Voor het overzicht even een punt aanhalen vanuit het lach-forum hier die Heinz terecht opmerkte en postte (inclusief zijn screenshot), omdat ik denk dat die wel erg goed is:
Sarah drinkt tijdens de doordraaien-opdracht uit haar cocktail, maar op beeld is duidelijk te zien dat die niet te drinken is. Dat zou dus zomaar een fake-cocktail kunnen zijn die er bij alledrie alleen maar stond zodat merel haar doordraaien-hint kon uitvoeren door met haar rietje door haar cocktail te blijven roeren. Wel wat riskant als anderen erachter komen dat je er niet echt uit kunt drinken, maar verklapt ook niet veel en we zien nu mooi op shot toch weer een hint naar Merel als mol. Niels zou hier nooit achtergekomen zijn, want die dronk uit een flesje.
Heb de uitzending niet teruggekeken, maar wellicht had Sarah ook een ander (echt) drankje en had niemand verwacht dat ze uit de cocktail zou gaan drinken. Dat zou des te meer ontkrachten dat zij de mol zou zijn, want dan had ze wel geweten dat het een decor-stukje was
Zou mij niets verbazen als we hier in de ontknopingsuitzending hard om gaan lachen: Merel: "Ik zag Sarah drinken uit een decoratie cocktail die er stond voor m'n hint en moest moeite doen om m'n lachen in te houden!"
Het zou overigens ook de 'Twist' kunnen zijn waar Rick het over had, als Sarah uiteindelijk is afgevoerd naar het ziekenhuis voor controle en Rik de ontknoping in het ziekenhuis heeft gedaan