Auteur Topic: [kandidaat] Annelotte  (gelezen 37428 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #120 Gepost op: 7-04-2021, 15:33:20 »
Je moet wel even goed lezen wat ik schreef. Ik zei dat ze goed hadden geteld, niet dat 7 het correcte antwoord was. Dat is ook de crux. Telling goed maar niet de juiste honden tellen.

Een telling is goed of fout; 7 was fout. In je post staat 'telling was 7 en klopt'.
Ik kan heel goed begrijpen, wie je post leest begrijpt dus niet wat je schrijft.
Dus een al te felle reactie vind ik niet op zijn plaats, met alle respect.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #121 Gepost op: 7-04-2021, 18:49:42 »
Een telling is goed of fout; 7 was fout. In je post staat 'telling was 7 en klopt'.
Ik kan heel goed begrijpen, wie je post leest begrijpt dus niet wat je schrijft.
Dus een al te felle reactie vind ik niet op zijn plaats, met alle respect.
Als je mij citeert dan graag correct. Ik schreef uitdrukkelijk dat de telling klopte en niet dat het antwoord (7) klopte.
'telling' is volgens Van Dale 'het tellen'. Dus de handeling zelf.
Toen @Run dit niet begreep heb ik gereageerd met:
"Je moet wel even goed lezen wat ik schreef".
Wat is hier fel aan?
« Laatst bewerkt op: 7-04-2021, 19:00:47 door MartinJ »

Offline DB88

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #122 Gepost op: 8-04-2021, 10:09:28 »
Volgens mij bedoel je de manier waarop men het heeft aangepakt (namelijk de honden bekijken). Die methode is inderdaad juist, alleen hebben ze daar (al dan niet bewust) een steekje bij laten vallen. Daarmee is de telling als geheel uiteindelijk dus niet meer kloppend.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #123 Gepost op: 8-04-2021, 12:41:23 »
Klopt helemaal. En dat was van belang om de actie van Annelotte te duiden. Ze wijst op een fout maar op de verkeerde fout. Dan is de kans niet heel erg groot dat de fout wordt gecorrigeerd. Maar ze kan achteraf wel zeggen dat ze de juiste oplossing had.
Als ze hier simpelweg had gezegd dat ze twijfelde over die hond met roze strik dan had ze  hoogstwaarschijnlijk wel gehoor gekregen van Philip en Sven. Bekijk die hond nog een keer en maak daarna de correcte rekensom.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2021, 12:56:11 door MartinJ »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #124 Gepost op: 8-04-2021, 16:25:44 »
Iets over haar molposities:
1.1. De beste (: meest aannemelijke), bij de strategische schutters.
1.2. Zelfde als iedereen
1.3. Zelfde als iedereen, maar vindt wel de naam van iemand die zijn scherm niet hoeft te zien. Dat valt op.
2.1. De beste, bij de piano's.
2.2. Niet de beste, maar ook niet de minste, valt snel uit. (molbriefing?)
2.3. Bijna de beste, lange tijd in de codekamer geweest.
3.1. De beste, in het park.
3.3. De beste, zij en Lennart allebei in de positie om een deelopdracht te laten (mis)lukken.

Ik vind Annelotte verdacht, maar na Philip komt het er bij Annelotte toch ook wel een beetje bovenop liggen. Draagt dezelfde kleuren als Isidoor, wil Isidoor gaan trainen. Ook vond ik dat haar plan om bij de domino voor de pasvragen te gaan net iets teveel aandacht kreeg. Ik weet niet hoe het gesprek gegaan is, maar in de montage is Annelotte meteen verdacht in beeld. Terwijl de Mol denk ik eerst toch wel even de ander peilt.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2021, 16:49:41 door Molest »

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #125 Gepost op: 10-04-2021, 10:34:39 »

Ik vind Annelotte verdacht, maar na Philip komt het er bij Annelotte toch ook wel een beetje bovenop liggen. Draagt dezelfde kleuren als Isidoor, wil Isidoor gaan trainen. Ook vond ik dat haar plan om bij de domino voor de pasvragen te gaan net iets teveel aandacht kreeg. Ik weet niet hoe het gesprek gegaan is, maar in de montage is Annelotte meteen verdacht in beeld. Terwijl de Mol denk ik eerst toch wel even de ander peilt.

Klopt Molest, Annelotte is een heel dankbare kandidate om verdacht te casten en zo de echte mol (Lennart) toch een beetje uit de wind te zetten. Als ze het geluk hebben dat Annelotte op de goede mol zit kunnen ze dit “duel” maximaal uitbuiten. Maar op wie ze zit is momenteel niet duidelijk.
Ze is ook heel authentiek in haar kandidaatse reacties, kijk bvb aan het eind van den hondenproef of hoe ze de finale van de hypnose volgt. Daar let ze wel goed op Lennart zag ik.

Verwarring zaaien kan ze zeker als de beste, een ideale schaduwmol.
Maar een rol spelen en neerzetten zoals de onnavolgbare Alina dat kon, dat zie ik niet in haar.


Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #126 Gepost op: 10-04-2021, 18:07:38 »
Ha, ik vind haar reacties vaak net wat karikaturaal of theatraal. Misschien is dat ook haar manier van doen in het echte leven, maar zulke reacties lijken me makkelijker te faken voor een mol. Al is ze niet mijn enige verdachte, ik heb geloof ik wel wat last van tunnelzicht voor Annelotte. Dus heb ik alles eens op een rijtje gezet, en als ik het zo bekijk weet ik zelf niet meer of het eigenlijk wel zo overtuigend is. Discussie zou dus meer dan welkom zijn.

Ik zou trouwens beter zo'n lijstje maken voor iedereen.  ::regenboog::

  • 1.1 Maïsveld
    Goede positie met zicht op de reservemol.
    Montage toont hoe ze initiatief neemt bij het opbouwen van de hinderlaag, vooraf over kunnen nadenken misschien?
    We zien bijzonder uitgebreid hoe een vrij lange/slanke uitdager eruit gaat, gevolgd door een soort micro-glimlachje van Annelotte hoewel haar kogels op zijn.
    Mislukken van de opdracht vindt ze grappig, terwijl nog niet duidelijk is wie Noah komt vervangen lijkt zij al opgelucht.
  • 1.2 Knuffelen
    Dit is haar minst molse opdracht vind ik. Ze geeft de namen van de boerenpaarden al voor het thema gevonden is, en vindt zelf een thema bij de klokken (beide thema's zijn trouwens "dieren"). Als ze de mol zou zijn kan ik dit enkel verklaren doordat ze wat vertrouwen mocht winnen bij deze kennismakingsopdracht.
  • 1.3 Namen zoeken
    "Wil echt geen afscheid nemen van iemand".
    Vindt Lennart met een paar seconden op de klok.
    Laat Philip verstaan dat ze hem ook had kunnen vinden als ze wou, mogelijke molactie maar dan hoeft ze dit er niet in te wrijven; het is dus ook wel duidelijk dat zij en Philip geen beste vriendjes zijn.
  • 2.1 Klassiek(ers)
    Zit in het "mol-ensemble".
    Kan overduidelijk partituur lezen als het voor zichzelf is, dus brengt Kevin opzettelijk in de war.
    Als enige van het ensemble zien we een shot waarin de anderen haar vertellen over de remtoets, haar reactie is een schoolvoorbeeld van de overdreven, gespeelde reacties die ik hierboven bedoelde.
  • 2.2 Wijn
    Zet zich in de oberpositie zonder al te hoge verwachtingen te creëren.
    Loopt dan als laatste en traagste, maar knalt als allereerste haar beide glazen keihard omver zonder duidelijke aanleiding en tot ongeloof van Sven.
    Lekker veel extra tijd om bij te kletsen met de productie dus?
  • 2.3 Bunker
    Zit in de kamer met het "molnummer" 301.
    Stelt handig voor om alvast naar de code te zoeken, dit is de drempel wat verlagen voor de rode knop zonder te aanwezig te zijn in de discussie.
    Ze geeft aan dat er iets niet klopt, dat het onmogelijk zal zijn om alle raadsels op te lossen, zonder echt de oplossing aan te reiken.
    Achteraf lijkt bij haar het schuldgevoel te overheersen vs. toch eerder de opluchting bij de vier anderen.
  • 3.1 Hypnose
    Weet niet of je veel invloed hebt als mol, het is erg lastig te voorspellen, bovendien maakt Philip dan nog kabaal bij het binnenkomen.
    Haar eigen voorstel is wel dat Lennart de enige zou zijn die er tegen kan vechten, uiteindelijk verkeerd en het omgekeerde van wat er gebeurt.
  • 3.2 Honden en baasjes
    Haar nerveus "bezorgd" gedoe zorgt evengoed voor verwarring als de slechte communicatie van Philip, zie ook weer Sven die zich eraan ergert.
    Schiet meteen het idee af om de honden al te seksen bij het bepalen van de namen, volgt dat direct op met het voorstel om te gokken.
    Zegt snel en onterecht dat de hond in het roze een teefje is zonder dat de anderen hier tussenkomen.
    Daarna lijkt ze te twijfelen aan de telling (niet aan het geslacht) en stelt de juiste oplossing 6 voor. Uitleg van Gilles maakt nochtans duidelijk dat de fout wel degelijk bij het geslacht van het roze hondje zat, en dat de som van 7 voor de geslachten waarvan 1 fout dus wel de logische uitkomst was.
  • 3.3 Domino
    Tenzij het programma ons hier voorliegt laat ze zich overtuigen door Lennart om voor het geld te gaan.
    Om een of andere reden de enige groep die z'n deelopdrachtje niet haalt en waarvan we de keuze toch te weten komen.
    Stemt voor Jasmien en Katrien, duo waarvan ik niet zou twijfelen dat ze voor zelfbehoud gaan. Het kan ook wel zijn dat ze het die twee gunt als kandidaten, want in de kamer met Lennart zei ze zelf dat ze van zowel Jasmien als Sven een keuze voor pasvragen verwachtte, en tijdens de discussie komt ook het argument naar voren wie er al het meest heeft opgebracht voor de groep.
    Lennart zegt dat het staartje achteruit moet worden geplooid maar zij schiet bij de laatste stappen weer in verwarrende paniekmodus.


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #127 Gepost op: 10-04-2021, 18:24:48 »
Mooi lijstje. Het is gewoon heel duidelijk Annelotte, eigenlijk vanaf het maïsveld al. En daarom zal ze het wel niet zijn. :P

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #128 Gepost op: 10-04-2021, 18:34:35 »
Ik blijf bij annelotte heel erg zitten met de namen van de paarden. Zou je als mol due informatie geven waarvan je weet dat die gevraagd gaat worden .  Of zou je dat dan meer aankleden met extra, nutteloze infirmatie .


Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #129 Gepost op: 10-04-2021, 18:37:40 »
Ja mooi lijstje van Zwan, overtuigend  ::vergroot::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #130 Gepost op: 10-04-2021, 18:58:02 »
  • 1.2 Knuffelen
    Dit is haar minst molse opdracht vind ik. Ze geeft de namen van de boerenpaarden al voor het thema gevonden is, en vindt zelf een thema bij de klokken (beide thema's zijn trouwens "dieren"). Als ze de mol zou zijn kan ik dit enkel verklaren doordat ze wat vertrouwen mocht winnen bij deze kennismakingsopdracht.
De drie paarden had ze inderdaad genoemd. Maar als het thema bekend is en Jasmien de namen repeteert, praat ze eroverheen met een overbodig feitje (Verona is zwanger). En ook verdacht, vind ik: het thema dat ze bij de klokken vindt, leidt niet tot een goed antwoord. Samina had een lastige vraag, over dat dove hondje en die kettingzaag. Als Mol kon ze de gok wel nemen dat die kettingzaag niet ter sprake zou komen. 0 euro opbrengst, terwijl ze met haar gevonden thema wel goeie sier maakte.
Mooi lijstje. Het is gewoon heel duidelijk Annelotte, eigenlijk vanaf het maïsveld al. En daarom zal ze het wel niet zijn. :P
Ja, dat vind ik dus inmiddels ook het grootste probleem bij Annelotte. ::rofl:: EDIT: ze is de enige die èn bij de strategische schutters stond, èn in het park bij de honden. 2x the place to be voor de Mol. En dat rekenen de kandidaten natuurlijk ook wel uit. :-\\
« Laatst bewerkt op: 10-04-2021, 19:15:03 door Molest »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #131 Gepost op: 10-04-2021, 22:25:47 »
Ja, ikzelf heb regelmatig het gevoel "dit kan toch niet", en tegelijk kan ik er ook niet naast kijken.

Ze leidt me af van al de rest en met die adoptie van Isidoor ziet het er hoe dan ook niet naar uit dat die afleiding morgen al zou worden weggenomen.  :-\\

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #132 Gepost op: 10-04-2021, 23:42:29 »
Ik zou ook nog willen toevoegen : een theatrale overdreven schrikreactie onmiddellijk als middels een filmpje duidelijk wordt dat er een substituutmol tussen de aanvallers in het maisveld zat. Ik bedoel : iedereen is eerst even in shock en min of meer ongeloof, Annelotte schrikt zich wezenloos zo lijkt het. Ze is ook degene die zich meteen tot Noah wendt met de constatering dat hij dus ook nog de mol kan zijn. Ze brengt hem hiermee in verlegenheid en zorgt er zo voor dat deze mogelijkheid goed doordringt tot de kandidaten.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #133 Gepost op: 11-04-2021, 00:20:11 »
Mooi overzicht Van Zwan.  ::ok::

Na wat opdrachten opnieuw te hebben bekeken besloot ik bij Annelotte te blijven en dit overzicht bevestigd alleen maar wat ik heb gezien. Even overwoog ik naar Katrien of Jasmien over te stappen.

Wat mij nog opviel:

3.2 Honden en baasjes

Annelotte's twijfel over het aantal teefjes uitte ze ook nog eens hardop terwijl Philip net op dat moment hardop aan het hoofdrekenen was. Dat vergrootte de kans op een foute rekensom ook nog eens.

3.3 Domino

Annelotte's doet met "Moeten wij roomser zijn dan de Paus?" en daarna met "Het kan ervoor zorgen dat we vanavond naar huis gaan al we die [=pasvragen...] niet pakken." nog pogingen om Lennart om te praten om toch voor pasvragen te gaan. Precies wat een mol zou doen in mijn ogen. Dit lukte haar niet en toen restte alleen nog maar de missie "NIET printen van de de 1000 euro-steen" middels het verkeerd gevouwde oortje.




Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #134 Gepost op: 11-04-2021, 00:33:49 »
Ik zou ook nog willen toevoegen : een theatrale overdreven schrikreactie onmiddellijk als middels een filmpje duidelijk wordt dat er een substituutmol tussen de aanvallers in het maisveld zat
<KNIP>

Meteen dit nog een keer teruggekeken. Zag er nogal theatraal uit inderdaad.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #135 Gepost op: 11-04-2021, 16:43:28 »
Ze reageert wel vaker zo. Ik weet niet of dat per se mols is.

Dominosteentjes leggen is kennelijk ook al OMG! ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #136 Gepost op: 11-04-2021, 17:22:39 »
Oke, voortaan noemen we haar Annelohmygotte.  8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #137 Gepost op: 11-04-2021, 17:38:27 »
Plus dat in de kasteelopdracht op een van de munten een vrouw met een knotje stond, wat heel goed Annelotte kan zijn. Of heeft Samina ook wel eens een knotje? En Gilles zei in afl. 1 op het eind: 'het Lot heeft beschikt.'
« Laatst bewerkt op: 11-04-2021, 17:40:07 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #138 Gepost op: 11-04-2021, 17:43:29 »
Volgens mij had een van Belgische koninginnen een knotje en is dat de reden dat je zo'n silhouet op die nep-muntjes ziet afgebeeld.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #139 Gepost op: 11-04-2021, 17:46:30 »
Volgens mij had een van Belgische koninginnen een knotje en is dat de reden dat je zo'n silhouet op die nep-muntjes ziet afgebeeld.
Het was maar één munt.