Auteur Topic: [kandidaat] Noah  (gelezen 8694 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #40 Gepost op: 22-03-2021, 22:06:54 »
Ik weet niet wat er lachwekkend aan is dat hij toch wel eens de Mol zou kunnen zijn.


Ik quootte jou niet, dus voel je niet aangesproken. :)

Dat noah eventueel de mol kan zijn is niet lachwekkend, maar wel de bedenksels over slinkse manieren over hoe de mol bij de wagen te krijgen, verf vab de overal wrijven etc.

Dit dus! ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #41 Gepost op: 22-03-2021, 22:11:32 »
Ik vind het dapper dat hij zich zo in de groep werpt. Lastig hoor, maar hij wordt ook goed ontvangen. 18 jaar...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #42 Gepost op: 22-03-2021, 23:12:27 »
Het feit dat ik de kans erg klein achtte dat Jens de 1e mol was, -kleine invloed in de opdracht, nul invloed in uitschakelen concurrent- vind ik de kans dus net zo klein dat Noah de mol is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #43 Gepost op: 23-03-2021, 00:18:16 »
Wat ik lachwekkend vind is dat er bij de 10 geselecteerde kandidaten geen mol zat. Ik denk eerder omgekeerd, dat er bij de 10 aanvallers geen mol zat maar dat terzijde (zie topic over opdracht).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #44 Gepost op: 23-03-2021, 00:36:25 »
Wat ik lachwekkend vind is dat er bij de 10 geselecteerde kandidaten geen mol zat.

Waarom zou dat lachwekkend zijn? In 2019 vertrokken er immers 10 kandidaten zonder een Mol in hun midden naar Vietnam.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #45 Gepost op: 23-03-2021, 00:42:12 »
Dat is heel wat anders. Dan heb je 10 kandidaten waarvan er een de Mol wordt. Het maakt niet veel uit of die er voor of tijdens de eerste aflevering wordt gekozen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #46 Gepost op: 23-03-2021, 08:40:27 »
Ik vond de opening van dit seizoen wel leuk, maar nog niet de Mol spectaculair. Misschien dat met een verhaaltje het interessanter  wordt, namelijk dat Noah wel de mol is.

Twee mollen zitten aan de vooravond van de eerste opdracht in het maisveld en hebben een kennismaking. Op enig moment gaat het erover "zullen we wisselen van groep" zoals Mark Twain beschreef in "The prince and the pauper". Twee jongens die op elkaar lijken. En zo geschiedde. Mol prins Noah verliet het kasteel en pauper Jens nam zijn plaats in.

Gilles zegt het nog vooraf: Niemand is veilig tegen de kandidaten. En wij krijgen ook te horen dat als de tweede mol in de auto terecht komt, dat dan de eerste mol afvalt.  Jens valt af en meldt keurig dat hij de test langzaam had ingevuld. Wij weten dat hij "daarom" is afgevallen, als afleiding voor het feit dat het juist door de mol wissel is gekomen?

De drie onwaarschijnlijkheden.
1) Jens is de mol, lijkt mij en velen niet waarschijnlijk, Jens is geen mol. Maar dit is de Mol en moet je hier ook rekening mee houden. Jens moet de mol zijn anders kan er geen mol wissel plaats vinden.
2) Noah is 18 jaar. Noah is toch niet de mol. Nou weten wij inmiddels beter, daarom is er niet 1 laag maar zijn er 3 waarom Noah niet de mol kan zijn.
3) De mol wissel. Ja hoe groot is die kans nou? Door dat hele mijnenveld heen ploeteren om weer terug in je kasteel te komen. Dat is toch niet te doen? Maar is dit wel zo? Noah heeft in het maisveld zijn kansen gewikt en gewogen en besloten dat het wel degelijk kans maakt. Dat slot dat krijg je wel open als 3e of 4e, zeker met een beetje voorkennis. Op de toren laat je de 1e of de 2e de sleutel pakken en de auto is open. In het mijnenveld blijf je liggen tot de kogels op zijn en dan ren je als een mol naar de auto. Ik zou zeggen het is een piece of cake.
Een De Mol waardige opening van het nieuwe seizoen. Het zou er zo ongeveer uit hebben kunnen zien.
En op weg naar Duitsland, o heerlijk, je mama bellen. Ik ben er bij. Maar het kostte wel € 5000 uit de pot.
 ::rofl:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 23-03-2021, 11:29:54 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #47 Gepost op: 23-03-2021, 09:07:32 »
Ja, het zou best kunnen. Maar dan blijft de vraag: waarom heeft Jens meegewerkt aan de ruil?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #48 Gepost op: 23-03-2021, 10:35:48 »
Ach het is maar een verhaaltje. Maar in een twee gesprek Jens Noah kan Jens ook gedacht hebben, ik zit liever alvast bij de groep, dan dat ik mijn plekje moet veroveren. Hij zal gedacht hebben daar betere kansen te hebben.

En over het spiegelthema, bij Noah kwamen de dieren twee aan twee (behalve de dino's want die waren al lang uitgestorven).
« Laatst bewerkt op: 23-03-2021, 10:37:41 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #49 Gepost op: 23-03-2021, 10:40:03 »
Als hij de mol is zou het antwoord op de vraag in welke linie de mol zat ook 'in geen enkele linie' moeten kunnen zijn, welke er volgens mij niet tussen stond.

Als hij de mol was maakte de test dan weer niets uit, want de andere mol viel af. Dus hier niet te veel achter zoeken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #50 Gepost op: 23-03-2021, 10:52:43 »
Als hij de mol is zou het antwoord op de vraag in welke linie de mol zat ook 'in geen enkele linie' moeten kunnen zijn, welke er volgens mij niet tussen stond.
Gilles legde nog extra de nadruk op het loterij gehalte van de eerste test en executie. En al helemaal als blijkt dat de vraag over de oude mol gaat en er vanaf dan een nieuwe mol komt. Dan wordt het helemaal een loterij. Alleen was het geen loterij, want Jens zou al afvallen als Noah de mol is.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2021, 11:27:27 door foxhunter »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #51 Gepost op: 23-03-2021, 10:55:16 »
Het feit dat ik de kans erg klein achtte dat Jens de 1e mol was, -kleine invloed in de opdracht, nul invloed in uitschakelen concurrent- vind ik de kans dus net zo klein dat Noah de mol is.
Inderdaad!
Als je een bepaald molprofiel hebt zou hier niet enkel Noah daaraan moeten voldoen maar dan ook Jens. Als één van beide voor jou totaal geen mol zou kunnen zijn, dan is Noah een doodgewone kandidaat.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #52 Gepost op: 23-03-2021, 11:10:56 »
Inderdaad!
Als je een bepaald molprofiel hebt zou hier niet enkel Noah daaraan moeten voldoen maar dan ook Jens. Als één van beide voor jou totaal geen mol zou kunnen zijn, dan is Noah een doodgewone kandidaat.
Grappig dat de makers drie redenen hebben ingebakken waarom Noah niet de mol kan zijn (zie boven) en dat je 1 reden al ruim voldoende vind om Noah af te schrijven. Waarom dan drie redenen inbakken?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #53 Gepost op: 23-03-2021, 11:31:43 »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #54 Gepost op: 23-03-2021, 16:37:45 »
Slimme gast voor 18 jaar. Zoals hij over zijn rol in de groep redeneert.
Ik ga hem zeker niet onderschatten!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #55 Gepost op: 24-03-2021, 13:38:53 »
Was hier al bekend dat Noah als enige van de tien aanvallers geen handschoenen droeg en daardoor dus herkenbaar was? Het begint er nu echt heel erg op te lijken dat het van begin af aan de bedoeling was dat Noah in de auto zou komen. Dat maakt hem voor mij nog niet automatisch de Mol, want ik denk niet dat Jens de Mol was. Maar het maakt het wel duidelijk dat het sterke vermoeden dat er geen andere Mol was, toch klopt. Of er was wel een andere Mol, maar die had een kleinere kans omdat Noah voorbestemd was om de auto te bereiken. Noah moest dan herkenbaar zijn voor de echte Mol, zodat hij hem door kon laten.

Dit lijkt toch op een deels gescripte opdracht. Toegegeven: het zag er fantastisch uit.

Ook de muziek tijdens deze opdracht lijkt een hint te bevatten:

Everybody knows that the dice are loaded
Everybody rolls with their fingers crossed
Everybody knows the war is over
Everybody knows the good guys lost
Everybody knows the fight was fixed
The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes
Everybody knows
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #56 Gepost op: 24-03-2021, 19:17:44 »
Dat is natuurlijk ook een strategie. Niet de Mol afschieten maar een kandidaat door laten gaan. Het probleem is alleen dat om een kandidaat door te laten gaan er 3 kandidaten moeten zijn die hem niet afschieten. Het afschieten van de Mol kan niemand beletten.

Ik heb nog even gekeken of ik nog andere aanvallers zonder handschoenen kon zien maar de beelden zijn te vaag. Het lijkt er ook op dat de aanvaller zonder handschoenen, wat dus Noah zou moeten zijn, bij de rechtse drie de aanvallers zit. Hij komt trouwens uit eerste uit het mais. Op een gegeven moment zie je ook een aanvaller om soort van metalen brug lopen waardoor de groep is gesplitst in twee groepjes van 3. Noah zit ook aan de goede kant want aan die kant is er maar één schutter (Lennart). Aan de andere kant schieten Annelotte en Jasmien, maar die zijn al snel door de kogels heen.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #57 Gepost op: 24-03-2021, 22:04:48 »
Ik heb die beelden ook nog eens bekeken. Van de 6 overgebleven aanvallers is Noah de enige zonder handschoenen. En hij komt inderdaad als eerste uit het maisveld.
Als daarna de stormloop vanuit de gracht begint, worden de eerste 4 aanvallers neergeschoten en blijven er nog 2 over. Annelotte en Jasmien roepen dan dat ze door hun kogels heen zijn.

Als de aanvallers wisten dat er maar 40 kogels waren, was de tactiek van Noah dus: wachten tot het schieten stopt en dan veilig naar de auto rennen.
Goede jacht!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #58 Gepost op: 24-03-2021, 22:48:28 »
Ja, en dan wist de Mol dus dat hij Noah, de destinated substitute, moest laten doorlopen. De twee dames hebben als een dolle staan schieten en kwam zonder ammunitie. Dat is iets wat de Mol - die immers voorkennis heeft - toch niet zou gebeuren. Was het niet zo dat Lennart nog het langste kogels had? Als hij de Mol is, dan wist hij dat hij de aanvaller zonder handschoenen moest laten lopen. Ik krijg sterk de indruk dat dit scripted was. Het moest van Woestijnvis gewoon gebeuren. Na had ik Lennart toevallig al als schot-voor-de-boeg-Mol, maar dit is een extra reden om hem in de smiezen te houden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Noah
« Reactie #59 Gepost op: 24-03-2021, 23:01:23 »
Ik ben best sceptisch genoeg over TV om aan te nemen dat deze scene behoorlijk gescript is ten behoeve van het drame, en kijkcijfers, in die koker zou dus zelfs passen dat Jens ook al wist dat hij voor spek en bonen meespeelde.