Na aflevering 8 heb ik (deels uit teleurstelling over de opdrachten) geen update gepost. Bij deze mijn finale schema:
De aanpassingen:
5.3 SleutelhangerIk heb de commentaren die pleiten voor een bijdrage van Sinan gelezen en ze bevatten een kern van waarheid. Ik heb daarom de verdeling 375-375 over Merel en Sarah veranderd in een 250-250-250 voor Merel, Sarah en Sinan.
Sommigen pleiten voor een 750 voor Sinan, maar ik ga de personen die ook echt die waterval afgaan en het werk doen geen nul euro toekennen. Uiteindelijk hebben ze beiden goed gevoeld (en dat bleek niet zo makkelijk als je de andere lijn bekijkt) en ze hebben beide de moeite genomen om Sinan's koker te controleren.
8.1 VuurproefWie heeft de €1550 verknoeid? Kan je niet afleiden. Dus komt in de onbekende kolom.
8.2 In het vizierIk ga Sinan geen geld toekennen voor het zitten in de koffer en het traag bedienen van de drone. Die man heeft mogelijk zelfs geld gekost, maar dat valt moeilijk te bewijzen.
Voor de andere 3 kandidaten heb ik gekeken wie er in het veld was toen er geld genomen werd. Je hoefde niet effectief geld te nemen om een bijdrage te leveren vind ik. Het afleiden kan eventueel een goede tactiek geweest zijn om dat geld binnen te brengen. Dus ik verdeel iedere 250 die genomen is onder de 2 of 3 kandidaten die toen in het veld waren.
Aan het verloren geld kunnen de kandidaten niets doen. Een motor is sneller dan lopende kandidaten en het opzet was zo dat het onvermijdelijk was dat die motorrijders ook geld gingen kapen.
8.3 Ten val brengenHier kon geen geld verdiend worden.
9.1 StamhoofdJe kan hier niet onderscheiden wie meer heeft bijgedragen dan een ander aan het slagen of mislukken. Ja, het is Niels' toren die af is, maar die stukken zijn ook deels dankzij de dames tot bij hem gekomen. Dus alles wordt gedeeld door 3.
9.2 DoordraaienSimpelweg iedere 300 euro gedeeld door de 2 kandidaten die aan zet waren.
Conclusie:Merel heeft het meeste bijgedragen aan de pot van alle kandidaten (zelfs de afvallers) volgens mijn rekenmethode (of je de -1000 van Sarah nu meetelt of niet).
Merel en Niels hebben bijna hetzelfde bedrag niet in de pot laten vloeien. Afhankelijk van hoe je de Roulette opdracht meerekend heeft Sarah het meeste of het minste uit de pot gehouden.
Er komt dus geen overduidelijke Mol naar voren (zoals we allemaal al wel concludeerden), maar dat plusgeld van Merel is me toch een doorn in het oog voor potentieel molschap.