop van het spel flink verandert?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #70 Gepost op: 9-03-2020, 18:51:50 »
Dus ga je gang met je betoog waarom dit niet creatief was.

Het begint bij mij gewoon op te vallen dat ze dezelfde opdrachtstructuur blijven herhalen, als je het objectief bekijkt.

Nogmaals begrijp me niet verkeerd, ik vind het geen slechte aflevering. Het is enkel dat het me opvalt dat ze qua opdrachtstructuur niet veel afwijken met voorgaande seizoenen.

De manier waarop dat ze het invullen is dan enkel een kwestie van een leuke activiteit of  een leuk raadsel verzinnen. Dit kost hoogstens een uur.

Nee, de opdrachten kunnen me tot nu toe gestolen worden. De groep daarentegen vind ik super. Dat maakte voor mij de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 19:30:41 door D*N, Reden: onnodige vergelijking »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #71 Gepost op: 9-03-2020, 19:55:29 »
Het begint bij mij gewoon op te vallen dat ze dezelfde opdrachtstructuur blijven herhalen, als je het objectief bekijkt.

Nogmaals begrijp me niet verkeerd, ik vind het geen slechte aflevering. Het is enkel dat het me opvalt dat ze qua opdrachtstructuur niet veel afwijken met voorgaande seizoenen.

De manier waarop dat ze het invullen is dan enkel een kwestie van een leuke activiteit of  een leuk raadsel verzinnen. Dit kost hoogstens een uur.

Nee, de opdrachten kunnen me tot nu toe gestolen worden. De groep daarentegen vind ik super. Dat maakte voor mij de aflevering.

Maar het gaat toch net om alles tot 1 geheel vormen? En dat maakt het zo mooi.

Ik dacht dat je voorbeelden ging geven van hoe het beter kan, maar die komen dus niet.

Jij wil dus superingewikkelde opdrachten? Dan verlies je veel kijkers en snapt niemand er nog iets van.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 19:58:55 door D*N, Reden: onnodige vergelijking »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #72 Gepost op: 9-03-2020, 20:00:08 »
Ohh wat een geweldige aflevering weer, de ene twist na de andere  ::love:: ik heb zo naar deze opdrachten uitgekeken.

En wat kunnen die Belgen weer vloeken  ::rofl::

Hele dag gewacht om het vanavond met mijn zoon te kunnen kijken, vliegen de verdoemmes ons toch om de oren  ::rofl::  Hij was trouwens snel afgeleid "mja, ik vind de Nederlandse leuker, dat versta ik beter"  ::)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #73 Gepost op: 9-03-2020, 20:05:19 »
De mol zoeken in deze aflevering is wel niet echt makkelijk. Alina, Salim, Christian, Dorien en Bart. Een van die 5 denk ik
Klaar om een pm te ontvangen hierover

« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 20:49:56 door D*N, Reden: Klagen doe je maar ergens anders »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #74 Gepost op: 9-03-2020, 20:12:57 »
Nee hoor je kan ook gewoon zeggen goh wat was dit goed. Lekkere groepsdynamiek. Lekkere twist met die afgekochte vrijstelling, vele kleine duidelijke  deelopdrachtjes die uiteindelijk toch een gezamenlijk doel hebben.  Zonder dat je daarbij expliciet iets anders moet noemen .


Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #75 Gepost op: 9-03-2020, 20:18:00 »
Nee hoor je kan ook gewoon zeggen goh wat was dit goed. Lekkere groepsdynamiek. Lekkere twist met die afgekochte vrijstelling, vele kleine duidelijke  deelopdrachtjes die uiteindelijk toch een gezamenlijk doel hebben.  Zonder dat je daarbij expliciet iets anders moet noemen .

Daarom noemde ik ook geen namen hé  ;D

Maar een vergelijkingspunt is altijd makkelijker.

Trouwens had beelden gezien van die eerste opdracht. Dat was echt een huzarenstukje door de vele wind was het erg lastig om iedereen daar geboeid te krijgen zonder dat ze elkaar zagen. Ze moesten lange tijd op de grond liggen voor de veiligheid.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #76 Gepost op: 9-03-2020, 21:05:36 »
Een goed begin is ... Het goede begin is er!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #77 Gepost op: 9-03-2020, 21:07:05 »
Een goed begin is ...

...het Alfa werk? ::)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #78 Gepost op: 9-03-2020, 21:31:08 »
Tof dat de box van Pandora helemaal aan het begin van de aflevering al te zien was!


Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #79 Gepost op: 9-03-2020, 22:07:52 »
Ja precies! Het viel me net op toen ik de aflevering terugkeek...