Ik denk inderdaad dat dit een geschrapte opdracht is, die misschien nu wordt ingezet voor een hint.
Deze post van Rick de regisseur vertelt ons dat er een geschrapte opdracht is. Op
deze post-its zien we alle spellen staan die in eerste instantie tijdens een researchreis bedacht waren. Die post heb ik ooit al eens helemaal van voor naar achter bekeken in
het off-topic topic. Ik heb toen echter iets over het hoofd gezien. In aflevering 9 liggen twee post-its. 9.1 is Bahia Maica, dat bleek uiteindelijk de locatie van opdracht 8.1, Vuurproef. Dan ligt er nog een briefje 9.2 Finale. Lijkt best logisch toch? Finale als in "alle kandidaten staan tegenover Art, etc.". Maar wat nu als dit een opdracht was? Dit was de schuifpuzzel opdracht, want om in aflevering 9 alleen de Vuurproef opdracht te hebben is wat weinig. Executies staan namelijk ook niet op briefjes, dus het lijkt erop dat dit ook een bepaalde opdracht moest zijn. De schuifpuzzelopdracht is dus niet doorgegaan om een of andere reden. In plaats hiervan kwam 9.2 Doordraaien. De stukken waren natuurlijk duur om te maken en worden daarom voor een hint gebruikt.
In het off-topic topic veronderstelde ik ook een lijstje met opdrachten die na deze opzet zijn bedacht, te weten:
1.3 Rondje om de kerk
2.1 Ver tellen
4.3 Koffiepedia
7.2 Roulette
8.2 In het vizier
8.3 Ten val brengen
9.2 Doordraaien
Van de eerste zes opdrachten lijkt het erop alsof het toch wel later, maar wel van te voren is bedacht. De opdrachten kosten veel voorbereidingstijd. Kijk maar:
1.3 Rondje om de kerk: in de WIDM podcast werd verteld dat de houders voor de tablets in Nederland al waren gemaakt.
2.1 Ver tellen: het grote bord met nummers MOET van te voren over nagedacht zijn en zet je niet in 12 uur in elkaar.
4.3 Koffiepedia: die pakken vallen niet te maken in 12 uur. Tevens vertelt Rick McCullough op zijn instagram dat de geimproviseerde opdracht pas na aflevering 5 plaatsvindt.
7.2 Roulette: zou kunnen. Denk het echter niet. Zo'n soort opdracht zit meestal wel in een seizoen met dilemma's. Ze hebben nu eventueel alleen dat toegevoegd van de 2 schermen. Lijkt mij eerlijk gezegd van te voren bedacht aangezien het heel strak in elkaar zat.
8.2 In het vizier: teveel meer voorbereidingstijd nodig dan 12 uur.
8.3 Ten val brengen: het spel voor de finalevrijstelling is zeer waarschijnlijk al wel van te voren gepland. Dit bord kan ook niet zomaar even gemaakt worden. Is waarschijnlijk ook in Nederland bedacht.
Blijft over 9.2. Gemakkelijk te bedenken, uit te voeren. Met andere woorden: waarschijnlijk zat hier in eerste instantie een andere opdracht. Een spectaculaire reuzeschuifpuzzel, waarom niet? Het moet tenslotte wel groots zijn, die finaleopdracht! Het liep dus alleen in de soep en is verschoven naar een hint.