Auteur Topic: [kandidaat] Katrien  (gelezen 9333 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #20 Gepost op: 30-03-2021, 11:56:14 »
Ja en nee. De molboekjes zijn niet op naam. Schiet je er een af, dan zal de aanvaller die zich als laatste heeft bevrijd uit het spel liggen. Stel even dat de andere 9 aanvallers allemaal linie 3 zouden bereiken en dat een random aanvaller van deze 9 de auto bereikt. De kans dat dit de reserve mol is is dan 1 op 9. Als je als mol het molboekje niet had afgeschoten dan was deze kans 1 op 10 geweest. Door het afschieten heb je dus de kans vergroot dat de reserve mol de auto haalt en jij dus naar huis moet.

Aan de andere kant wordt de kans dat er iemand de auto haalt natuurlijk kleiner als je molboekjes afschiet. Dus inderdaad de kans dat iedereen doorgaat en dus ook de mol wordt groter. Maar dat is ongewenst vanuit het programma en er komt €5000 in de pot. Dat zou dan een dilemma zijn voor de mol.

Daarom wil je als mol volgens mij in linie 3 zitten want daar kun je uiteindelijk nog kiezen of je iedereen af schiet en je dus zeker door bent, of zorgen dat een zekere kandidaat, herkenbaar aan de blote handen, als eerste de auto kan bereiken.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2021, 12:10:53 door MartinJ »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #21 Gepost op: 31-03-2021, 15:28:43 »
Ik kies nu Katrien als Mol.

In de eerste opdracht beantwoordt Katrien vragen goed, raakt ze maar liefst twee molboekjes met pijl en boog (geoefend?) en schakelt ze dus twee aanvallers uit. Ze maakt Sven verdacht als hij de vijf ingrediënten van het drankje niet kan noemen.
Katrien spot geen thema bij de klokken, ze onthoudt de naam van Kevins dino niet goed en vertelt weinig over de O.K. waardoor het juiste antwoord op haar vraag niet gegeven kan worden.
Ze spot geen naam in het kasteel waardoor ze geen geld in de pot brengt.

Bij het concert moet Katrien als ervaren pianiste haar eigen stuk wel goed spelen maar mogelijk heeft ze eerder kans gezien op de valse toets te drukken of delen verkeerd aan te leren.
Ze laat een van haar wijnglazen vallen en dit wordt totaal niet benadrukt in de montage. Een keer met je ogen knipperen en je had het gemist. Het andere wijnglas is maar net tot aan het streepje gevuld (en niet boven het streepje zoals Gilles als voice-over zei dat zou moeten) en misschien had Katrien gehoopt dat het te weinig was.
Katrien vindt samen met Jasmien de code in de doos en drukt met haar team als eerste op de knop. We zien niet hoe dit gegaan is. Heeft Katrien op het zoeken in de doos aangestuurd? Was dit team wel zo nipt eerder dan het andere? Daarnaast lijkt ze er totaal geen problemen mee te hebben om op de knop te drukken. De anderen ook niet, maar Katrien heeft het in haar voorstelfilmpje over ethische bezwaren als ze de Mol zou zijn. Dat vind ik al niet geloofwaardig als je meedoet aan De Mol, maar bij deze opdracht is er dus ook niks van morele bezwaren te merken.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2021, 15:32:03 door Heinz »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #22 Gepost op: 31-03-2021, 22:51:53 »
Maar dan zou ze dus in het maisveld gewoon het risico genomen hebben dat de schaduw-Mol haar plek in zou nemen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2021, 23:37:10 »
Sterker nog: als ze twee aanvallers uitschakelt geeft ze de schaduw-Mol toch juist meer kans om de auto te bereiken in plaats van een aanvaller? En vergroot ze daarnaast de kans dat niemand de auto bereikt, en er 5.000 euro in de pot komt. Een molboekje wegschieten is tot daar aan toe, maar twee?

EDIT: Katrien staat nog wel op mijn verdachtenlijstje, maar toch net buiten mijn top 3. Ook: in de wijnopdracht begint ze bovenaan, loopt het hele traject, en brengt toch nog een gevuld glas over de finish. Dat lukte verder alleen Sven, dus gewoon een knappe prestatie. Bij de andere proeven was ze wel verdacht, maar toch niet meer dan sommige anderen.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2021, 00:16:11 door Molest »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2021, 08:10:57 »
Dat glas is dus maar nét genoeg gevuld en erg blij lijkt ze er niet mee, dat vind ik dus wat verdacht.

Wat betreft het maïsveld hebben jullie een goed punt. Aan de andere kant: zou het zo duidelijk zijn dat we de Mol tussen de laatste drie moeten zoeken? (Annelotte, Jasmien, Lennart.) Ja, alleen daar is theoretisch de ideale molstrategie mogelijk: kandidaat maar niet de reservemol laten ontsnappen. Toch zien we maar zelden de ideale molstrategie echt uitgevoerd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #25 Gepost op: 1-04-2021, 09:45:25 »
Ja, alleen daar is theoretisch de ideale molstrategie mogelijk: kandidaat maar niet de reservemol laten ontsnappen. Toch zien we maar zelden de ideale molstrategie echt uitgevoerd.

Dat is waar, maar nooit eerder was de positie van de Mol aan het begin van het spel in gevaar. Je moet als Mol echt over stalen zenuwen beschikken als je erop vertrouwt dat de kandidaten de schaduw-Mol wel uit zullen schakelen én een aanvaller door zullen laten. Je laat het slagen van jouw missie en het mislukken van de opdracht dan over aan anderen.
Wel ben ik het met je eens dat Katrien de nodige Mol-vibes oproept.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2021, 10:07:41 »
Dat is waar, maar nooit eerder was de positie van de Mol aan het begin van het spel in gevaar. Je moet als Mol echt over stalen zenuwen beschikken als je erop vertrouwt dat de kandidaten de schaduw-Mol wel uit zullen schakelen én een aanvaller door zullen laten. Je laat het slagen van jouw missie en het mislukken van de opdracht dan over aan anderen.

Klopt inderdaad. Maar misschien had de reservemol geen voorsprong op de reservekandidaten, wist de Mol dit en heeft deze inderdaad met stalen zenuwen de controle voor een groot deel uit handen moeten geven. Zo niet dan konden we dus meteen zeven molkandidaten schrappen en is het Annelotte, Jasmien of Lennart.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2021, 11:20:50 »
Ik kies nu Katrien als Mol.

-knip-
Mooi rijtje! Waaraan ik wil toevoegen dat Kevin nog opmerkte dat hij als beginnende speler vond dat hij een moeilijker stuk toegewezen kreeg dan de ervaren pianospelers. Mogelijk heeft Katrien in de verdeling van de partituren een rol gespeeld.

Katrien weet twee bordjes weg te schieten, wat bovengemiddeld is voor de acht kandidaten die direct mensen konden 'afschieten'. Gemiddeld zouden die immers iets meer dan 1 per persoon moeten uitschakelen. Het levert mogelijk (veel) geld op, maar voor een Mol die haar tegen-Mol koste wat het kost wil uitschakelen geen slechte uitkomst.
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2021, 15:56:18 »
En Annelotte verbeteren? Philip goed leren pianospelen. Right...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #29 Gepost op: 1-04-2021, 16:16:26 »
Klopt inderdaad. Maar misschien had de reservemol geen voorsprong op de reservekandidaten, wist de Mol dit en heeft deze inderdaad met stalen zenuwen de controle voor een groot deel uit handen moeten geven. Zo niet dan konden we dus meteen zeven molkandidaten schrappen en is het Annelotte, Jasmien of Lennart.
Ik geloof niet dat de reserve mol geen extra informatie heeft gehad want waarom zou je dit achter houden. Indirect helpt dit ook de geselecteerde mol. Maar bij nader inzien denk ik dat we initieel misschien geen 7 kandidaten konden afstrepen maar slechts 5. Om dezelfde reden dat Katrien kandidaatspunten van mij krijgt omdat ze 2 molboekjes heeft afgeschoten, zo krijgen Dami en Philip van mij molpunten. Zij zijn namelijk de enigen die ervoor kunnen zorgen dat er niet te weinig aanvallers linie 3 bereiken. Dami laat zien dat het mogelijk is om één aanvaller af te schieten als die probeert de autosleutel te grijpen. Als dit bij één kan, dan kan het ook bij meer. Stel even dat het duo Dami / Philip zoveel aanvallers hadden afgeschoten dat er maar een stuk of 3 overleven. Dan is de kans groot dat linie 3 al deze aanvallers uitschakelt. Dat is een ramp voor de mol want €5000 in de pot en geen vervolg opdracht. Dat wil je niet. Dus moet linie 2 ervoor zorgen dat er voldoende aanvallers doorheen komen en zowel Dami als Philip konden hier voor zorgen. Misschien heeft Philip om niet al te verdacht over te komen eerst Dami goed gestuurd zodat ze één aanvaller af kon schieten en daarna ervoor gezorgd dat Dami niet makkelijk nog een aanvaller af kon schieten.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #30 Gepost op: 1-04-2021, 17:01:42 »
(...) Dan is de kans groot dat linie 3 al deze aanvallers uitschakelt. Dat is een ramp voor de mol want €5000 in de pot en geen vervolg opdracht. Dat wil je niet.

Het was geen goede start voor de Mol geweest nee, 5000 euro in de pot. Maar het had gekund. (Met vervolgopdracht bedoel je het filmpje na de executie denk ik? Ja, was jammer geweest als we het niet gezien hadden, maar niet onmogelijk.)

Wouter Verstichel: "We hebben getest hoeveel pijlen en kogels we de tien kandidaten moesten geven opdat de aanvallers toch een kans op slagen hadden." Christoph Cuypers: "Een reserve-kandidaat in de auto of niet, dat maakte niet uit. Een opdracht moet altijd ofwel nipt gewonnen, ofwel nipt verloren zijn. Dan is het spannend en levert het goeie tv op." (HLN, 27/03)

Ik heb de opdracht nog eens teruggekeken en om het weer terug naar Katrien te brengen (want dit is haar topic): veel spanning kan ik niet van haar aflezen tijdens de opdracht, dus dat is wat raar voor een Mol. En dit geldt overigens voor meerdere kandidaten gedurende de opdracht. De drie met de meeste controle (Annelotte, Jasmien en Lennart) zijn ook degene waarbij ik de meeste spanning zie.

Jammer en gek genoeg zien we Katrien na de opdracht niet in de groep staan (ze staat teveel aan de zijkant) wanneer Noah zich bekend maakt. Er is hier dus niets aan haar gezicht af te lezen. (Degene die me hierbij het meest opvalt is Annelotte die in mijn optiek het meest ontspannen erbij staat sinds Noah zich aankondigt, maar dat is voor haar topic.)

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #31 Gepost op: 2-04-2021, 11:26:29 »
Ik blijf ook nog deze week in de Katrien tunnel.
Zit nog met twijfels over Annelotte en Lennart, maar voorlopig wacht ik de 3 de aflevering af..

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #32 Gepost op: 3-04-2021, 19:30:17 »
Katrien vind ik vreemd overkomen in de eerste beelden, qua gezichtsuitdrukking. Straalt heel veel zelfvertrouwen uit.
1. 1  Categorie ijskonijn. Neemt risico. Kans dat niet iedere DP er los kwam is er ook nog. Stel 2 komen er niet los, bij Dami werden er twee geschoten bij groepje Katrien ook 2, dan gaan er nog steeds 6 door. Kans 1:6 dat vervangende mol doorgaat.
1.2 Ziet geen categorie, vraagt niet door bij Kevin, ze heeft de naam van de dino 1x juist genoemd, maar vergeet het weer, geeft geen info over de OK.
1. 3 Vindt geen naam, keek naar de krant.
2. 1 Kevin moeilijkste partituur, irriteert Philip bij het oefenen.
2. 2 Molvrij. 1 vol glas beneden. Drinkt geen alcohol, bob, kaart de smalle weg aan als vreemd.
2. 3 Gaat snel zoeken en verliest zich in de telex berichten. Zit in kamer 301 met de groep en winnen de vrijstellingen.
Opdracht 1.2 weeg ik zwaar. Typische opdracht waar je als mol wel iets moet doen en er geen belangen zijn richting vervolgopdrachten.

« Laatst bewerkt op: 3-04-2021, 20:43:26 door foxhunter »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #33 Gepost op: 3-04-2021, 21:23:03 »
In het maïsveld vind ik haar bij de minst verdachten. De mol is de enige die er echt baat bij heeft te zien welke uitdager er precies wordt uitgeschakeld, en zij staat net in de enige linie die daar géén zicht op heeft. Eenmaal je daar staat weet ik ook niet wat nu de beste strategie is: zoveel mogelijk uitdagers uitschakelen in de hoop dat de reservemol afvalt, of er zoveel als mogelijk doorlaten zodat er meer concurrenten zijn? Dan vind ik zowel de hele derde linie als Philip, Samina en Jens hier allemaal een betere molpositie hebben.

De knuffelopdracht is een vreemde. Meer een soort conversatiestarter maar de hele groep doet het vrij slecht. Bij de vraag over het OK leek Katrien een beetje verrast, alsof ze zelf niet meer wist wat het antwoord was? Voor de parasaurolophus suggereert de montage dat het Kevin is die de aandacht ervan afleidde.

Bij de piano is het zij die het moeilijkste stuk foutloos speelt, schijnbaar zonder dat iemand er ooit aan twijfelde dat dat zou lukken. En haar partner/pupil Philip maakt maar één foutje. Katriens coaching is ook precies zoals het hoort, eerst focus op traag en foutloos, en dan pas het ritme en het tempo erin brengen. Van dat duo is Philip verdachter: eerst herhaaldelijk afdwalen naar een toets of twee hoger (de remtoets?) alsof het sterker is dan hemzelf en dan plots een "openbaring" hebben waarna het goed gaat. En bij het andere duo heb je Annelotte die Kevin hoogstwaarschijnlijk bewust misleidt (ook weer al dan niet in de richting van de remtoets).

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #34 Gepost op: 4-04-2021, 23:19:13 »
Katrien blijft precies verdacht en onverdacht genoeg. Lennart is me toch nog even te makkelijk dus ik denk dat ik een hoofdverdachte heb ::love::

Ik zie op de een of andere manier ook veel beter een laatste aflevering met haar molbiechten voor me, maar dat is onzin.

Dat ze me een erg leuke Mol lijkt is ook wel weer gevaarlijk.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #35 Gepost op: 4-04-2021, 23:20:04 »
En weer heeft Katrien er geen enkel bezwaar tegen om geld uit te pot te halen voor persoonlijk voordeel. Dit terwijl ze er helemaal niet op aangekeken wordt en netjes onder de radar blijft.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #36 Gepost op: 4-04-2021, 23:25:43 »
En dat voor iemand die er ethische bezwaren voor zou hebben om te moeten liegen of tegen de groep in te moeten gaan als Mol ;D
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #37 Gepost op: 4-04-2021, 23:27:26 »
Ik neig zo langzamerhand ook een beetje naar Katrien. Ze kwam al het hoogst uit bij mij in de stemwijzer na aflevering 1, maar daar heb ik toen niks mee gedaan.

Philip zou ik geweldig blijven vinden als mol, maar die neemt dan wel erg veel risico's. Lennart zou ook nog goed kunnen.

Momenteel nog te weinig dingen om Katrien echt af te strepen, dus ik doe heel voorzichtig een klein stapje in deze tunnel. Ik zal volgende week eens meer op haar letten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #38 Gepost op: 4-04-2021, 23:28:04 »
En dat voor iemand die er ethische bezwaren voor zou hebben om te moeten liegen of tegen de groep in te moeten gaan als Mol ;D

Dat bedoel ik. ::jaja::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #39 Gepost op: 4-04-2021, 23:29:03 »
En weer heeft Katrien er geen enkel bezwaar tegen om geld uit te pot te halen voor persoonlijk voordeel. Dit terwijl ze er helemaal niet op aangekeken wordt en netjes onder de radar blijft.
Ze deed het alleen wel veel te goed bij de hondjesopdracht.