Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 4254 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #20 Gepost op: 17-04-2020, 15:24:40 »
1 van de 4 overgebleven kandidaten nu is tijdens de vuurwerk-opdracht sowieso geswitcht.
Dus of Bart is naar Christian, Jolien of Alina gegaan,
of Christian is op Jolien, Bart of Alina gegaan,
of Jolien is op Bart, Christian of Alina gegaan.
Door die opdracht heeft een van hun denk ik veel meer zekerheid gekregen.
De switch van Christian om voor Alina te kiezen snap ik nog steeds niet helemaal, daar zit wel iets achter.

Ik ben me ervan bewust dat onderstaande een gekleurd beeld geeft. Maar dit is hoe ik het interpreteer en waarom ik denk dat Christian hier overgestapt is op Alina en dus een rood scherm had.

JOLIEN
Afl. 1 – Vage verdachtmakingen
Afl. 2 – Alina
Afl. 3 – Alina
Afl. 4 – Lijkt antwoord op: Als de mol bij de volksvertegenwoordigers zit, wat zou die dan doen?
Afl. 5 – ?
Afl. 6 – Christian deed vreemd, lijkt antwoord op wat vond je verdacht aan Christian

> Mijn mening: Jolien lijkt dus al snel voor Alina te gaan, dat wordt afgezwakt zodra anderen haar ook gaan verdenken. (Zou eventueel geswitcht kunnen zijn naar Christian, maar dat geloof ik persoonlijk niet)

BART
Afl. 1 – ?
Afl. 2 – ?
Afl. 3 – Salim
Afl. 4 – Jolien niet > Hij verbaast zich over haar reactie als kandidaat, besef je wel dat je het spel gewoon hard moet spelen om kans te maken?
Afl. 5 – Alina, Jolien, Christian
Afl. 6 – Alina

> Zou dus geswitcht kunnen zijn naar Alina. Maar verdacht haar mogelijk al eerder, want we weten weinig van wie hij echt verdenkt.

CHRISTIAN
Afl. 1 – ? Mogelijk Dorien
Afl. 2 – Mogelijk Els
Afl. 3 – Mogelijk Bart
Afl. 4 – Dorien en Salim
Afl. 5 – Alina
Afl. 6 – Alina, al deed Jolien ook iets raars

> Mijn mening: Christian lijkt vooral vaak antwoord te geven op "Jij was tijdens de proef bij situatie xx met kandidaat xx. Vond je dit niet raar of verdacht?": Met Dorien aan de parachute, met Els bij de glazen, met Bart bij de katapult, met Dorien en Salim bij de onderhandeling (al kan dit ook zeker raar zijn als kandidaten onder elkaar: "We hadden toch een deal?") en met Alina, die niet naar hem luistert in de auto.

Misschien twijfelt hij de hele tijd, dan maakt hij de test (en krijgt mogelijk een rood scherm) en besluit te gaan voor wie hij vandaag voor het eerst écht verdacht vond (Alina) - scherm wordt groen en hij blijft daarbij. Switch is zeer goed mogelijk.   

DORIEN
Afl. 1 – Bruno en Christian
Afl. 2 – Bruno
Afl. 3 –
Afl. 4 – Salim
Afl. 5 – Christian
Afl. 6 – Christian en Alina?

Mijn mening: Dorien verdenkt vanaf het begin Christian een beetje, stapt over op Bruno (en vindt Salim een beetje verdacht met een actie die ook prima kandidaats is uit te leggen), maar zodra Bruno eruit gaat stapt ze terug over naar Christian. Krijgt een groen scherm bij het vuurwerk en blijft dus bij Christian. Krijgt vanuit het programma de vraag wat ze van Alina's actie vond (en maakt Alina minder verdacht omdat ze de afvaller is) en vliegt er vervolgens op Christian uit.

ALINA
Afl. 1 – Iedereen die niet te hoog of laag inzet (dus ook zijzelf). Vage verdachtmaking over Salim.
Afl. 2 – Jolien en Laure (als ze als mol de kist wilde (laten) openen kan deze quote ook echt slaan op 'die vervelende kandidaten maken het moeilijk'
Afl. 3 – Laure
Afl. 4 – Jolien
Afl. 5 – Jolien
Afl. 6 – Jolien en Bart

Mijn mening: Alina verdenkt Jolien, die haar ook verdenkt en dus als Alina de mol is, waarschijnlijk ver gaat komen. Zodra iedereen haar verdenkt, na het vuurwerk, is de kans groter dat Jolien er alsnog uit zou kunnen gaan. Daarom vindt ze Bart vanaf dan ook verdacht en heeft ze altijd een verdachte in de finale.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 15:27:25 door widm1992 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #21 Gepost op: 20-04-2020, 07:08:50 »
Afl. 7: de verdenkingen op de vorige pagina zijn bijgewerkt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #22 Gepost op: 20-04-2020, 09:20:55 »
Bart zei dat hij dacht dat het tussen hem en Christian ging. Lijkt me dat hij dan Alina verdacht.
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #23 Gepost op: 20-04-2020, 13:02:27 »
Vermoedelijk gaan beide finalisten wel op Alina zitten en Alina op Bart. Dan kom je weer in het scenario dat de mol wel altijd ontdekt moet worden, dus dat is wederom een argument tegen Jolien.

Ook gaf Jolien aan aflevering 6 nog te spreiden, wat strookt met het feit dat ze ook in aflevering 5 nog zei op drie te spreiden. Dit wil zeggen dat Dorien dus fout (waarschijnlijk op Christian) zat en slechts 2 kandidaten in aflevering 7 Alina op het spoor waren. Niet slecht.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #24 Gepost op: 20-04-2020, 16:49:49 »
Bart zei dat hij dacht dat het tussen hem en Christian ging. Lijkt me dat hij dan Alina verdacht.

Bart maakt hier geen geheim van nee. Hij wilde ook al met Alina de eerste opdracht doen en bij de pentatlon wilde hij zelf gaan hardlopen in Alina's plaats toen hij hoorde dat dat de belangrijkste positie van de opdracht was.
Niets wijst erop dat hij Jolien verdenkt, hij wees haar zelfs de joker toe bij de pentatlon.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #25 Gepost op: 20-04-2020, 17:11:38 »
Ja, inderdaad. Ik zie het zo:

Als Jolien de Mol is verdenkt alleen Alina haar.

Als Bart de Mol is verdenkt niemand hem.

Als Alina de Mol is verdenken Jolien en Bart haar nu in de finale en Christian verdacht haar ook. De vrijstelling redde dan Jolien omdat haar hoofdverdachte Christian was.

Dat tweede is nog nooit voorgekomen en dus erg onwaarschijnlijk. En eerlijk gezegd vind ik het eerste scenario ook minder waarschijnlijk dan het derde, want ik geloof eerder dat de kandidaten verdachte dingen gezien hebben van de wat meer op de achtergrond opererende Alina die wij niet gezien hebben dan dat ze Jolien met haar opvallende uitspattingen en acties onterecht vertrouwen en daarmee toch (in het geval van Bart die in het scenario van Mol Jolien ook nog eens een tweede kans moet hebben gehad vanwege het rode scherm bij het vuurwerk) de finale bereiken of (in het geval van Christian) net niet bereiken.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #26 Gepost op: 20-04-2020, 17:59:36 »
Vraagje voor de kenners:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Je kunt Barts uitspraak trouwens ook nog uitleggen als: 'Alina weet zeker meer van Jolien dan ik en Christian, dus het ging tussen mij en hem.' Maar ja, aan zijn verdere gedrag lees ik 't er ook niet van af.
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #27 Gepost op: 20-04-2020, 18:44:57 »
Vraagje voor de kenners:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
In seizoen 2 gingen 8 personen (afvaller 1 tot verliezend finalist) eruit op dezelfde persoon. Die won natuurlijk.
klaar voor de strijd

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #28 Gepost op: 20-04-2020, 18:49:34 »
Alina (mol) verdenkt Jolien
Jolien (winnares) verdenkt Alina, maar Alina heeft in aflevering 7 geprobeerd om Jolien te laten switchen naar Bart. Zou heel mooi zijn als dat lukt!
Bart (verliezer) verdenkt Jolien

Tenminste, dat gevoel heb ik.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #29 Gepost op: 20-04-2020, 19:44:47 »
Ik denk zelf:

Christian en Bart verdenken Alina.
Ik verdenk Alina ook.  ::rofl::

Jolien verdacht Christian in afl. 7 (dat zei ze) en had er zeker uitgelegen zonder vrijstelling. Zij moet dus gaan switchen. Dat wordt spannend: of naar Bart (wat dan niet klopt als Alina de mol is) of naar Alina; maar dan heeft Bart een voorsprong omdat misschien iets langer op het juiste spoor zit. 

Het wordt, hoe dan ook, spannend. Ik denk dat Bart wint en een beetje spijt krijgt van het feit dat hij voor afl.1 €10.200 uit de pot heeft gehaald.  ;D
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 19:46:34 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #30 Gepost op: 20-04-2020, 20:50:16 »
Het wordt, hoe dan ook, spannend. Ik denk dat Bart wint en een beetje spijt krijgt van het feit dat hij voor afl.1 €10.200 uit de pot heeft gehaald.  ;D

Dat zou wel een grap zijn. ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #31 Gepost op: 20-04-2020, 20:58:10 »
Dat valt nog te bezien. Het kan natuurlijk ook dat Bart zijn eerste test ermee heeft ''afgekocht'', omdat het na aflevering 1 voor iedereen een grote gok was.

Je weet nooit of Bart die eerste test had overleefd. Je kunt het in dat geval zien als een soort investering.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #32 Gepost op: 20-04-2020, 21:03:58 »

Je weet nooit of Bart die eerste test had overleefd. Je kunt het in dat geval zien als een soort investering.

Dat kan natuurlijk ook. Al blijft het een forse investering.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #33 Gepost op: 20-04-2020, 22:01:14 »
Het wordt, hoe dan ook, spannend. Ik denk dat Bart wint en een beetje spijt krijgt van het feit dat hij voor afl.1 €10.200 uit de pot heeft gehaald.  ;D

Haha hier zat ik ook over na te denken. Natuurlijk zit er ook een andere kant aan, maar toch lijkt me het een mooi moment als Gilles tegen hem zegt "Dat had flink wat meer kunnen zijn".

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #34 Gepost op: 20-04-2020, 22:32:17 »
Ik hoop dat ze de nuance niet vergeten dat dit maar 2.700 euro verschil zou geweest zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #35 Gepost op: 20-04-2020, 22:56:59 »
Ik hoop dat ze de nuance niet vergeten dat dit maar 2.700 euro verschil zou geweest zijn.

Daar kan je n leuke vakantie van boeken

(Ooit dan)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #36 Gepost op: 21-04-2020, 00:21:31 »
Ik hoop dat ze de nuance niet vergeten dat dit maar 2.700 euro verschil zou geweest zijn.

Hoeveel is dat in Artispunten? :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.