Ik wist even niet in welk topic, dus dan maar hier.
Nogmaals, hout als thema en hint dit jaar...Zo lijkt er iets te zijn. Komt telkens weer terug en ben al de hele week op zoek naar mogelijke aanknopingspunten (symboliek hout, houtbewerking, bos, Colombia en hout, vakmanschap zoals banketbakken, kisten en verscheping naar Columbia, Columbus en schepen etc, ik draai door haha). Hout zien we terug in:
- Kisten
- Naambordjes (laser opdracht, in de kist)
- Om de iPad heen
- In de laseropdracht zelf, het parcours
- Het bord met nummers
- Jokers, in een houten kistje met beitels
- Rik heeft ook een iPad met foto's, in een houten kader
Zo kan ik nog wel meer vinden. Mocht iemand een idee hebben? De jokers en vrijstellingen lijken een reis te hebben afgelegd, in houten kisten, van maker tot eindgebruiker. Misschien zit hier een symboliek achter, en moeten we wellicht in combinatie met de afleveringstitels een verhaal construeren. Ik vind de afleveringstitels tot nu ook redelijk in lijn staan met vakmanschap van het hout bewerken: uit stralen (laseren), ver tellen (afmeten), over bruggen (ook hout nodig voor construct).. Nou ja, ik speur maar weer verder. Kijk vooral naar gedrag maar dit is soms wel weer leuk, lekker puzzelen.
Nog iets anders: meestal zat DE hint altijd in aflevering 1 of 2. Ik weet dat ze dit waarschijnlijk niet meer zo groots doen na de Klaas en Kees seizoenen, maar ik ben toch wel alert