Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 14238 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #120 Gepost op: 23-03-2021, 11:07:43 »
Ik zou ook graag opdrachten in van die bruisende steden zoals Bangkok of Mexico City. Maar in Corona tijden zou dit overal in het water gevallen zijn. Duitsland prima keuze eigenlijk, volgend seizoen mag het dan wel Australië zijn of zo  ::trots::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #121 Gepost op: 23-03-2021, 11:41:30 »
Ik vond Ruth erger denk ik.. Puur door het feit dat Jens niet dat groepsgevoel meegemaakt heeft. Of toch niet ten volle.
Ruth was gewoon een normale eerste afvaller, die juist nog terug kon komen. Dat de groep daar vervolgens tegen stemde en ze een verfbom in haar gezicht kreeg was hard, maar anders had ze er gewoon "normaal" als eerste uitgelegen - iets waarvan je weet dat het kan gebeuren. Jens mag nu in feite niet eens mee, terwijl hem was verteld dat hij wel meeging. Wat qua gevoel voor een kandidaat erger is weet ik niet, maar ik vind de opzet vanuit de productie echt wel een stuk harder. Een beetje alsof Hans destijds echt in België zou zijn achtergebleven. Daar had ik toen ook gemengde gevoelens bij, tot hij toch nog mee bleek te mogen doen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #122 Gepost op: 23-03-2021, 13:09:06 »
Zullen ze de twee mollen gelijktijdig hebben geinstrueerd over alle opdrachten? Hoe zou dat zijn als je na drie weken oefenen, niet meemag? Zal wellicht een geldbedrag tegenoverstaan.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1
« Reactie #123 Gepost op: 23-03-2021, 13:41:37 »
Ik weet even niet meer wie hier iets zei over feestneuzen maar met alle respect.. als er één serie van de Mol ter wereld word gemaakt met mensen die het spel hard spelen en waar er fikse discussies plaatsvinden is het wel bij de Mol. Dit is aflevering 1 he, het groepsproces.

Ik vind het juist mooi dat het spel zo extreem hard gespeeld wordt door echte mensen met echte emoties. Zonder dat het een bepaalde gezelligheid verpest in de groep.
Dit is ook een van mijn grootste frustraties bij de Mol Nederland. Ik vind dat het daar zo gezellig is dat het spel er saai door wordt. Bij de Vlaamse spelen ze het spel enorm hard (ik kan je zo 20 momenten opnoemen in de laatste 5 seizoenen) en nu ook weer met Jens. De basis is hard, maar de kandidaten maken er het beste van met elkaar.
Bij de Mol Nederland heb je gewoon het gevoel alsof ze op vakantie zijn, de proeven zijn verre van uitdagend op zowel fysiek als psychologisch vlak, waar je bij de belgen echt ziet dat ze zwaar intense dingen meemaken en dan vind ik het juist mooi als ze op het einde van zo'n zware dag samen zitten een biertje te drinken. dan stoort mij dat alles behalve.


Wat een heerlijk begin weer! Mijn vrienden heb ik fan gemaakt en zelfs zij vinden dit fantastisch gemaakt.
Zoveel lagen, en meestal op het eind vd aflevering als je denkt "ah het is alweer afgelopen,jammer" komt er nog een twist of iets. Briljant

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1
« Reactie #124 Gepost op: 23-03-2021, 14:24:47 »
Het verschil is de motivatie om mee te doen aan het spel. Bij de Nederlandse variant doen semi-bekende Nederlanders mee die middels het programma de mogelijkheid krijgen hun carrière een boost te geven. De Mol ontmaskeren of de pot winnen is niet hun eerste doel.
Bij de Vlaamse variant doen mensen mee omdat ze avontuurlijk ingesteld zijn, het leuk vinden om 'met de voeten van anderen te spelen' (de Mol) en op jacht te gaan naar de Mol, die te ontmaskeren en de pot te winnen (de 9 kandidaten).

Dat essentiële verschil levert een heel andere dynamiek op. De emoties bij de Mol zijn veel intenser en in mijn beleving veel echter. Ja, het spel wordt soms hard gespeeld. En ja, wat Jens gebeurde was nogal heftig. Maar hoe vervelend ook voor hem (het leek me een symphatieke kerel), hoe hóórt wel bij het spel en maakt het uiteindelijk toch erg interessant om naar te kijken.

Ik neem mijn hoed af voor de maker van de Mol! Voor mij elk jaar het hoogtepunt op televisie.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #125 Gepost op: 23-03-2021, 15:05:11 »
Ik snap het volledig dat men deze exit van Jens enorm jammer vind, want dat vind ik zelf ook voor hem. De makers van De Mol zoeken zoals vaker graag de grenzen op om op die manier spectaculaire opdrachten en twists te bedenken. Ook dat hebben ze deze keer gedaan, maar deze exit is wel gewoon eerlijk verlopen dankzij een eliminatietest. Voor mij was dit een heel sterke opening, misschien wel de beste tot nu toe. Heel de opdracht lang heb ik met mega veel spanning gekeken.  ::bravo::  ::bravo::

De tweede opdracht was wel grappig, maar toch miste ik iets extra dat er perfect had kunnen zijn als 2 van de 3 mensen aan de porto ook iets moesten doen. Een slechte opdracht vond ik het zeker niet, maar ik denk dat ze deze opdracht bewust wat simpeler hebben gehouden omwille van de eerste opdracht. Deze was al best vermoeiend en enorm spannend om naar te kijken. Het erna even iets rustiger aandoen is dus een logische keuze  ::ok::  Ze zullen deze opdracht er ook wel deels hebben ingestoken omwille van de coronasituatie en om te laten zien dat ze een bubbel vormen en dit allemaal mogen doen.  ::bravo::

De derde opdracht vond ik ook best leuk, alleen ben ik het wel eens met dat de belangen van kandidaat en Mol hier een beetje hetzelfde zijn. Als kandidaat zou ik ook zeker niet namen van andere kandidaten vinden om de kans zo groot mogelijk te houden dat er iemand zal afvallen en je iemand kan uitsluiten als Mol. Toch vind ik het leuk dat ze dit eens hebben geprobeerd, want zoiets hebben we in De Mol nog niet eerder gehad  ::bravo::

De locaties waren heel goed gekozen, de muziek en de montage waren nog beter en de kandidaten lijken me ook weer interessant! Vaak vind ik aan het begin dat de kandidaten dit seizoen minder leuk zijn dan andere jaren, maar meestal ga ik die mening dan al snel veranderen  ;D Ook mijn complimenten aan het camerawerk. Fantastisch weer!  ::bravo::

Qua duur van de afleveringen ben ik heel tevreden over. Ik heb totaal niet het gevoel dat het langdradig is, maar wel dat ze de tijd perfect kunnen benutten om de opdrachten zo volledig mogelijk te tonen met behulp van overzichtsplaatjes en om te laten zien hoe de kandidaten buiten de opdrachten met elkaar omgaan. Doe zo verder, makers!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Aflevering 1
« Reactie #126 Gepost op: 23-03-2021, 17:08:20 »
Reminder vanuit onze huisregels:

Vergelijking Wie is de Mol Nederland:
Hoewel het verleidelijk is om twee programma's met dezelfde achtergrond te vergelijken is dat toch niet waar dit forum voor is gemaakt.
Het origineel is Vlaams, Nederland is ermee verder gegaan en het programma heeft zich op een eigen manier ontwikkeld. Voor sommigen veel beter, voor sommigen een slap aftreksel. Die mening gunnen we iedereen, maar laten we er voor waken om het Nederlandse Wie Is De Mol te vergelijken met het Vlaamse De Mol. Het draagt zeker niet bij tot het vinden van de Vlaamse Mol. En daar is dit forum voor.

Ik heb op het Nederlandse deel een topic aangemaakt om de verschillen te bespreken (https://www.wieisdemol.com/forum/2021/?topic=70511.0).
Misschien handig om daar verder te gaan dan het hier weer in de groep te gooien.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #127 Gepost op: 23-03-2021, 17:13:42 »
Sterk begin weer! Goed bedacht met die twee mollen. Mooi dat Noah in ieder geval theoretisch nog steeds de mol kan zijn. ::ok::

Ik vond het ook sneu voor Jens. Na één aflevering afvallen lijkt me dan nog net wat dragelijker dan niet eens mee mogen naar het land van bestemming. Daarnaast leek het me ook gewoon een toffe kandidaat. Ik hoop eigenlijk dat hij toch nog ergens een rolletje krijgt.

Kennismakingsopdracht was leuk en is volgens mij nog best veel uit te halen. Nog even terugkijken.

Weer zin in! ::joehoe::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #128 Gepost op: 23-03-2021, 18:29:43 »
Er is toch ook een jaar geweest dat 1 van de kandidaten niet mee kon met het vliegtuig. Die bleef op het vliegveld ook achter.
Na een paar afleveringen was hij er opeens toch bij.

Dus wie weet wat ze nog met Jens van plan zijn.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #129 Gepost op: 23-03-2021, 18:34:47 »
Dus wie weet wat ze nog met Jens van plan zijn.

Niets. Hij kwam na een paar uur thuis in een onder water gelopen huis, is gaan hozen, douchen en slapen en heeft drie weken lang in een huis verderop in de straat (om te klussen) verborgen gezeten omdat niet ontdekt mocht worden dat hij vroegtijdig afgevallen was, zoals het altijd met afvallers gaat. (Zie artikels in het media-topic.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #130 Gepost op: 23-03-2021, 19:25:36 »
Ik vond het ook sneu voor Jens.

Goh goh, wat vinden we het allemaal sneu, maar als het een vrouw is die het eerst weg moet dan is het nooit erg.
Komop hij heeft de test het minst goed gemaakt, hoe eerlijker wil je het hebben?
« Laatst bewerkt op: 23-03-2021, 19:29:46 door Run »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #131 Gepost op: 23-03-2021, 19:42:24 »
maar als het een vrouw is die het eerst weg moet dan is het nooit erg.

Ik vind het ook niet erg, want onderdeel van het spel. Maar waar baseer je bovenstaande op?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #132 Gepost op: 23-03-2021, 20:12:47 »
Vandaag pas kunnen kijken maar toch wel een heldig begin.

En ja, zuur om als eerste achter te blijven. Helemaal als je idd ook nog de mol zou zijn.

De groepsdynamiek is wel meteen mooi om te zien.

Ik kijk weer uit naar aflevering 2

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #133 Gepost op: 23-03-2021, 21:03:46 »
Ik vind het ook niet erg, want onderdeel van het spel. Maar waar baseer je bovenstaande op?
Zoals eerder genoemd, Ruth kreeg een verfbom in haar gezicht, daar kwamen ook reacties op maar als ik nu zie hoeveel reacties er komen op iemand die gewoon een test als slechtste heeft gemaakt, komop zeg. Natuurlijk is het sneu, maar je moet het niet overdrijven. Die jongen komt er best bovenop.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #134 Gepost op: 23-03-2021, 21:10:32 »
Zoals eerder genoemd, Ruth kreeg een verfbom in haar gezicht, daar kwamen ook reacties op maar als ik nu zie hoeveel reacties er komen op iemand die gewoon een test als slechtste heeft gemaakt, komop zeg. Natuurlijk is het sneu, maar je moet het niet overdrijven. Die jongen komt er best bovenop.
Ruth had ook gewoon de test het slechtst gemaakt :) De test van Jens was alleen gebaseerd op minder informatie. Met Ruth was het destijds de eerste aflevering in 13 jaar dus het zette de toon maar we hadden weinig om mee te vergelijken. Volgens mij waren er toen ook zat mensen die het hard vonden hoor ;)

Ikzelf had vooral gehoopt dat de kandidaten al vóór ze naar Liederkerke kwamen op de een of andere manier wisten dat 'niemand zeker was'. Met een videoboodschap van Gilles bij de selecties, of wat dan ook. Dan was het minder hard aangekomen op het moment zelf, maar werd wel de spanning opgebouwd. Ik vraag me af in hoeverre de kandidaten überhaupt beseften dat het écht gedaan kon zijn binnen een uur toen Gilles het vertelde.
...óf niet!

Offline Webjoker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #135 Gepost op: 23-03-2021, 21:44:59 »
Wat een ongelooflijk toffe aflevering van mijn favoriete programma op televisie.

In deze toch wat sombere periode (lockdown, slecht weer, weinig te doen), keek ik alleen nog maar meer uit naar dit programma. En wat lossen ze mijn hoge verwachtingen gelijk weer in.

De eerste opdracht is enorm spectaculair. Ik begrijp de kritiek (het is ook wel een echte domper voor Jens), maar dat maakt voor mij het programma zo mooi. Bikkelhard, zelfs zo iets kan gewoon gebeuren weten ook de deelnemers.

Ik tel de uren af naar de volgende aflevering. Geweldig!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1
« Reactie #136 Gepost op: 23-03-2021, 22:07:54 »
Goh goh, wat vinden we het allemaal sneu, maar als het een vrouw is die het eerst weg moet dan is het nooit erg.
Komop hij heeft de test het minst goed gemaakt, hoe eerlijker wil je het hebben?

Wat heeft dat in Godsnaam met geslacht te maken? Als je zo'n boude bewering doet zou het wel fijn zijn als je die onderbouwt, met bijvoorbeeld een representatieve selectie van reacties op een eerdere gebeurtenis waarbij 'een vrouw' hetzelfde overkwam als Jens thans. Het is overigens maar goed dat Dami niet is afgevallen, anders hadden we hier weer een heel andere discussie gehad...
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #137 Gepost op: 23-03-2021, 22:23:05 »
Ikzelf had vooral gehoopt dat de kandidaten al vóór ze naar Liederkerke kwamen op de een of andere manier wisten dat 'niemand zeker was'. Met een videoboodschap van Gilles bij de selecties, of wat dan ook. Dan was het minder hard aangekomen op het moment zelf, maar werd wel de spanning opgebouwd.

Grappig, precies dit schreef ik op het forum van wieisdemol.be (waar veel heftiger gereageerd is op de twist door een groep kijkers in een topic gestart door een megamolloot die besloot helemaal niet meer naar het programma verder te kijken!). Ik vind namelijk niet dat je kunt zeggen dat "je zoiets kan verwachten als je meedoet aan De Mol", wat ik veel lees. En natuurlijk is het goed dat er met verwachtingen gespeeld wordt, maar een kleine hint vooraf dat er nog een flinke strijd geleverd zou moeten worden voor vertrek had ik hier wel op zijn plaats gevonden.

Maar goed, ik ben er allang "overheen" hoor. Ik heb vooral genoten van de epische eerste opdracht en de hele aflevering en dat genieten ga ik zeker nog blijven doen de komende maanden. ::jaja:: ::hyper::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #138 Gepost op: 23-03-2021, 22:44:56 »
Ik neem aan dat het wel van tevoren aangegeven is, ze zijn niet gek in België. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #139 Gepost op: 23-03-2021, 22:46:24 »
Hoezo neem je dat aan? Dat blijkt toch nergens uit? Ze zijn altijd zo volledig en zorgvuldig dat als ze de kandidaten zo'n hint hadden gegeven we dit wel in de aflevering gezien hadden denk ik.