Auteur Topic: [aflevering 7] Opdracht 2 - Geurige Ondervraging  (gelezen 5437 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #20 Gepost op: 20-04-2020, 10:19:47 »
Jolien vorige aflevering de kans op pasvragen, dagboeken etc, deze aflevering een pole positie in deze opdracht en nog een vrijstelling.
Dat is wel erg veel. Maar ik weet niet echt wat dat wil zeggen.

Mijn gedacht  ::jaja::
Inmiddels bijna te vergelijken met de 10.200 euro die Bart zou vrijpleiten, "Want zo opvallend zou..." etcetera.
Woosie down?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #21 Gepost op: 20-04-2020, 10:20:36 »
Dan kun je beter vragen: wie is volgens jou de mol?
Op zo'n vraag gaat niemand antwoorden, terwijl haar vraag voorzichtiger is.

Niet perse verdacht vind ik.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #22 Gepost op: 20-04-2020, 10:22:21 »
Een kandidaat zou zeggen: wie is volgens jou de mol?
En dacht je dat iemand op deze vraag een eerlijk antwoord zou geven? Daarom vond ik die vraag of je weet wie de Mol is juist goed. Daar heb je tenminste kans op een eerlijk antwoord. Meer kans om hierna ook eerlijke antwoorden te krijgen. Standaard ondervraag techniek.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #23 Gepost op: 20-04-2020, 10:24:07 »
Maar het getuigt wederom van weinig acteertalent.

Dat Jolien verreweg de slechtste actreutel van het spel is, staat als een paal boven water. Als zij moet liegen of iets moet verzwijgen, trekt ze altijd dezelfde herkenbare grimassen; ze gaat zo strak proberen te kijken dat ze bijna scheel ziet, haar onderkaak gaat naar voren en ze strekt haar nek.

Of dit ook betekent dat ze de mol is durf ik zelfs in dit stadium nog niet te concluderen  ::schaam::
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #24 Gepost op: 20-04-2020, 10:47:19 »
Hoe zo is deze vraag gewaagd als ze de Mol is? Ik vond het een hele goede binnenkomer als vraag, met name voor een kandidaat die op zoek is naar haar Mol. En ze heeft lang genoeg de tijd gehad om over haar vragen na te denken, ook als ze de Mol niet is.
Maar ik kan me voorstellen dat iemand vanuit een Jolientunnel dit weer anders ziet.
Het is gewaagd omdat Bart, Alina of Christian ronduit 'Jij bent het, Jolien' kunnen zeggen en dan ligt zij ineens onder vuur.

Hoeveel tijd ze heeft gehad om na te denken betwijfel ik ook, ze rook nog flink naar (knof)look.
...óf niet!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #25 Gepost op: 20-04-2020, 10:49:50 »
Dat zei de mol toch ook tegen haar vorige week toen ze als laatste overbleef in de kamer?

Even opgezocht, daar werd dat niet gezegd. Die zin viel enkel bij Laure in aflevering 1 en Christian in deze aflevering

Op een bepaald moment sprak Christian van "wij 3" tegen Jolien.
De 4e is dan de mol veronderstel ik? Dus Christian praatte tegen Jolien als medekandidaat?

Dat ging over het rode scherm bij vuurwerk. dus over Bart, hemzelf en Jolien die groen zouden hebben.

Deze opdracht ging niet over geld dus, ik denk niet dat het de mol uitmaakt waar die terecht komt
klaar voor de strijd

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #26 Gepost op: 20-04-2020, 10:56:29 »
Dat ging over het rode scherm bij vuurwerk. dus over Bart, hemzelf en Jolien die groen zouden hebben.

Deze opdracht ging niet over geld dus, ik denk niet dat het de mol uitmaakt waar die terecht komt
Kan toch niet, want ook Alina had groen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #27 Gepost op: 20-04-2020, 13:10:03 »
Even opgezocht, daar werd dat niet gezegd. Die zin viel enkel bij Laure in aflevering 1 en Christian in deze aflevering


In aflevering 1 was het ook 'jij stelt hier niet de vragen', wat hem nog minder krachtig maakt. Wat mogelijk wel kan is dat de mol hem ook tegen Jolien heeft gezegd en ze zin nu terugkaatst (op een foute manier).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #28 Gepost op: 20-04-2020, 13:19:47 »
In aflevering 1 was het ook 'jij stelt hier niet de vragen', wat hem nog minder krachtig maakt. Wat mogelijk wel kan is dat de mol hem ook tegen Jolien heeft gezegd en ze zin nu terugkaatst (op een foute manier).
Ik denk dat dit een goedmakertje richting Christian was. De mol had Christian in een lastig parket gebracht met de vuurpijlen, hij vindt het valsspel dat zij wist dat hij rood had en hem daarna belaagde met ‘ je bent zenuwachtig’ . Leef je even in als kandidaat en dit overkomt je! Als je later erachterkomt dat de mol dit heeft gedaan, ben je heel boos. De mol laat nu blijken: ik weet dat je op me geswitcht bent tijdens de vuurpijlenopdracht, zie dat als een voordeel want het was een juiste beslissing en hou nu vol, ik gun je de finale. Dus op ‘ Ben jij de mol?’ zegt ze ‘ ik stel hier de vragen. Je kunt nu gaan. ‘ (Gevolgd door een lach)
Ik denk dat dit het enige doel was van deze opdracht, de mol moest iets goedmaken t.o.v. Christian. Ze heeft spijt van haar daad bij de vuurpijlen en Christian krijgt nu een voordeeltje.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 13:28:36 door Run »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 2 - Geurige Ondervraging
« Reactie #29 Gepost op: 20-04-2020, 13:43:20 »
Wat mij niet helemaal duidelijk was, is waarom Jolien nu de ondervraging mocht doen. Ja, ze had het gebakje met knoflook. Maar hadden de andere deelnemers ook nog de kans om dit gebakje te krijgen of is dit door de productie bepaald? We zien dat iedereen het gebakje eet dat voor zijn neus staat, waarom eigenlijk? Ik denk dat ik als deelnemer altijd een ander gebakje zou hebben gepakt, maar misschien mocht dat niet?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 2 - Geurige Ondervraging
« Reactie #30 Gepost op: 20-04-2020, 13:46:24 »
Wat mij niet helemaal duidelijk was, is waarom Jolien nu de ondervraging mocht doen. Ja, ze had het gebakje met knoflook. Maar hadden de andere deelnemers ook nog de kans om dit gebakje te krijgen of is dit door de productie bepaald? We zien dat iedereen het gebakje eet dat voor zijn neus staat, waarom eigenlijk? Ik denk dat ik als deelnemer altijd een ander gebakje zou hebben gepakt, maar misschien mocht dat niet?
Het werd niet duidelijk getoond, misschien ging iedereen akkoord om gewoon het stuk voor zich te nemen? We weten ook niet of de productie zelf wist waar de lookteen zat, als ze het gewoon door het hotel lieten preparen zat die ergens willekeurig.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 2 - Geurige Ondervraging
« Reactie #31 Gepost op: 20-04-2020, 13:57:46 »
Ik denk dat alle gebakjes hetzelfde waren maar dat net werd gedaan of die van Jolien knoflook had bevat. Voor de ondervraging kreeg Jolien een knoflookadem toegediend en dat was dat.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 2 - Geurige Ondervraging
« Reactie #32 Gepost op: 20-04-2020, 14:03:41 »
Bij binnenkomst in de ontbijtzaal staan de tiropitas al op tafel.
Ze liggen in een kruis, met de uiteinden van het kruis tussen de kandidaten in.

Bart is degene die er als eerst een pakt. Die tussen hem en Jolien ligt.
We zien niet welke tiropita de anderen precies pakken. maar waarschijnlijk is nu dat Jolien die tussen haar en Christian pakt, Christian die tussen hem en Alina en Alina die tussen haar en Bart.

Als dit klopt zitten Jolien (die als tweede binnenkomt) en Christian (die als vierde binnenkomt) op de beste posities om de knoflook te pakken.
Wit is ook een kleur!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #33 Gepost op: 20-04-2020, 14:05:58 »
Kan toch niet, want ook Alina had groen?

Ik heb het nog eens teruggekeken, en ik denk dat dit is wat je bedoeld? (nergens anders spreekt Christian over wij 3)



Dit ging over de vuurwerkopdracht en was een antwoord op de vraag of hij daar rood had
klaar voor de strijd

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 2 - Geurige Ondervraging
« Reactie #34 Gepost op: 20-04-2020, 14:13:24 »
Ik vond Jolien deze opdracht sterk spelen als kandidaat: ze begint over de groene schermen, waarmee ze hoopt op een reactie waarmee ze een verdachte zou kunnen strepen. En met Weet jij al wie de mol is, kan het verschillende kanten op: misschien juist wel hopende dat iemand zou zeggen ja, ik denk dat jij het bent - dan weet je ook al dat je meer kans maakt (als je het niet bent).

EDIT: en natuurlijk de vragen over de haren na het diner met de mol. Ik denk oprecht dat je als mol heel bang bent dat je na zo'n opdracht door iets als je haren door de mand valt. Als kandidaat is het heel slim om hier een opmerking over te maken, zelfs als er niets raars was met die haren. Vond Alina hier ook wel even schrikken en haar antwoord ook net iets te 'slim', door eigenlijk een excuus te vermijden.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 14:53:32 door widm1992 »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #35 Gepost op: 20-04-2020, 14:49:17 »
Ik heb het nog eens teruggekeken, en ik denk dat dit is wat je bedoeld? (nergens anders spreekt Christian over wij 3)



Dit ging over de vuurwerkopdracht en was een antwoord op de vraag of hij daar rood had

Hij kan het dus niet over Bart gehad hebben met zijn wij alledrie, aangezien hij praat over Jolien en zichzelf en Alina had zeker groen.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #36 Gepost op: 20-04-2020, 15:01:33 »
Hij kan het dus niet over Bart gehad hebben met zijn wij alledrie, aangezien hij praat over Jolien en zichzelf en Alina had zeker groen.

Ik interpreteer het dat het enkel slaat op de mensen die mogelijk het rode scherm hadden, aangezien ze alle 3 beweren groen gehad te hebben (en dat niet kan).

klaar voor de strijd

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #37 Gepost op: 20-04-2020, 15:23:41 »
Ik interpreteer het dat het enkel slaat op de mensen die mogelijk het rode scherm hadden, aangezien ze alle 3 beweren groen gehad te hebben (en dat niet kan).
Ja, dit denk ik ook. De uitspraak "Wij alle drie zeker?" moet je interpreteren met een ironische ondertoon omdat zowel Jolien, Christian als Bart beweerden groen te hebben. Je kan het lezen als "Wij hadden toch alle drie een groen scherm?" terwijl je gewoon weet dat één iemand een rood scherm had.

Typisch Vlaams dingetje, wel.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 15:28:10 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 2 - Geurige Ondervraging
« Reactie #38 Gepost op: 22-04-2020, 16:53:02 »
Opmerkelijk bij deze opdracht vond ik ook dat Bart tegen Jolien zegt dat hij denkt dat zij ook wel weet wie de Mol is. En daarna krijgt ze nog het advies: denk goed na vanavond. Dat advies heb je dan toch niet meer nodig? Klinkt in mijn oren als een suggestie om van Mol te veranderen. En dat zal dan niet bedoeld zijn om over te gaan op Bart als Mol denk ik dan. Mmm.