Maar nu valt hij wel in een erg groot gat. Overal helemaal onderaan. Niet helemaal goed op geanticipeerd, dan toch.. Iemand die in eerdere afleveringen mogelijk door veel mensen zal worden verdacht en in de finale komt, die moet je toch gewoon verdacht zien te houden?
Nog even ter verduidelijking van mijn punt, in het geval van de laser-opdracht:
- Sarah gaat rechts kijken, terwijl Sinan zei dat haar naam links lag. Dit komt heel verdacht over. Maar het blijkt montagewerk. (Deze vind ik persoonlijk erg tegen Sarah als Mol spreken).
- Merel zou mogelijk geld hebben weggekaapt bij de bordjes. Niet door het grote publiek te constateren, maar wel als er wat beter naar de beelden gekeken wordt. Bij nader inzien kan het bij het bordje van Evi echter hooguit om 25 euro gaan. Is dus wellicht gewoon een controle-actie van Merel, om haar verdachte Evi in de gaten te houden. Hoe dan ook: weer montage-werk.
- Meest opvallende actie van Niels is dat hij in de portofoon van Sinan tettert. Sinan verdacht omdat hij niets terugzegt. Maar Sinan was de Mol niet, en Niels' actie was niet fijn voor zijn concentratie. Hoe dan ook: de actie van Niels is sec wat het was. Geen montage-werk.
We zien dus 2x montage-werk bij de dames in deze opdracht, en niets bij Niels. En zo is het voor mijn gevoel bij de andere opdrachten ook vaak. Als mensen voorbeelden hebben waarbij er bij Niels wel degelijk montage-werk aan te pas kwam om hem verdacht uit een opdracht te laten komen, dan zou ik dat graag horen om deze mist uit mijn hoofd te krijgen.