Auteur Topic: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)  (gelezen 11097 keer)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #80 Gepost op: 7-05-2021, 09:47:38 »


Even voortborduren op deze, voor mij, heel spontaan ogende reactie van Sven. Hij verdacht Kevin, heeft dus waarschijnlijk flink wat vragen in die zin beantwoord: de mol zat in kamer 228, begon de wijnopdracht met lege handen, koos voor klassiek, kwam binnen met 1 glas, heet Kevin. Het onderlijnde klopt alvast met Philip, en misschien klopten er nog wel meer vragen aangezien Kevin ook het wijnproeven samen met hem deed. 's Anderendaags wil Sven meteen met Philip gaan walken in the park.

Dus, nu wordt het heel speculatief, maar het zou me niet verbazen als we in de terugblik zien dat Kevin er hier uit ging op Philip, maar Sven net Philip begon te verdenken omdat hij de dubbele eliminatie overleefde op Kevin. Het zou allicht maar één van de vele ironische wendingen in de verdenkingen zijn dit seizoen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #81 Gepost op: 7-05-2021, 10:23:49 »
Ik weet nog dat ik hier de reactie van Philip heel raar vond. Hij wacht, kijkt dan even naar noah en Sven, dan ook handen voor de mond en dan even die ogen heen en weer flitsen.

Als ik dit nu terugzie is het eigenlijk dat wat Lennart ook doet bij de exit van Philip.
Maar wat me veel meer opvalt is dat afwijkende reactie van Sven hier ten opzichte van de reactie bij de exit van Philip.  De makers willen ons doen geloven dst Sven hier nog op Kevin zat, dus zijn mol valt hier af, en tevens willen de makers ons doen geloven dat Sven later op Philip zat en ook die viel af.

Dus twee keer zou dit een ongelovige reactie moeten zijn van Sven omdat zijn mol wegvalt, nou ik zie twee totaal verschillende soorten van reacties, opvallend

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #82 Gepost op: 7-05-2021, 10:30:48 »
De makers willen ons doen geloven dst Sven hier nog op Kevin zat, dus zijn mol valt hier af, en tevens willen de makers ons doen geloven dat Sven later op Philip zat en ook die viel af.

De makers zijn dan wel een soort puppet masters als het gaat om wat ze wel en niet laten zien en hoe ze het laten zien (waarbij de kijkers de puppets zijn), maar het zijn ook geen magiërs die álles onder controle hebben inclusief hoe kandidaten reageren hè? Ik geloof dus niet zo in "de makers willen ons doen geloven dat, en doen dus zus en zo waardoor wij dus juist weer door moeten denken, etcetera."

Het is niet omdat Van Zwam nu opmerkt dat het hier lijkt alsof Sven op Kevin zat dat alle kijkers dit al meteen concludeerden. En dat het - een stap verder gedacht - daarom juist in beeld is gehouden door de makers. Ik had die conclusie bijvoorbeeld nog niet getrokken, het kan ook zijn dat Sven er om wat voor reden dan ook van overtuigd was dat hij zelf zou moeten gaan. 

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #83 Gepost op: 7-05-2021, 13:20:14 »
Eh volgens mij zegt Sven in de biecht van de aflevering ( voor wat dat waard is ) dat hij  Kevin  verdacht vond, en in die gedachte ( en enkel in die gedachte) zeg ik dat de makers ons willen laten geloven dat Kevin de verdachte van Sven was .
En in dat licht vergelijk ik de reactie van Sven dus met de reactie van Sven op de exit van Philip en zie daar behoorlijke verschillen.

Dus met de makers willen ons doen geloven heb ik het   over wat er in de biecht gezegd wordt en wat ze ons laten horen, en niet dat ze de reactie van de kandidaten voorzeggen in een soort script.

Dus als het inderdaad zo is dat bij beide eleiminaties de nummer verdachte can Sven wegvalt vind ik de reacties enorm verschillend.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #84 Gepost op: 7-05-2021, 13:38:00 »
Ik erken zelf natuurlijk dat het allemaal speculatie is. Ik wil het gewoon al eens uitgesproken (of -geschreven) hebben voor het geval het achteraf blijkt te kloppen.  ;)

Om op de volkomen terechte opmerking van Tarbozan te reageren zou ik nog toevoegen dat er ook wel een enorm verschil is tussen:
  • Onder druk van een eliminatie waar 40 à 50% gaat afvallen, in een vroeg stadium van het spel, extreem te antwoorden en dan te ontdekken dat je fout zat en er toch bent doorgeglipt
  • Zien hoe de verdachte waarop je het tot de "halve finale" hebt geschopt een rood scherm krijgt en gezwind wegwandelt uit het spel

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #85 Gepost op: 7-05-2021, 17:50:55 »
Terechte opmerking, van zwam.  Maar aan de andere kant zou je ook kunnen stellen dat je in een halve finale wat zekerder van je zaak kan zijn , en dan je verdachte zien afvallen zou de schok groter zijn en dus ook een sterkere reactie. En bij Sven vind ik het juist omgekeerd.

Hoe dan ook als je een reactie acteert is het erg knap als je er meerdere in je repertoire hebt.
Ik heb vrede met elke mol, zou bij elke mol wat zaken wat spijtig vinden ( bij Lennart de 10 k indien hij info had, bij Sven hetniet hangen inneemt tuigje, bij annelotte de weigering voor de water bokaal). Maar het is in elk geval , voor mij, niet weggegeven door reacties. ::bravo::

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #86 Gepost op: 16-05-2021, 23:34:18 »
Terechte opmerking, van zwam.  Maar aan de andere kant zou je ook kunnen stellen dat je in een halve finale wat zekerder van je zaak kan zijn , en dan je verdachte zien afvallen zou de schok groter zijn en dus ook een sterkere reactie. En bij Sven vind ik het juist omgekeerd.

Hoe dan ook als je een reactie acteert is het erg knap als je er meerdere in je repertoire hebt.
Ik heb vrede met elke mol, zou bij elke mol wat zaken wat spijtig vinden ( bij Lennart de 10 k indien hij info had, bij Sven hetniet hangen inneemt tuigje, bij annelotte de weigering voor de water bokaal). Maar het is in elk geval , voor mij, niet weggegeven door reacties. ::bravo::

Vanavond hebben we dan in elk geval geleerd dat Lennart niet wist wie er gekeken had naar de dossiers. En volledig op lef 10 mille inzette. Doeme, wat een goeien mol.