Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld  (gelezen 29561 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #321 Gepost op: 6-05-2021, 22:13:01 »

Als je naar de houding en grootte van de aanvallers kijkt dan lijkt dit echt op 2 keer dezelfde groep van 5.


Dat is inderdaad dezelfde groep. Dank je.


Ik meen me ook te herinneren dat één pak moest worden aangepast en niet dat er een nieuw pak is gemaakt, maar kan die beelden niet zo snel terugvinden.


Dat klopt dat heb ik later ook vernomen uit de "Achter de schermen"-beelden.


hiero
Bedankt voor de link  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 22:15:42 door WillempieW »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #322 Gepost op: 8-05-2021, 01:32:02 »
Dit plaatje wil ik jullie toch niet onthouden. Dit is het geluidsspoor vanaf kogel 15 (de beschieting nadat ze uit de put zijn gekomen) tot en met kogel 40 (de laatste). Hierbij heb ik heel nauwkeurig de fragmenten bij de slow motion beelden die worden getoond nadat een aanvaller is afgeschoten verwijderd, evenals de 2 tussenshots ("Geraakt geraakt" en "we hebben geen kogels meer").
Hieruit kun je opmaken dat dit laatste stukje niet meer dan een kleine 37 seconden duurde, wat op zich ook wel logisch is want de aanvallers gaan niet lang stilstaan.
Uit eerdere analyses is gebleken dat Lennart kogel 31 t/m 40 heeft afgeschoten. In het plaatje kun je zien dat kogels 15 t/m 30 zijn afgeschoten in de eerste pakweg 19 van deze 37 seconden. Annelotte en Jasmien zaten net over de helft dus al zonder kogels.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 02:04:43 door MartinJ »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #323 Gepost op: 8-05-2021, 11:25:21 »
Ik snap nog steeds het echte doel van dit topic niet. Wat nou als het tóch Sven blijkt te zijn?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #324 Gepost op: 8-05-2021, 11:38:52 »
Ik snap nog steeds het echte doel van dit topic niet. Wat nou als het tóch Sven blijkt te zijn?

Maar dat gaat toch op voor elk draadje dat uitgaat van een bepaald idee? Dat is toch ook de lol van het Mollenjagen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #325 Gepost op: 8-05-2021, 12:38:06 »
Het echte doel van dit topic, is toch  gewoon het schrijven van alles wat je vindt , denkt of onderzoekt bij deze opdracht.   En de een vind dit een opdracht waar je heel veel over kan zeggen en een ander heeft er wat minder mee.

Er wordt in heel het topic nergens beweerd dat het Sven niet kan zijn, maar er wordt uitgelegd waarom, puur op basis van deze opdracht , de kans dat het Sven is kleiner is dan dat het Lennart of annelotte is. En dat heeft alles met positie te maken en de rol die de mol in deze opdracht heeft , nl het creëren van kansen om in de auto te komen, MAAR OOK het elimineren van de reservemol.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #326 Gepost op: 8-05-2021, 15:02:13 »
Ik snap nog steeds het echte doel van dit topic niet. Wat nou als het tóch Sven blijkt te zijn?
Het doel van dit topic is deze opdracht analyseren omdat dit misschien aanwijzingen op kan leveren wie de mol is. Wat is de beste positie voor de mol? Wat is de beste strategie voor de mol om te voorkomen dat er €5000 in de pot komt en dat de reserve mol niet als eerste de auto bereikt. Hoe zijn de posities tot stand gekomen. Wat is de verdeling van de kogels geweest. Wat is de beste positie van de mol mocht hij in linie 3 terecht komen. Etc. etc.
Op veel van die vragen kun je in dit topic mogelijke antwoorden vinden.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 15:04:15 door MartinJ »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #327 Gepost op: 8-05-2021, 15:27:57 »
Op 27 maart had ik een topic geopend (de beste positie van de mol), waarin ik me in feite hetzelfde afvroeg.

Het doel van dat topic is in de basis hetzelfde. Maar dan gezien vanuit alle opdrachten, niet alleen vanuit de strijd in het maïsveld. Nee, het gaat me niet om het aantal reacties. Het gaat me er meer om dat je misschien uit een andere opdracht meer of makkelijker informatie kunt halen.

Het gaat me dus meer om de invalshoek.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #328 Gepost op: 8-05-2021, 15:38:37 »
Snap ik. Maar deze maisveld opdracht springt er voor mij uit omdat dit niet alleen gaat om wat geld in de pot, maar ook of de mol een rood scherm krijgt. En als mol er de eerste aflevering uitvliegen is toch wat de mol tegen elke prijs wil voorkomen. Het is ook om de reden dat ik zoveel energie heb gestopt in het analyseren van de opdracht, omdat deze voor mij key is.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #329 Gepost op: 8-05-2021, 16:15:34 »
Er wordt in heel het topic nergens beweerd dat het Sven niet kan zijn, maar er wordt uitgelegd waarom, puur op basis van deze opdracht , de kans dat het Sven is kleiner is dan dat het Lennart of annelotte is.

Ja, eens. Ook met de rest.  ::ok::
Ik zit al een tijdje in de Sven-tunnel en daar kom ik ook niet meer uit, maar dit is wel dé opdracht waarbij Lennart en Annelotte op een meer verdachte positie zitten. Als mol wil je hier niet alleen geld uit de pot, maar ook in het spel blijven. Daar heb je in linie 3 meer invloed op dan in linie 1, lijkt mij.

Al heb je als mol misschien niet altijd invloed op waar je komt te staan. Mocht Sven de mol zijn, dan heeft hij blijkbaar de strategie gehad om meer kandidaten door te laten. Dat heeft dan ook gewerkt. Maar ik moet toegeven dat het waarschijnlijker is dat de Mol probeert om in de laatste linie te komen.

Edit: prachtig speurwerk overigens!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #330 Gepost op: 8-05-2021, 16:44:47 »
Er is natuurlijk niets dat ons zekerheid geeft dat de mol op voorhand de details van de opdracht wist en wist wat er in de verschillende linies moest gebeuren, omdat dit ook wel een buitenbeentje van een opdracht is om als mol te spelen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #331 Gepost op: 8-05-2021, 17:32:02 »
Nou, het lijkt mij stug dat de Mol maandenlang wordt voorbereid en pas vlak van te voren hoort dat hij er ook zelf uit kan vliegen en dan niet te horen krijgt hoe de vork in de steel zat. Nee, de Mol wist echt wel hoe deze opdracht in elkaar stak en wat de kansen en risico's waren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #332 Gepost op: 8-05-2021, 19:45:37 »
Nou, het lijkt mij stug dat de Mol maandenlang wordt voorbereid en pas vlak van te voren hoort dat hij er ook zelf uit kan vliegen en dan niet te horen krijgt hoe de vork in de steel zat. Nee, de Mol wist echt wel hoe deze opdracht in elkaar stak en wat de kansen en risico's waren.
De mol wist wel op voorhand dat zijn plaats ook niet zeker was, dat zagen we in de epiloog van aflevering 1. Maar dat betekent niet dat die ook het verloop en de beste plaatsen van de hele opdracht kende. Dat zou het toch totaal oneerlijk maken voor de reservemol? Als ze tegen de originele mol even gaan zeggen waar die het beste kan zitten om de reservemol uit te schakelen. Het is dus een aanname dat de mol het allemaal wist, maar geen feit of zekerheid...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #333 Gepost op: 8-05-2021, 19:53:37 »
Waarom? Misschien was de reservemol ook wel heel goed ingelicht. We zien zelfs dat er bij de aanvallers duidelijk iemand is die het voortouw neemt. Misschien was dat wel de reservemol. Ben benieuwd of we daar volgende week nog iets over horen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #334 Gepost op: 8-05-2021, 21:59:08 »
Het is dus een aanname dat de mol het allemaal wist, maar geen feit of zekerheid...
Je mag ervan uitgaan dat de makers er wel voor zorgen dat er geen beelden zijn die met zekerheid de mol  aanwijzen. Met redelijke aannames kun je wel een idee krijgen wie de mol zou kunnen zijn en dat is wat wij hier volgens mij doen.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 22:02:07 door MartinJ »

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #335 Gepost op: 9-05-2021, 09:10:58 »
Waarom? Misschien was de reservemol ook wel heel goed ingelicht. We zien zelfs dat er bij de aanvallers duidelijk iemand is die het voortouw neemt. Misschien was dat wel de reservemol. Ben benieuwd of we daar volgende week nog iets over horen.
Het zou kunnen, maar ik vind niet dat we hier genoeg zekerheid over hebben om bv. iemand uit te sluiten als mol.

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #336 Gepost op: 9-05-2021, 09:12:28 »
Je mag ervan uitgaan dat de makers er wel voor zorgen dat er geen beelden zijn die met zekerheid de mol  aanwijzen. Met redelijke aannames kun je wel een idee krijgen wie de mol zou kunnen zijn en dat is wat wij hier volgens mij doen.
Het gaat erover dat het helemaal niet zeker was dat de mol hier (uitgebreid) ingelicht was over het verloop van de opdracht. Nu ja, we zullen het volgende week wel uitgebreid te zien krijgen waarschijnlijk. Ik zou het gewoon een beetje oneerlijk vinden po bepaalde punten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #337 Gepost op: 9-05-2021, 10:55:30 »
Ik denk dat het helemaal niet zo in het voordeel is van de reservemol als deze wordt ingelicht over deze opdracht. Hierbij verwijs ik graag naar een eerdere post van mij (#87) in dit topic.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #338 Gepost op: 10-05-2021, 12:29:19 »
Dit is dan de reservemol. Zo te zien een vrouw en die waren er niet zoveel meer in linie 3.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #339 Gepost op: 10-05-2021, 12:48:58 »
Het lijkt er dan op dat dit toch degene was tegen wie Annelotte het opnam in het hotel.

We kunnen nu trouwens ook concluderen dat geen van de kandidaten kennelijk de opdracht in het maisveld goed geanalyseerd heeft. Had men dat wel gedaan, dan hadden ze tot de conclusie moeten komen dat de Mol zich in linie 3 bevond. Vermoedelijk is het toch heel anders als je zelf in het spel zit dan wanneer je het op tv bekijkt en het rustig allemaal vanaf de bank kunt analyseren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!