Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 14222 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1
« Reactie #40 Gepost op: 22-03-2021, 01:16:32 »
Qua thematiek was deze aflevering tof...

De opdrachten zelf waren voor "De Mol" standaarden relatief matig.
(Een matige De Mol, is een redelijk goede WIDM. Dus voor velen zal dit, ::) , het mantra zijn. )

Ze halen wel degelijk het maximale uit de locaties, maar je merkt toch echt dat niet alles meer kan.
Anderzijds, ga er maar aan staan een seizoen draaien wanneer de halve wereld op zijn kop ligt.
Dus ik zit een beetje in dubio. (Heb zelfs getwijfeld over België...  ;) )

Sorry ik kan er niets beters van maken.  ::hypocriet::

Edit: Volgende week zag er veelbelovend uit in ieder geval...   ::ok::
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 01:24:36 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #41 Gepost op: 22-03-2021, 01:24:38 »
Geweldige opening weer ::bravo::, drie hele toffe opdrachten. Absoluut ook niet eens met sommigen die zeggen dat de laatste twee iets minder waren. Ze zaten wellicht wat simpeler in elkaar en er was duidelijk iets minder tijd door de gigantische opening, maar hoe die opdrachten weer goed in elkaar zaten was subliem. De locaties waren super mooi en goedgekozen, de opzet bij beiden origineel en de thematiek met het leren van de kandidaten zeer goed samengepakt in de opdrachten.

Ook de kandidatengroep zit weer vol leuke kandidaten met interessante persoonlijkheden (sans 1 kandidaat dan die ik nu al niet leuk vind). Ik kan niet wachten om meer van hun dynamiek te zien. 
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1
« Reactie #42 Gepost op: 22-03-2021, 01:37:59 »
Leuk gedaan dat de namen verstopt zaten in zaken die te maken hadden met de persoon.

En dit zou dus bij widm aangestipt worden als te lastig... (sorry not sorry...  :P)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #43 Gepost op: 22-03-2021, 01:41:06 »
En dit zou dus bij widm aangestipt worden als te lastig... (sorry not sorry...  :P)
Los van dat we sowieso niet teveel moeten vergelijken met widm, is het sowieso raar om dat hier te zeggen.

4 van de 10 namen worden gevonden, dus bijna de helft. Dan is in dit geval de opdracht dus exact goed qua moeilijkheidsgraad, want je wil wel dat het lastig is maar niet te lastig.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #44 Gepost op: 22-03-2021, 01:50:37 »
Ongelofelijk hoe ik elk jaar  ::oink:: ::oink:: naar de afleveringen kijk. Wat een creativiteit weer, GENIAAL ::bravo::

Ik vind het echt treurig voor Jens, niet voor de 9 andere in de pakken, want die wisten sowieso al dat de kans nihil was.

Hoe de namen verstopt waren was ook weer geniaal, deze kleine dingetjes maken mij echt een fan ::bravo:: ::bravo::


Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1
« Reactie #45 Gepost op: 22-03-2021, 01:51:45 »
Bril-jant.
 ::oink:: ::love:: ::bravo::

De makers overtreffen zichzelf elk jaar weer.
Alles klopt gewoon.
De geniale opening, met heftige exectutie.
Daarna een mooie bondingsopdracht om elkaar wat beter te leren kennen na die intense opening en opdracht 3 zag ik niet echt als opdracht. Meer een manier om voor iedereen een groen scherm te kunnen regelen.

Maar alles, de kandidaten, de vibe en zelfs Duitsland is briljant.
En qua opdrachten mag niemand klagen. Alleen de openingsopdracht was al beter dan.. :-X (onee, we mogen niet vergelijken)

Nevermind :)

Jullie weten wat ik zou gaan zeggen.

Btw; ik moest bijna huilen zo erg vond ik het voor Jens.
Volgende week ziet er mega veelbelovend uit.

Dit is hoe dit psychologische spel gespeeld hoort te worden (en gefilmd) we zien het hele process van auditie, screening, deelname, onderlinge groepsvorming zonder irritante bondjes en onnodige biechten.
1 uur en 19 minuten gewoon volop  genieten  ::bravo::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #46 Gepost op: 22-03-2021, 01:52:55 »
Ongelofelijk hoe ik elk jaar  ::oink:: ::oink:: naar de afleveringen kijk. Wat een creativiteit weer, GENIAAL ::bravo::

Ik vind het echt treurig voor Jens, niet voor de 9 andere in de pakken, want die wisten sowieso al dat de kans nihil was.

Hoe de namen verstopt waren was ook weer geniaal, deze kleine dingetjes maken mij echt een fan ::bravo:: ::bravo::

Ik denk dat dit alleen maar werkt als Noah al klaar stond in t mais. Eerst afgeschoten worden en dan nog in de auto belanden lijkt me ingewikkeld.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #47 Gepost op: 22-03-2021, 02:00:40 »
Ik denk dat dit alleen maar werkt als Noah al klaar stond in t mais. Eerst afgeschoten worden en dan nog in de auto belanden lijkt me ingewikkeld.

Ja ik heb het stukje verwijderd na er iets beter over nagedacht te hebben. ::rofl::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1
« Reactie #48 Gepost op: 22-03-2021, 02:00:48 »
Wat betreft Noah: als hij de Mol zou zijn zou hij denk ik een pak aanhebben onder zijn kleding met iets bedacht waardoor hij niet afgeschoten kan worden.

Dit kan namelijk allemaal van tevoren al geregeld zijn.


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1
« Reactie #49 Gepost op: 22-03-2021, 02:50:31 »
Los van dat we sowieso niet teveel moeten vergelijken met widm, is het sowieso raar om dat hier te zeggen.

4 van de 10 namen worden gevonden, dus bijna de helft. Dan is in dit geval de opdracht dus exact goed qua moeilijkheidsgraad, want je wil wel dat het lastig is maar niet te lastig.

Het is ook al besproken dat deze opdracht op 2 manieren gespeeld kan worden, dat is dan wel weer een plus.

4 van de 10 is prima score, tevens ook meteen het soort resultaat dat je precies verwacht bij deze opdracht. Het is meer de perceptie dat, omdat het hier wel duidelijk in beeld gebracht wordt, het haalbaar lijkt. Bij widm (sorry, maar moet even. :-X ) wordt de uitleg per se warrig gemaakt waardoor je meteen denkt: "hoe moeilijk is dit wel niet?!"  Terwijl de opdracht in essentie hetzelfde is.

Het valt me alleen zo op dat er meteen een soort van heiligdom geschaad wordt zodra je negatief over dit programma begint te praten. (Hierdoor durf je het bijna niet meer te doen, of je gezicht hier te laten zien als je het wilt doen.)

Ik probeer niet meteen te hard van stapel te gaan lopen met een programma waarvan we nog maar de eerste aflevering hebben gezien. Dan kun je je nog wel eens in de vingers snijden, of een cult beginnen over afgevallen kandidaten.

Wat ik al aangaf, het is niet slecht, integendeel zelfs, het had alleen veel beter gekund, maar dat lag dan niet aan de makers en daarom is het heel dubbel in mijn ogen. 

Ik wil ook dat ze het beste product dat ze kunnen afleveren natuurlijk. ;D

Alhoewel aflevering 2, gezien de beelden, dit waarschijnlijk helemaal goed gaat maken hoor. ::ok::
___________________________________

Wat betreft Noah: als hij de Mol zou zijn zou hij denk ik een pak aanhebben onder zijn kleding met iets bedacht waardoor hij niet afgeschoten kan worden.

Ik vond de pakken er uitzien alsof je wel heel makkelijk verfplekken eraf zou kunnen poetsen...  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 02:58:44 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #50 Gepost op: 22-03-2021, 08:10:27 »
Mij leek de link met de kandidaten meestal wel simpel genoeg te zijn.

Philip, Sven en Annelotte konden ook nog makkelijk gevonden zijn. Dus te moeilijk zou ik het zeker niet noemen.

En kan je even dieper ingaan op wat er nog zoveel beter kon? Dat opdrachten 2 en 3 niet meteen bij de top-10 beste opdrachten ever gaan horen, klopt wel. Maar opdracht 1 was een zelden gezien meesterwerkje

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #51 Gepost op: 22-03-2021, 08:18:27 »
Het valt me alleen zo op dat er meteen een soort van heiligdom geschaad wordt zodra je negatief over dit programma begint te praten. (Hierdoor durf je het bijna niet meer te doen, of je gezicht hier te laten zien als je het wilt doen.)

Wees gerust kritisch. Ik kan niet genoeg blijven herhalen dat kritisch zijn iets anders is dan zeuren of negatief zijn. Kritiek is net als op het WIDM-gedeelte ook hier toegestaan.

Zelf heb ik ook wel een kritische kanttekening. Ik heb een beetje liggen malen vannacht (je bent molloot of niet) en kwam toch tot de conclusie dat ik de gang van zaken té hard vind voor Jens. Blijft staan dat ik het geweldig vind hoe het allemaal in elkaar zit en dat ik snap dat het ook niet leuk was geweest (want een anticlimax) als ook Jens toch gewoon mee mocht gaan.

Maar als ik in de redactie van het programma had gezeten had ik gezegd nee, laten we het niet zo doen. Met de voeten/kloten rammelen van de kandidaten hoort erbij (spelen met verwachtingen die ze hebben), maar iemand die na een intense selectieperiode denkt mee te doen aan de Mol in Liederkerke achterlaten terwijl hij de Mol maar minimaal aan het werk heeft kunnen zien vind ik persoonlijk té hard. Hoe briljant en geweldig de twist ook in elkaar zit, ik zou het niet zo ten koste hebben laten gaan van een persoon.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #52 Gepost op: 22-03-2021, 10:10:35 »
Het is ook al besproken dat deze opdracht op 2 manieren gespeeld kan worden, dat is dan wel weer een plus.

4 van de 10 is prima score, tevens ook meteen het soort resultaat dat je precies verwacht bij deze opdracht. Het is meer de perceptie dat, omdat het hier wel duidelijk in beeld gebracht wordt, het haalbaar lijkt. Bij widm (sorry, maar moet even. :-X ) wordt de uitleg per se warrig gemaakt waardoor je meteen denkt: "hoe moeilijk is dit wel niet?!"  Terwijl de opdracht in essentie hetzelfde is.
Maar ligt dat aan de fans of aan de montage van beide programma's? Want nu leg je de verantwoordelijkheid bij de fans terwijl mijn conclusie hier juist zou zijn dat de montage gewoon beter bezig is in de mol door te laten zien waar alles verstopt is.

Citaat
Het valt me alleen zo op dat er meteen een soort van heiligdom geschaad wordt zodra je negatief over dit programma begint te praten. (Hierdoor durf je het bijna niet meer te doen, of je gezicht hier te laten zien als je het wilt doen.)

Ik probeer niet meteen te hard van stapel te gaan lopen met een programma waarvan we nog maar de eerste aflevering hebben gezien. Dan kun je je nog wel eens in de vingers snijden, of een cult beginnen over afgevallen kandidaten.
Zoals Heinz zegt, je mag prima kritisch zijn. Maar het is ook wel logisch dat als je dat doet op een fanforum dat je daar dan ook tegenreacties op kan verwachten ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #53 Gepost op: 22-03-2021, 10:22:22 »
Zelf heb ik ook wel een kritische kanttekening. Ik heb een beetje liggen malen vannacht (je bent molloot of niet) en kwam toch tot de conclusie dat ik de gang van zaken té hard vind voor Jens. Blijft staan dat ik het geweldig vind hoe het allemaal in elkaar zit en dat ik snap dat het ook niet leuk was geweest (want een anticlimax) als ook Jens toch gewoon mee mocht gaan.

Maar als ik in de redactie van het programma had gezeten had ik gezegd nee, laten we het niet zo doen. Met de voeten/kloten rammelen van de kandidaten hoort erbij (spelen met verwachtingen die ze hebben), maar iemand die na een intense selectieperiode denkt mee te doen aan de Mol in Liederkerke achterlaten terwijl hij de Mol maar minimaal aan het werk heeft kunnen zien vind ik persoonlijk té hard. Hoe briljant en geweldig de twist ook in elkaar zit, ik zou het niet zo ten koste hebben laten gaan van een persoon.

Hier helemaal mee eens. Je stelt als kandidaat toch een bepaald vertrouwen in de productie en hier zijn voor mijn gevoel de kandidaten toch iets te veel als een stel proefdieren behandeld...

Je mag 3 weken je gezicht niet laten zien en hebt waarschijnlijk in dit corona jaar nog bepaalde extra maatregelen moeten nemen voor vertrek om uiteindelijk na 3 uurtjes weer thuis te komen zonder een echte kans te hebben gehad. Dat is inderdaad te hard.

Ik snap dat productie met een knal het seizoen wil beginnen, maar dit vond ik te erg ten koste gaan van 1 persoon. Ik hoop voor Jens op een tweede kans in seizoen 10, maar betwijfel het een beetje als blijkt dat Noah wel of niet de mol is dit seizoen.

Verder vond ik het wel weer erg goed, maar was tijdens het kijken iets te afgeleid of ik die twist nu wel of niet OK vond  ::schaam::

Onthulling op het einde om Noah als nog een kans op verdenking te geven was dan wel weer briljant.

Maar goed enthousiast over groep en de opdrachten en het programma zelf, vond het dus alleen ontzettend sneu voor Jens :-\\

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1
« Reactie #54 Gepost op: 22-03-2021, 10:40:10 »
Zelf heb ik ook wel een kritische kanttekening. Ik heb een beetje liggen malen vannacht (je bent molloot of niet) en kwam toch tot de conclusie dat ik de gang van zaken té hard vind voor Jens. Blijft staan dat ik het geweldig vind hoe het allemaal in elkaar zit en dat ik snap dat het ook niet leuk was geweest (want een anticlimax) als ook Jens toch gewoon mee mocht gaan.

Maar als ik in de redactie van het programma had gezeten had ik gezegd nee, laten we het niet zo doen. Met de voeten/kloten rammelen van de kandidaten hoort erbij (spelen met verwachtingen die ze hebben), maar iemand die na een intense selectieperiode denkt mee te doen aan de Mol in Liederkerke achterlaten terwijl hij de Mol maar minimaal aan het werk heeft kunnen zien vind ik persoonlijk té hard. Hoe briljant en geweldig de twist ook in elkaar zit, ik zou het niet zo ten koste hebben laten gaan van een persoon.

Ik denk dat het wel goed komt voor Jens. Namelijk volgend jaar als hij met de negen strijders die het niet haalden de Mol mag gaan spelen.
Hij is dan de enige die ooit zal kunnen zeggen dat hij in twee reeksen deelnemer is geweest.

Wat betreft 'De Mol ontmoet de Mol' in het graanveld: ik denk dat er bij de groep strijders niet echt een Mol zat. Waarschijnlijk is dit opgenomen met een gehelmde productiemedewerker om er zo voor te zorgen dat Noah ook verdacht zou blijven.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #55 Gepost op: 22-03-2021, 10:44:24 »
Ik denk dat het wel goed komt voor Jens. Namelijk volgend jaar als hij met de negen strijders die het niet haalden de Mol mag gaan spelen.
Hij is dan de enige die ooit zal kunnen zeggen dat hij in twee reeksen deelnemer is geweest.

Mwah, daar geloof ik niet in. Ze willen altijd verrassen (en doen dat ook fantastisch) en zullen niet nog eens met een vergelijkbare opzet komen. Een oude kandidaat recyclen vind ik zelf ook een beetje zwak. Bovendien moet je als kandidaat (Jens dus) je agenda ook maar weer leeg zien te maken het volgende jaar.

Nee, Jens zien we niet meer terug denk ik. (Behalve in aflevering 9.) Het was puur een spectaculaire opening zo en eigenlijk één grote rookbom waar we doorheen moeten kijken om de Mol te kunnen vinden. Die vast gewoon heel rustig op de achtergrond een paar mollenstreekjes heeft uitgehaald. :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #56 Gepost op: 22-03-2021, 10:55:40 »
 ::oink:: Die twist op het einde. Wel goed dat we Noah nu niet meer uit kunnen sluiten als mol. En heel erg sneu voor Jens idd.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1
« Reactie #57 Gepost op: 22-03-2021, 11:03:14 »
Misschien kunnen ze Jens eens met Ron Boszhard laten praten voor nazorg? :P

Ik vond dit echt samen met Wij zijn niet in Kiev vriend de allerbeste opening van een molseizoen ooit (van wat ik dan gezien heb en dat zijn best wat seizoenen). Alles zat zo goed doordacht in elkaar. En van de ene verrassing viel je weer in de andere.

Denk dat de mol ook juist heel erg zijn/haar best heeft gedaan de proef te doen slagen, tenzij de vervangende mol al uitgeschakeld was. Maar als vervangende mol wil je redelijk snel het slot open maken, de andere gemaskerde kandidaten het vuile werk laten doen (klimmen naar de sleutel) en dan toeslaan bij de laatste fase.

Ben ook benieuwd of Jens volgend seizoen een nieuwe kans krijgt (want jubileum) en of de vervangende mol/kandidaten volgend seizoen een kans krijgen.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 11:08:08 door MollenvangR »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1
« Reactie #58 Gepost op: 22-03-2021, 11:13:18 »
Nee, Jens zien we niet meer terug denk ik. (Behalve in aflevering 9.) Het was puur een spectaculaire opening zo en eigenlijk één grote rookbom waar we doorheen moeten kijken om de Mol te kunnen vinden. Die vast gewoon heel rustig op de achtergrond een paar mollenstreekjes heeft uitgehaald. :)

Maar als je ervan uitgaat dat er écht een Mol bij de andere tien zat, dan was mollen bij de eerste opdracht voor de Mol werkelijk met vuur spelen. Er was dan immers een kans van 1 op 10 dat de Mol zijn/haar plaats zou kwijtraken.

Dit is dus ook de reden dat ik denk dat die tweede Mol in het graanveld voor de bühne was. We moeten geloven dat Noah toch ook de Mol kan zijn. Maar de echte Mol wist dat er geen andere Mol was en heeft vermoedelijk inderdaad lopen mollen bij de eerste opdracht.

Had ik al gezegd dat ik dit een fantastische openingsaflevering vond?  ::bravo::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Aflevering 1
« Reactie #59 Gepost op: 22-03-2021, 11:25:38 »
Wat een steengoede opening van dit seizoen. Voor mij klopte alles en de laatste beelden in het maisveld maakte het af. Even bijkomen en morgen de aflevering opnieuw bekijken
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.