Auteur Topic: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)  (gelezen 11214 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #40 Gepost op: 22-04-2021, 19:05:50 »
Moest Jasmien natuurlijk goed in de verf zetten van de productie (of van zichzelf). Voor de mol is de rest bijzaak en dat zie je dan ook.
Ze hadden alle drie gezegd dat ze deze volgorde gingen neerzetten, maar dat gejuich komt wel heel vroeg. Kevin was haar hoofdverdachte in de aflevering ervoor, hij had nog wat twijfel gezaaid over de rosé. Ze begint met juichen en werpt dan nog even een snelle blik op zijn glazen, die van Philip bekijkt ze helemaal niet.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #41 Gepost op: 22-04-2021, 19:26:20 »
Knappe reactie inderdaad als dit gespeeld zou zijn. Voor weinig publiek.

EDIT: Het lijkt haast wel alsof Philip vooral baalt dat reisgenoot Kevin naar huis moet, dan een halve seconde naar links naar Sven kijkt en denkt: oh wacht ik moet ook geschokt zijn dat hij de Mol niet is ;D

Ja die reactie van Philip is erg interessant en brengt me nu mega aan het twijfelen!

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #42 Gepost op: 22-04-2021, 19:50:41 »
Is waar ook, Molest. Misschien is Jasmien gewoon zo (impulsief) ...dat kan trouwens ook.


Ik had Philip eigenlijk gestreept vanwege z'n reactie op z'n 2e groene scherm, maar die is op zich wel te faken.

De 1e keer lukt geloofwaardig reageren soms minder goed bij de mol. Philips lichaamstaal past daar wel bij


Philip krijgt groen



Philip verbergt z'n gezicht hier wel heeeeel lang  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 22-04-2021, 19:54:26 door Amethyst »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #43 Gepost op: 26-04-2021, 08:32:07 »
Aflevering 6, het groene scherm van Sven:



Het hoogste bod was 10.000 euro en van Lennart

« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 10:15:12 door Heinz »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #44 Gepost op: 26-04-2021, 11:03:46 »
Bij het laatste filmpje kun je echt alleen nog Philip en Lennart verdacht vinden, al zou Lennart dan wel een fantastische acteur zijn.
Philip reageert (weer) een fractie later dan de rest met z’n open mond, daarna verdacht neutraal.
Ik zie hem niet echt balen, meer verbazing spelen.
Sven en Annelotte reageren natuurlijk en consistent.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #45 Gepost op: 2-05-2021, 23:23:54 »
De reacties op het rode scherm van Philip:


Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #46 Gepost op: 2-05-2021, 23:29:19 »
De reacties op het rode scherm van Philip:



Top. Ik denk dat ik nog 100 keer ga kijken :). Vanuit mijn tunnel: bij Sven en Annelotte zie ik complete ontreddering...
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #47 Gepost op: 2-05-2021, 23:42:20 »
Sven en Annelotte compleet verbaasd, Lennart zet zich schrap voor wat er komt en observeert de andere 2.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #48 Gepost op: 3-05-2021, 11:43:57 »
Ja op basis hiervan moet het Lennart zijn, de anderen zijn verbijstert en reageren met staren en ongeloof. Pas daarna komt er beweging. Lennart oogt gekunsteld. Ik wilde er heel lang niet aan omdat Lennart zo verdacht wordt, maar denk dat ik er niet langer omheen kan  ::schaam::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #49 Gepost op: 3-05-2021, 12:03:14 »
Toch hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn. Als mol wil je kandidaats overkomen en dus oprecht in shock lijken. Als (slimme) kandidaat wil je juist niet dat de rest doorheeft dat jij helemaal verkeerd zat. Mogelijk wil je als kandidaat dus juist niet je shock laten zien.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #50 Gepost op: 3-05-2021, 12:11:39 »
Klopt hoor, maar als mol zit je daar volgens mij dan weer met een hoop authentieke stress dat iedereen plots meteen jouw richting uit gaat kijken. Wat een heel ander gevoel is om te verbergen dan dat van de kandidaten.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #51 Gepost op: 3-05-2021, 13:58:54 »
Zeker, maar emoties verbergen is moeilijke dan gevoelens omzetten naar een emotie die verwacht wordt. Ik zou dus niet alleen op basis van deze beelden voor Lennart gaan, omdat het er anders uitziet.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #52 Gepost op: 3-05-2021, 14:17:04 »
Het enige dat we hier zeker weten is dat één van de drie acteert hier. Vanuit mijn tunnel zou ik hier nu moeten zeggen dat dat Annelotte is. Maar ik heb geleerd hier niet meer al te veel op af te gaan.

Vorig jaar meende ik n.l bij mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
bij een executie een bepaald teleurgesteld trekje om de mond te zien (waarop de camera gretig had ingezoomd haha  ::vergroot::) waarvan ik dacht dat het niet geacteerd kon zijn. Wat dus achteraf dus wel geacteerd bleek.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #53 Gepost op: 3-05-2021, 15:40:53 »
Heeft iemand een gifje op het moment dat Lennart in sneltreinvaart naar beneden valt langs de camera? Of een gifje waarin Anne-Lotte haar reactie te zien is op: hoe bedoel je hou je vast?

Zoals het prik ballonnen lek geblinddoekt bij Griekenland mijn icon was vond ik dit wel een leuke voor dit jaar. Al is Sven in bruidsjurk op rolschaatsen ook user icon materiaal ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #54 Gepost op: 3-05-2021, 15:42:13 »
Ik vind ook de reactie van Lennart het meest "geprepareerd". Sven en Annelotte zitten beiden in spontane shock (is het ook).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #55 Gepost op: 3-05-2021, 16:47:52 »
Sven en Annelotte compleet verbaasd, Lennart zet zich schrap voor wat er komt en observeert de andere 2.

Annelotte in shock dat de hoofdverdachte van iedereen ineens naar huis is. Ze kon als eerste mol ooit onontdekt blijven. Nu even schakelen en dat alsnog proberen.

De mol weet niet wie afvalt, maar wel wie iedereen verdenkt. Dan verwacht je ook dat Philip afvalt en ben je ook gewoon in shock. Hier valt echt niets uit op te maken.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #56 Gepost op: 3-05-2021, 17:01:01 »
Ik vind het knap hoe je alles naar Annelotte weet om te buigen, maar als ze inderdaad daar het eerste aan dacht, zou ze denk ik haar eerder gespannen zijn dan verbouwereerd. Logischer is het dan dat ze gewoon verbaasd speelt ;)
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #57 Gepost op: 3-05-2021, 18:29:57 »
Toch hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn. Als mol wil je kandidaats overkomen en dus oprecht in shock lijken. Als (slimme) kandidaat wil je juist niet dat de rest doorheeft dat jij helemaal verkeerd zat. Mogelijk wil je als kandidaat dus juist niet je shock laten zien.

Maar de vraag is of zo'n slimme kandidaat wel kan verhullen dat hij/zij in shock is. Als je echt overtuigd was dat Philip het was, dan heeft zijn rode scherm waarschijnlijk zoveel impact op je, dat je echt even niet in staat bent om na te denken over het niet verhullen dat je verkeerd zat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #58 Gepost op: 3-05-2021, 18:31:08 »
Philip zijn reactie in het extra filmpje is ook wel goud!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #59 Gepost op: 3-05-2021, 18:35:33 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 3:

Annelotte



Lennart



Sven



Grappig dat dit net de drie finalisten zijn. (Grappig, verder nutteloos. :P)

Is er al consensus over wie het minst oprecht reageert op zijn of haar groene schermen?