Even alle hoogte- en dieptepunten van de huidige kandidaten vergelijken.
Rondje om de kerk
Niels is per toeval aanwezig op de plek en verdient zo 300 voor de pot
Hier heb ik nog wat aanvullingen en opmerkingen. Ja, Niels heeft 300 euro opgeleverd, maar in principe was er niet veel meer wat hij kon doen. Ze fietsten in een groep van 8 kandidaten. Dan lijkt het mij een beetje stom om opeens raar weg te fietsen
Daarnaast was Sinan het raarst bezig die iedereen ergens naartoe stuurde waar diegene niet hoorde te zijn (Sarah & Jamie).
Ver Tellen
Het enige wat ik echt (on)mols vond bij deze opdracht was Merel die de onmogelijke opties wilde skippen. Dat lijkt me onmols.
Sarah is hier een STUK onmolser dan Merel (hoewel je wel gelijk hebt). Sarah wijst kandidaten erop wanneer ze iets raars of verkeerds zeggen.
Uit Stralen
Merel haalt hier 250 euro op voor de pot, de overige drie gaan af.
Het bordje van Jamie is verplaatst door Nikkie, Jamie of Sarah. Daar is nog maar één persoon van over.
Niels is maar kort in het veld, dus weinig tijd om nog te mollen.
Het geklungel van Sarah komt heel lang in beeld.
De interactie tussen Niels & Sinan wanneer Sinan aan de beurt is, vind ik ook wel merkwaardig. Niels is aan het afleiden en Sinan geeft korte beschrijvingen wat er gebeurd. Dit maakt hij later wel goed door rustig en duidelijk uit te leggen wat er in de kamer te vinden is. Sarah komt met de aanzet om te zeggen dat je eventueel terug kan komen wanneer je maar bij één bordje bent geweest. Vond ik een goede tip.
Op Treden
Hier heeft de Mol zijn best gedaan, want er was gekozen voor 45 min. Niets uit te halen dus.
Niels wordt wel verdacht in beeld gebracht waardoor het lijkt alsof hij de paal heeft weggegooid in de bosjes.
Ik verwacht dat de Mol hier weldegelijk iets gedaan heeft. Al is het maar in de discussie of zorgen voor enige vertraging. Ze hadden vooralsnog 1500 euro verdiend. Lijkt me niet dat je als Mol niet probeert om iets te doen. Kijk bij de dansopdracht was de rest gewoon super goed in het onthouden van hun danspartner en tijdens de vlaggenopdracht kon de Mol doen alsof.
Tijdens de discussie nam Sinan het voortouw en Niels wilde er doorheen, maar werd tegengehouden. Merel en Sinan stemmen voor 30 min en Sarah en Niels voor 45 min. Denk dat voor beide tijden iets te zeggen valt, dus weet het nog niet zo goed. Merel komt uiteindelijk met haar infamous opmerking waarmee ze veel ogen op haar gericht krijgt.
Sarah en Merel hier onmols. Sarah komt met het tellen van de blokken en Merel voegt erbij toe om de blokken te verdelen in links en rechts. Niels is een beetje aan het klungelen en Sinan vrijwel niet in beeld en doet geloof ik niet zoveel.
Min of Meer
Iedereen heeft hier evenveel gemold.
Nou nee, Sarah heeft meerdere malen Robèrt geprobeert uit te leggen wat de opdracht was en over te halen om langer te blijven zitten. Merel en Rick Paul snapten de opdracht goed en bleven wat langer zitten, maar werden uiteindelijk toch overgehaald door Jamie (en Sinan). Ik vind dat toch echt minder verdacht dan Sinan die samen met Jamie de anderen ging overhalen om uit die kooien te komen. Of Niels die Evelien nog enigzins probeerde over te halen om de andere kant op te varen.
Serenade
Merel, Sarah en Niels stonden fout. Merel en Sarah terwijl ze wisten waar ze wel moesten staan.
Klopt, maar Merel gaat wel op het allerlaatste moment fout staan terwijl anderen al de fout voor haar maken. Waarom?
Daarnaast vond ik de discussie achteraf ook wel interessant.
Sinan neemt weer het voortouw en vergt de aandacht op Jamie en Niels. Niels springt hier meteen op in en vergt de aandacht op Jamie (hij geeft Jamie de schuld van iets wat Rick Paul heeft gedaan. Vond ik zelf vreemd, want het lijkt me dat je wel kan onthouden wie naast je stond een minuut geleden maar goed). Gaat later door met het beschuldigen van Rick Paul (opzich terecht). Sarah gaat mee in de discussie en vergt de aandacht op anderen. Merel wordt uiteindelijk genoemd door Rick Paul, maar wordt zenuwachtig en vergt zo weer de aandacht op zichzelf in plaats van naar een ander wat de rest wél doet.
Verder dan aflevering 4 heb ik nog niet doorgrondig gekeken, maar ik wilde deze opmerkingen even maken