Auteur Topic: [kandidaat] Philip  (gelezen 22667 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #200 Gepost op: 28-04-2021, 18:40:45 »
Het pdc rules vind ik best sterk als hint, zeker in combinatie met de initialen van alle eerder mollen op de krat.
Maar in de extra beelden zien we de kandidaten wat klooien met graffiti en dus kan het zomaar dat iedereen wel ergens een tag heeft gezet.

De M O L op de poster, Ik zie het gewoon niet. De O wel , de andere twee letters niet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #201 Gepost op: 28-04-2021, 19:07:08 »
De L links onder de aap en de M staat op de deur daarachter. Gelegenheid maakt de dief.. eh.. mol.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #202 Gepost op: 28-04-2021, 19:47:25 »
Het pdc rules vind ik best sterk als hint, zeker in combinatie met de initialen van alle eerder mollen op de krat.
Maar in de extra beelden zien we de kandidaten wat klooien met graffiti en dus kan het zomaar dat iedereen wel ergens een tag heeft gezet.

De M O L op de poster, Ik zie het gewoon niet. De O wel , de andere twee letters niet.

De kans is groot dat Philip zelf PDC rules opgeschreven heeft. De kandidaten waren na de opdrachten nog wat aan het proberen met de spuitbussen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #203 Gepost op: 29-04-2021, 12:34:21 »
Ook al verdenk ik hem niet, is dit juist een goede molactie. Hij komt daardoor in de positie om wel/niet te verdubbelen. Omdat hij het heel goed doet bij de bolletjes en hij natuurlijk de minst geschikte kandidaat leek om te lopen.
Kon hij helemaal niet zo inschatten dat hij hierdoor in de positie zou komen om te verdubbelen. Dat was omdat al de rest die kleurenrijen vooral veel slechter deed dan hem, en omdat Philip door de groep bewust weggehouden wordt van fysieke proeven. Hij greep zijn kans om te mollen echt niet vind ik.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #204 Gepost op: 29-04-2021, 14:03:31 »
Kon hij helemaal niet zo inschatten dat hij hierdoor in de positie zou komen om te verdubbelen. Dat was omdat al de rest die kleurenrijen vooral veel slechter deed dan hem, en omdat Philip door de groep bewust weggehouden wordt van fysieke proeven. Hij greep zijn kans om te mollen echt niet vind ik.
De mol weet toch wat er gaat komen?
Daarom vind ik het juist verdacht dat hij die bolletjes zo goed deed. Zo zou hij later in de positie komen om te verdubbelen, en dan met een mooie mol-actie te verpesten. Deze opdracht voelt voor mij juist heel mol-tactisch aan.
Daarnaast is het wel opvallend dat de anderen het zo goed doen bij het zoeken van de verschillen. Wellicht omdat daar geen mol bij was?  ::vergroot::

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #205 Gepost op: 30-04-2021, 14:27:19 »
De mol weet toch wat er gaat komen?
Daarom vind ik het juist verdacht dat hij die bolletjes zo goed deed. Zo zou hij later in de positie komen om te verdubbelen, en dan met een mooie mol-actie te verpesten. Deze opdracht voelt voor mij juist heel mol-tactisch aan.
Daarnaast is het wel opvallend dat de anderen het zo goed doen bij het zoeken van de verschillen. Wellicht omdat daar geen mol bij was?  ::vergroot::

Maar de mol kan toch zichzelf niet in die positie om te verdubbelen forceren zelfs door die kleurenrijen goed te doen? De anderen konden het ook goed doen, of gewoon iets minder goed maar toch gewoon roteren en Philip als 2e laten lopen hebben.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #206 Gepost op: 30-04-2021, 15:17:15 »
Philip doet en de bolletjes goed en zegt nog ik wil niet schieten. Kortom hij doet er alles aan om niet als 2e duo te moeten lopen . 


Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #207 Gepost op: 30-04-2021, 17:52:00 »
Philip doet en de bolletjes goed en zegt nog ik wil niet schieten. Kortom hij doet er alles aan om niet als 2e duo te moeten lopen .
Wel opvallend dat hij niet wil schieten: in de opdracht bij de maisveld deed hij dat ook al niet. Dat kan hij toen dus ook hebben gezegd. Wat de mol-tactiek daarachter is weet ik nog niet helemaal.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #208 Gepost op: 30-04-2021, 19:42:25 »
Wel opvallend dat hij niet wil schieten: in de opdracht bij de maisveld deed hij dat ook al niet. Dat kan hij toen dus ook hebben gezegd. Wat de mol-tactiek daarachter is weet ik nog niet helemaal.
Als mol wil je in het maisveld in linie 2 achter de draaischijf. Hier hoefde Philip niet te schieten. Dit is het smalste punt van de zandloper. Als hier aanvaller na aanvaller wordt afgeschoten, dan komt er niemand door en wordt er geld verdiend. Dat is de taak van de mol om dat te voorkomen en Philip doet dat. Hij beweegt de draaischijf bij de 2e aanvaller op de toren en de sleutel is gepakt. Hoe meer aanvallers hoe beter. Opvallend dat degene die niet wil schieten op deze plek terecht komt.
En bij 7 verschillen kan hij middels niet schieten bij de verdubbeling geld verspelen, ook hier is niet schieten een prima argument om op een sleutelpositie terecht te komen.
Let eens op de reactie van de vier als Philip zegt: het is binnen. Alle vier oprecht blij.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2021, 20:08:20 door foxhunter »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #209 Gepost op: 30-04-2021, 20:55:27 »
Even voor het gemak via twee printscreens van mijn app bericht aan Trust Nobody...waarschijnlijk te ver gezocht maar mss wel een leuke hint naar Philip ;)...


of
man met bril = Philip
oor (doof?)   = de
continent      = Cleen

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #210 Gepost op: 30-04-2021, 20:59:23 »
Als mol wil je in het maisveld in linie 2 achter de draaischijf. Hier hoefde Philip niet te schieten. Dit is het smalste punt van de zandloper. Als hier aanvaller na aanvaller wordt afgeschoten, dan komt er niemand door en wordt er geld verdiend. Dat is de taak van de mol om dat te voorkomen en Philip doet dat. Hij beweegt de draaischijf bij de 2e aanvaller op de toren en de sleutel is gepakt. Hoe meer aanvallers hoe beter. Opvallend dat degene die niet wil schieten op deze plek terecht komt.
En bij 7 verschillen kan hij middels niet schieten bij de verdubbeling geld verspelen, ook hier is niet schieten een prima argument om op een sleutelpositie terecht te komen.
Let eens op de reactie van de vier als Philip zegt: het is binnen. Alle vier oprecht blij.
Ja, in deze denkrichting kan ik me wel vinden.
Ik vind het verder lastig om Philip als mol te omschrijven.
Hij liegt opvallend (slecht), zaait verwarring en doet veel opvallende uitspraken, allemaal op de voorgrond. Maar wellicht is dit een rookgordijn.
Want daarachter, op de achtergrond zorgt hij er toch voor dat de spellen mislukken. Hij is daarmee de anderen net altijd een stap voor, zo voelt het.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #211 Gepost op: 30-04-2021, 21:10:17 »
Ook dingen als "jonge meid" en "hete lipjes" zijn denk ik onderdeel van zijn tactiek. In het echte leven zou hij dit misschien niet doen, maar hier maakt hij gebruik van zijn ouderdomsdeken mantel om Jasmiens leugens door te prikken en zichtbaar te maken voor de bomstoelzitters.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #212 Gepost op: 30-04-2021, 23:30:59 »
Als mol wil je in het maisveld in linie 2 achter de draaischijf. Hier hoefde Philip niet te schieten. Dit is het smalste punt van de zandloper. Als hier aanvaller na aanvaller wordt afgeschoten, dan komt er niemand door en wordt er geld verdiend. Dat is de taak van de mol om dat te voorkomen en Philip doet dat. Hij beweegt de draaischijf bij de 2e aanvaller op de toren en de sleutel is gepakt. Hoe meer aanvallers hoe beter. Opvallend dat degene die niet wil schieten op deze plek terecht komt.
En bij 7 verschillen kan hij middels niet schieten bij de verdubbeling geld verspelen, ook hier is niet schieten een prima argument om op een sleutelpositie terecht te komen.
Let eens op de reactie van de vier als Philip zegt: het is binnen. Alle vier oprecht blij.
De grote vraag die ik hierbij heb is, hoe moeilijk is het om aanvallers in linie 2 uit te schakelen. Dami schiet al meteen de eerste aanvaller die de sleutel probeert te pakken af. Dat zou kunnen zijn omdat deze aanvaller niet al te slim was. Hoe dimensioneer je dit als maker? Als het te makkelijk is en er zijn 2 kandidaten op deze plek, dan gaat de auto niet open en dan mis je de spannende finale in linie 3. Is het (te) moeilijk dan heb je de mol niet nodig op die plek. Als Philip hier de mol is, dan zou hij zich toch wel als eerste melden als Samina vraagt om evenwichtige schutters? Uit de opmerking van Samina "en jij Philip?" maak ik op dat Philip zich niet spontaan aanmeldde maar dat is niet heel goed te zien. Hier is het ook storend dat we niet horen wat Lennart hier zegt.
Dus hoewel ik wel geloof dat hier een strategische plek zou kunnen liggen voor de mol heb ik toch mijn twijfels. Ik zie toch wel een meer heroïsche plek voor mol Lennart in linie 3, zeker nu vrijwel zeker is dat hij hier de helft van alle kogels had. Leuk als de mol een zetje geeft aan een bord om aanvallers door te laten maar toch niet het spektakel dat je van zo'n opdracht zou verwachten. Maar dat is mijn persoonlijke mening hoor.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #213 Gepost op: 1-05-2021, 23:45:11 »

of
man met bril = Philip
oor (doof?)   = de
continent      = Cleen


Oke, Philip is een man met een bril. Tot zo ver klopt het nog. Maar sinds wanneer is een oor gelijk aan het woord de? En wat heeft ene continent te maken met de achternaam Cleen? Verklaar je nader.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #214 Gepost op: 2-05-2021, 00:38:45 »
Het was een reactie op de murals van
Even voor het gemak via twee printscreens van mijn app bericht aan Trust Nobody...waarschijnlijk te ver gezocht maar mss wel een leuke hint naar Philip ;)...

Daar komt mol uit en ik gaf een  andere interpretatie van die murals..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #215 Gepost op: 2-05-2021, 09:53:21 »
En hoe kom je dan tot die intepretatie? Hoe kom je van oor op de en hoe kom je van continent op Cleen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #216 Gepost op: 2-05-2021, 12:29:46 »
bril verwisseld = man met bril = Philip
oor ontbreekt = doof = de
continenten omgewisseld = Cleen

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #217 Gepost op: 2-05-2021, 12:56:21 »
Bril verwisselen = Lezen = Lennart
Oor weg = Doof = Driesen

Zo kan je dit bij iedereen wel toepassen denk ik  ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #218 Gepost op: 2-05-2021, 16:22:25 »
bril verwisseld = man met bril = Philip
oor ontbreekt = doof = de
continenten omgewisseld = Cleen
Is dit niet iets voor het topic "totaal nutteloze hints"?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #219 Gepost op: 2-05-2021, 18:53:23 »
Het punt met Philip is ook dat we bijna al zijn eventuele molacties al hebben gezien. Ik kan me niet goed voorstellen waar we nog naar uit kunnen kijken. Behalve het adem inhouden vooraf, en het leggen van de puzzel, en eventueel die worsten in de alpenhoorn. :) Dus ik zou het tof vinden, maar ik denk toch van niet. Bij Lennart en Annelotte (en in mindere mate Sven) kan ik me meer verrassende acties voorstellen voor de slotaflevering.