Auteur Topic: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen  (gelezen 4700 keer)

Offline hoi33

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #20 Gepost op: 16-03-2020, 11:25:24 »
Denk dat de mol hier ook zeker het liefst bij de wandelgroep wil zitten. Als bordspel duo kun je eigenlijk alleen mollen door rare indelingen te maken en zo te hopen dat de groep tijd verliest doordat ze terug naar het vorige punt moeten. Mol of kandidaat, ik had persoonlijk altijd het gokje gewaagd te dobbelen..

Bij de eerste opdracht vind ik Christian verdacht die steeds maar weer een hint wil nemen en zich verschuild achter 'ja, maar we gaan hoe dan ook niet teruglopen'. Laure is bij Afrodite degene die hier niet mee instemt. Verder vind ik ze allebei erg stuntelen bij Apollo en vooral de hint Neil Armstrong.

Dorien is wederom erg onhandig en traag met het wandelen, vooral in het begin. Echter, lijkt ze later in de opdracht ineens wel door te stappen en totaal niet meer bang te vallen of iets dergelijks, om tegen het eind deze rol weer opnieuw in te nemen. Dit, samen met hoe comfortabel ze vorige week onder de parachute hing laat mij denken dat dit deels een act is. Ook had ik bij het armworstelen het idee dat ze niet veel deed, onder andere door haar al vooraf ingenomen onhandige positie om überhaupt kracht te kunnen zetten.

Bij de boogschutter opdracht is het Christian die Bart bang probeert te maken door te roepen 'Dat kan niet, dat kan niet! Dat is levensgevaarlijk!' Ook Salim zegt hier 'Ja, maar hij wil niet dood hè'. Wanneer de discussie in de groep komt wisselt Christian van rol en zegt hij dat ze niet naar beneden willen, waarop Salim dan weer zegt 'Als het niet gaat, dan gaan we naar beneden, het is zo.' waarmee hij Bart mogelijk probeert aan te zetten tot afhaken...

Els is bij de laatste opdracht erg passief en onhandig, doet me een beetje denken aan hoe er vroeger bij trefbal altijd een persoon was die in plaats van actief ontwijken gewoon een been op zou tillen en 'aah' zeggen  ::tandpastasmiley::

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #21 Gepost op: 16-03-2020, 13:11:11 »
Hoe kan je op de plek van Bruno en alina hier mollen. Ze kunnen inschatten maar hebben totaal geen invloed op de tijd of op de deelopdrachten ( behalve wie er wat doet ). Voor mij potloodstreep door alina en Bruno.

( als mol gokken dat je steeds zo dobbelt dat je het geld kwijtspeelt is gevaarlijk )

Wel erg mooie opdracht

Toch vind ik dat je ook Alina hier kan verdenken. Nog voor ze de fysieke zwaarte van de opdracht kenden stond zij aan de dobbelstenen. Waardoor de fysiek zwakste schakel van de groep (Dorien) daar niet kon staan. Dat had veel meer dan 2 minuten verschil gemaakt, en dus was al de rest op zich al bijzaak.
Bruno liet haar ook vrij om te dobbelen op een moment dat de kansen nadelig waren, al had ze geluk met haar worp.

Ik vond ook zowel de keuze bij de Reus als bij de stuiterballen helemaal verkeerd.
Met 3 kon je op dat pad nooit allen anticiperen op zo'n ballen. Maar dat leek door Bruno gekozen vooral.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 13:13:20 door Betonmol »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #22 Gepost op: 16-03-2020, 13:31:45 »
Ik vond ook zowel de keuze bij de Reus als bij de stuiterballen helemaal verkeerd.
Met 3 kon je op dat pad nooit allen anticiperen op zo'n ballen. Maar dat leek door Bruno gekozen vooral.

Ja, Bruno kwam telkens met initiatieven voor het bepalen van wie waar neer gezet moest worden behalve bij de Griekse goden opdracht.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #23 Gepost op: 16-03-2020, 16:56:00 »
Bij het eerste dobbelmoment was de kans 83% dat het goed zou gaan.
Bij het tweede dobbelmoment was de kans 72% dat het goed zou gaan.
Bij het laatste dobbelmoment was de kans 42% dat het goed zou gaan. Het was Alina die deze keuze maakte en dat is dan ook verdacht van haar, om €500 op het spel te zetten terwijl het eerder fout dan goed zou gaan.

Andere verdachte momenten in deze opdracht
- Laure die bij de groepsindeling meteen begint over kaarten en Salim die dit inkopt door te zeggen dat Bruno dus het beste bij de groep “geluk in het spel” kan gaan.
- Bart die per se de tweede tent mee wil nemen.
- Dorien die de groep (opnieuw) vertraagt met het lopen.
- Alina (en Bruno) die Jolien en Dorien de opdracht met de Reus laten doen en 3 mensen in het vak bij de Sisyphusopdracht zetten.
- Christian en Salim die zeggen dat het wel erg gevaarlijk is, die pijl
- Els die geraakt wordt door de bal.

Onverdachte momenten in deze opdracht
- Christian die alle antwoorden weet bij de Griekse Goden opdracht.
- Bart die niet wegduikt voor de pijl.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #24 Gepost op: 16-03-2020, 17:39:58 »
Toch vind ik dat je ook Alina hier kan verdenken. Nog voor ze de fysieke zwaarte van de opdracht kenden stond zij aan de dobbelstenen. Waardoor de fysiek zwakste schakel van de groep (Dorien) daar niet kon staan. Dat had veel meer dan 2 minuten verschil gemaakt, en dus was al de rest op zich al bijzaak.
Bruno liet haar ook vrij om te dobbelen op een moment dat de kansen nadelig waren, al had ze geluk met haar worp.

Ik vond ook zowel de keuze bij de Reus als bij de stuiterballen helemaal verkeerd.
Met 3 kon je op dat pad nooit allen anticiperen op zo'n ballen. Maar dat leek door Bruno gekozen vooral.

Die 3 bij de ballen is niet gekozen op anticipatie maar op te winnen bedrag. Dat heet hebzucht. En juist dit soort kleine dingen maakt deze serie zo tof ::bravo::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #25 Gepost op: 16-03-2020, 20:27:05 »
Salim vond ik in deze opdracht verdacht, omdat hij bij de laatste bal recht voor Els ging staan en toen opzij dprong, zodat Els de bal echt niet meer kon ontwijken.
Christian was verdacht bij Afrodite door een hint te willen nemen voor een zeker goed antwoord. En net als Salim door Bart bang te maken voor de pijl.
Dorien was verdacht door alles enorm te vertragen, en daardoor de opdracht te laten mislukken met zo'n twee minuten over tijd.

Alina vond ik juist niet verdacht: ze dobbelde duidelijk voor meer geld en was daar blij mee.
Tell me what your telescope says

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #26 Gepost op: 16-03-2020, 22:36:14 »
Hele mooie opdracht. 2uur de tijd, fijn. Lekker lang naar de groepsdynamiek en het opdrachtverloop kijken, heldere uitleg vooral, alles was te volgen; dubbele lagen, gokelementen, zware (terugloop) straffen, het ging ergens om. Heerlijk! ('Zalig' zoals Vlamingen zeggen  ;D )

Bart legde meteen een zware tent opzij om mee te gaan nemen, net als Salim, en er is verder ook niet over geklaagd bergopwaarts, alleen Salim zei na afloop dat t enorm zwaar was om die tweede tenten mee te nemen.

Ik vond de Griekse Goden raar: twee klassieke goden (Aphrodite en Apollo) en een DJ  ??? Zou hier iets achter zitten?

Niet alleen Dorien was de langzaamste, maar Els was aan haar zijde. Er zijn veel beelden te zien waar Dorien behoorlijk zwaar beladen is, er zijn ook beelden dat ze als enige niets draagt, aan het begin van de opdracht erin ge-edtit, maar die beelden kloppen niet chronologisch volgens mij. Wat ik raar vind is dat ze een behoorlijk gedeelte zwaar beladen is, en een ander gedeelte met hulp van anderen op en neer geholpen moet worden (als ze zonder bagage mogen).

We horen Bart zeggen: "twee dames tegen de reus, dat is een lost battle" > ik begrijp nu Jolien haar reactie na de eliminatie dat ze blij is dat Bart zegt: "dames zijn hier het sterkte geslacht" hij moest terug komen op z'n schreden  ;)

Els was enorm 'onhandig' om aan de ravijnkant van de trap op de ballen te wachten met slecht zicht, daar deed ze niets aan, en raakte de laatste bal; bij de laatste twee ballen lijkt ze in een soort freeze, Salim en Laure duiken naar de linkerkant maar zij blijft rechts gebukt staan terwijl de bal recht op haar afkomt.

Het lijkt erop dat ze tussen de opdrachten ong. 12minuten lopen.
Als ze na de Reus terug moeten naar Griekse Goden staat daar de teller op 1:08u, (+Gilles: "de afdaling terug naar de goden kost de groep 12minuten") als ze bij de boogschutter aankomen staat de teller op 45 min.: 23minuten tussen 3 opdrachtplekken. Tussen de ballen en de finish lijkt minder te zitten, anders waren ze ver buiten de tijd gekomen:
Nadat ze de Sisyphusopdracht hebben laten mislukken en terug zijn bij de Boogschutter, hebben ze nog 10:29 minuut over, dat is al niet meer haalbaar in hun tempo, maar ze komen 'slechts' 2 minuten te laat aan, en anders zouden ze een kwartier later zijn gefinisht.

Fantastisch om met z'n allen in het natte donker een tent op te moeten zetten om er vervolgens een supergezellige avond te beleven en er met z'n allen in te slapen ook nog, te gek! Schoolreisje :D

Edit: na terugkijken eea aangepast en aangevuld
« Laatst bewerkt op: 18-03-2020, 11:13:40 door Mollem »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #27 Gepost op: 18-03-2020, 18:06:24 »
Ik kreeg het idee dat Els helemaal niet echt geraakt werd door de bal op de trap... Iets waar ze als Mol in de finale dan op terug zal komen?
Zij kreeg de bal tegen haar been.

Alina is nog een optie. Ze kan het ogenschijnlijk goed doen met dobbelen maar de verkeerde keuzes maken bij het koppelen van kandidaten aan deelopdrachten. Die mislukken, waardoor tijd wordt verloren. Zoveel tijd dat de opdracht mislukt.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #28 Gepost op: 21-03-2020, 22:34:39 »
Wat me bij het ontwijken van de ballen opviel is dat Salim, Laure en Els zo vlak bijelkaar bleven. Was het niet beter geweest als ze wat meer afstand (10 meter bv) van elkaar hadden gehouden? Dan kan ieder apart (zonder zichthindering van iemand voor je) de bal zien aankomen en ontwijken.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #29 Gepost op: 21-03-2020, 23:09:00 »
Ze moesten wel in hun zone blijven...

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #30 Gepost op: 21-03-2020, 23:15:56 »
 ::ok:: Thanks, dat verklaart een hoop. Had ik even gemist.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #31 Gepost op: 22-03-2020, 08:15:40 »
Ik vond Bruno heel verdacht... twee meisjes laten armworstelen (echt domme keus), drie mensen op een klein vlak zetten (echt domme keus), maar twee mensen op de Goden zetten terwijl bijna geen sterveling dat weet. Het leek me zijn initiatief. Fijn dat ie eruit is want het zette me echt op het verkeerde been.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #32 Gepost op: 22-03-2020, 18:33:49 »
maar twee mensen op de Goden zetten terwijl bijna geen sterveling dat weet.

Ik denk dat ze het bijna allemaal geweten hadden, het is gewoon een schoolvak.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #33 Gepost op: 22-03-2020, 19:45:02 »
Ik vond Bruno heel verdacht... twee meisjes laten armworstelen (echt domme keus), drie mensen op een klein vlak zetten (echt domme keus), maar twee mensen op de Goden zetten terwijl bijna geen sterveling dat weet. Het leek me zijn initiatief. Fijn dat ie eruit is want het zette me echt op het verkeerde been.
Dat Alina hem niet tegensprak maakt haar dan meer verdacht.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #34 Gepost op: 22-03-2020, 23:35:11 »
Els heeft in elk geval niet expres te bal tegen haar benen gekregen ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #35 Gepost op: 17-04-2020, 18:53:49 »
Weer zo'n korte uitspraak van Christian: "twee tenten".
Bart: "in 1 gaat niet passen".
Maar de suggestie was van Christian. Zeker in het begin van dit seizoen kruipt Christian onder de huid van Bart.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #36 Gepost op: 17-04-2020, 20:53:42 »
Weer zo'n korte uitspraak van Christian: "twee tenten".
Bart: "in 1 gaat niet passen".
Maar de suggestie was van Christian. Zeker in het begin van dit seizoen kruipt Christian onder de huid van Bart.
Ik vind dit een hele belangrijke, om wel de volgende reden: de doos van Pandora kon s'avonds nog geopend worden, en de mol had er baat bij dat dit zou gebeuren. Als er 2 tenten meegenomen worden, wordt de kans voor een kandidaat (of de mol) om midden in de nacht naar die doos te gaan en te openen makkelijker, omdat er minder kans is om betrapt te worden dan als iedereen in een tent slaapt.
Ben ook nog erg benieuwd wat er gebeurt zou zijn als de doos wel geopend was.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #37 Gepost op: 18-04-2020, 16:35:00 »
hopelijk komt de doos nog terug  :D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #38 Gepost op: 21-04-2020, 18:44:56 »
Nu ik dit herbekijk maken Bruno en Alina toch echt wel belachelijke keuzes.

Griekse Goden: Alina wil 3 personen inzetten. Dus voor maar 250 euro. Indien ze nog wat tips nodig hadden, was hier wss niets verdiend

Armworstelen: Alina wil hier weer meer personen en laat een ballonnetje op voor een vrouw. Daarna zien we de discussie niet, maar zegt Bruno: Jolien en Dorien lijkt mij goed ja. Alina: ‘Ja girlpower’.

Meloen: Bruno zegt Bart. Alina beslist hier om 8 of meer te dobbelen. Zeer riskant

Ballen die naar beneden komen: Bruno gaat voor 3 personen. Hier heeft Alina weinig invloed.

Toch een paar opmerkelijke keuzes van Alina.. en achteraf mag Bruno het uitleggen. Schitterend werk toch van subtiele Alina  ::bravo::

Daar waar Bart en Jolien steeds de groep aanvuren. Bart loopt op kop, Jolien moedigt de rest goed aan. Jolien wilde trouwens ook geen matjes meedoen; wat erg onhandig is om te dragen.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 18:52:03 door Convans »

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 2 - Vradeto trappen
« Reactie #39 Gepost op: 21-04-2020, 19:13:42 »
Nu ik dit herbekijk maken Bruno en Alina toch echt wel belachelijke keuzes.

Griekse Goden: Alina wil 3 personen inzetten. Dus voor maar 250 euro. Indien ze nog wat tips nodig hadden, was hier wss niets verdiend

Armworstelen: Alina wil hier weer meer personen en laat een ballonnetje op voor een vrouw. Daarna zien we de discussie niet, maar zegt Bruno: Jolien en Dorien lijkt mij goed ja. Alina: ‘Ja girlpower’.

Meloen: Bruno zegt Bart. Alina beslist hier om 8 of meer te dobbelen. Zeer riskant

Ballen die naar beneden komen: Bruno gaat voor 3 personen. Hier heeft Alina weinig invloed.

Toch een paar opmerkelijke keuzes van Alina.. en achteraf mag Bruno het uitleggen. Schitterend werk toch van subtiele Alina  ::bravo::

Daar waar Bart en Jolien steeds de groep aanvuren. Bart loopt op kop, Jolien moedigt de rest goed aan. Jolien wilde trouwens ook geen matjes meedoen; wat erg onhandig is om te dragen.

Ja ik wilde dit net zeggen na het opnieuw bekijken van de opdracht. Jolien erg onmols bij deze opdracht. Voorstellen om dat matje niet te doen is als mol niet uit te leggen, een mol zou nooit tegen iets in gaan wat negatief is voor de opdracht, helemaal om dat hier niet nodig is om een mening te uiten.
Bart probeert wel zoveel mogelijk mee te nemen dus wel een tikkie verdacht in mijn ogen, maar niet te erg.