Als mol wil je in het maisveld in linie 2 achter de draaischijf. Hier hoefde Philip niet te schieten. Dit is het smalste punt van de zandloper. Als hier aanvaller na aanvaller wordt afgeschoten, dan komt er niemand door en wordt er geld verdiend. Dat is de taak van de mol om dat te voorkomen en Philip doet dat. Hij beweegt de draaischijf bij de 2e aanvaller op de toren en de sleutel is gepakt. Hoe meer aanvallers hoe beter. Opvallend dat degene die niet wil schieten op deze plek terecht komt.
En bij 7 verschillen kan hij middels niet schieten bij de verdubbeling geld verspelen, ook hier is niet schieten een prima argument om op een sleutelpositie terecht te komen.
Let eens op de reactie van de vier als Philip zegt: het is binnen. Alle vier oprecht blij.
Ja, in deze denkrichting kan ik me wel vinden.
Ik vind het verder lastig om Philip als mol te omschrijven.
Hij liegt opvallend (slecht), zaait verwarring en doet veel opvallende uitspraken, allemaal op de voorgrond. Maar wellicht is dit een rookgordijn.
Want daarachter, op de achtergrond zorgt hij er toch voor dat de spellen mislukken. Hij is daarmee de anderen net altijd een stap voor, zo voelt het.