Het getal 9 komt opvallend vaak terug in opdrachten.
3.1 - Vlag uithangen: er zijn negen waslijnen.
5.1 - Straatbeeld: de foto bestaat uit negen delen.
6.1 - Steentje bijdragen: zoek de negen verschillen.
7.1 - Getouwtrek: er zijn negen kisten.
7.2 - Roulette: er zijn negen bakjes.
Sinan staat op de negende plek in de leader. Sarah staat op de negende plek op de groepsfoto/muurschildering.
Misschien weten we meer in aflevering negen?
Verder is negen een uniek getal, omdat je het ook van achteren naar voren kunt lezen.
Zou er wat te puzzelen zijn met woorden/opdrachten/afleveringstitels die van achteren naar voren wél iets betekenen? In plaats van het nu op los zand lijkende geheel?
Hoewel: sommige afleveringstitels lijken wel met elkaar te maken te hebben en/of zijn zelfs elkaars tegendeel (Uithalen versus Inhalen, Op sleeptouw nemen versus Getouwtrek).
Behalve de wel heel vaak voorkomende beginletter 's' in de opdrachten (en ja, ik weet dat de letter 's' in het Nederlands frequent voorkomt, maar als beginletter zie ik 'm hier m.i. toch echt meer dan gemiddeld) en de vele voorzetsels die als voorvoegsel of 'grappig' losgekoppeld woord worden gebruikt, zie ik weinig lijn in de titels en opdrachten. Want al die letters 's' zullen waarschijnlijk niet naar een deelnemer wijzen, dat zou wat te gemakkelijk zijn.
Of zouden we alle afleveringstitels samen van achteren (dus de laatste eerst) naar voren kunnen duiden?