Auteur Topic: Locaties De Mol 2021  (gelezen 3338 keer)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Locaties De Mol 2021
« Gepost op: 22-03-2021, 19:00:18 »
Ha allemaal,

Zoals gebruikelijk ga ik weer een poging doen om de opnamelocaties in een kaart te verzamelen.

Aflevering 1 heb ik bijna helemaal; mocht iemand zin hebben om mee te speuren naar de precieze locatie van het maïsveld: be my guest, haha.

Hier in ieder geval alvast een link naar de kaart! :)

EDIT: via deze pagina heb ik de locatie van de eerste opdracht ondertussen ook weten te achterhalen.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 19:04:58 door milcof »

Offline Lukeman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2021, 17:23:09 »
Goed bezig Milcof! Hoop dat je het weer OK vindt dat ik ook deze kaart in mijn site embed.
Ziet er weer goed uit, knap speurwerk.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2021, 18:36:37 »
Ja hoor, prima!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #3 Gepost op: 30-03-2021, 19:31:20 »
Voor de derde aflevering kun je alvast gaan zoeken naar de omgeving van het Olympisch stadion van Munchen, er zijn opnames gemaakt nabij de Fernsehturm. Je kunt dat afleiden uit wat er in beeld is gekomen. Englischer Garten is ook een mogelijkheid. Verder kon ik er niets uit opmaken.

Een geluk bij een ongeluk is nog dat het normaalgesproken idioot druk is in die buurt, want het was de tijd van, beter gezegd de aanloop naar de Oktoberfeste. Die uiteraard afgelast waren.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2021, 08:54:38 »
Voor de derde aflevering kun je alvast gaan zoeken naar de omgeving van het Olympisch stadion van Munchen, er zijn opnames gemaakt nabij de Fernsehturm. Je kunt dat afleiden uit wat er in beeld is gekomen. Englischer Garten is ook een mogelijkheid. Verder kon ik er niets uit opmaken.

Een geluk bij een ongeluk is nog dat het normaalgesproken idioot druk is in die buurt, want het was de tijd van, beter gezegd de aanloop naar de Oktoberfeste. Die uiteraard afgelast waren.

Ja, het Olympisch Park herkende ik. Het toeval wil dat ik daar zelf was, ongeveer 5 dagen voor de opnames van De Mol daar waren, haha. Zo dichtbij en toch zo ver weg...

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #5 Gepost op: 5-04-2021, 13:24:56 »
Mocht iemand de straatnaam kunnen ontcijferen onder huisnummer 5 (op 4:33 in de uitzending): graag haha. Het beeld wordt op dit moment bij mij nog niet scherp genoeg om het te kunnen lezen :p

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #6 Gepost op: 5-04-2021, 14:46:24 »
Mocht iemand de straatnaam kunnen ontcijferen onder huisnummer 5 (op 4:33 in de uitzending): graag haha. Het beeld wordt op dit moment bij mij nog niet scherp genoeg om het te kunnen lezen :p
Hier ook niet, helaas.
È stata opera della TALPA!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #7 Gepost op: 5-04-2021, 19:13:31 »
Ik probeer het nog te ontcijferen.


Die grote antracietkleurige kantoortoren op de achtergrond is trouwens het hoofdkantoor van BMW. 1 van de sponsors van De Mol. Hebben jullie daar iets aan als oriëntatie?


Rationaltheater ligt aan de Hesseloherstrasse 18. Vlakbij de Englischer Garten, waar ik het in een eerder bericht over had.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2021, 19:38:35 door Bodejos »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #8 Gepost op: 11-04-2021, 04:20:58 »
Mocht iemand de straatnaam kunnen ontcijferen onder huisnummer 5 (op 4:33 in de uitzending): graag haha. Het beeld wordt op dit moment bij mij nog niet scherp genoeg om het te kunnen lezen :p

Härtingerstraße 5 in München.

Gedubbelcheckt met Google Streetview.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #9 Gepost op: 11-04-2021, 22:22:55 »
Härtingerstraße 5 in München.

Gedubbelcheckt met Google Streetview.

Je bent een held!! Heel knap gedaan!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #10 Gepost op: 11-04-2021, 22:29:54 »
Je bent een held!! Heel knap gedaan!

Ik neem de afleveringen gelukkig op zodat ik ze op tv kan herbekijken. ;) Zelfs in HD toch niet evident om te zien.

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #11 Gepost op: 12-04-2021, 00:21:35 »
Als je de naam gewoon krijgt is het natuurlijk makkelijk. Gasthof Fallmühle, Achtalstraße 62, Pfronten.
È stata opera della TALPA!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #12 Gepost op: 12-04-2021, 21:53:26 »
Ik neem de afleveringen gelukkig op zodat ik ze op tv kan herbekijken. ;) Zelfs in HD toch niet evident om te zien.
als je de foto van het huis terugziet, lijkt het nummer 7 te zijn, maar er staat toch echt nummer 5.

Ik denk dat het systeem het over nummer 7 heeft, omdat de gebruikte coordinaten bij dat huisnummer horen, Er zijn wat details veranderd, want op het muurtje naast de brievenbus kan ik geen huisnummer ontdekken.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #13 Gepost op: 12-04-2021, 23:31:20 »
Voor aflevering 4 ben ik nog op zoek naar de locatie van opdracht 3 (en dus ook test/executie).

Het lijkt een soort schuur aan een hotel vast (afgaande op het exit-gesprek), maar het is me vanavond nog niet gelukt. Wellicht morgen nog eens een poging wagen, maar hulp is welkom :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #14 Gepost op: 13-04-2021, 22:01:42 »
Voor aflevering 4 ben ik nog op zoek naar de locatie van opdracht 3 (en dus ook test/executie).

Het lijkt een soort schuur aan een hotel vast (afgaande op het exit-gesprek), maar het is me vanavond nog niet gelukt. Wellicht morgen nog eens een poging wagen, maar hulp is welkom :)

Was het geen oude houtzagerij? Er lagen en stonden vrij veel verschillende planken op de achtergrond.
Woosie down?

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #15 Gepost op: 13-04-2021, 23:06:14 »
Nope, dankzij de (zeer aan te raden, zie hier!) achter-de-schermen-aflevering kon ik het makkelijker herleiden (dank aan het navigatiesysteem van Gilles haha). Het is bij Hotel Landgasthof Löwen.

Ik ga het in de kaart verwerken en dan staat aflevering 4 er ook in!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #16 Gepost op: 13-04-2021, 23:26:04 »
Nope, dankzij de (zeer aan te raden, zie hier!) achter-de-schermen-aflevering kon ik het makkelijker herleiden (dank aan het navigatiesysteem van Gilles haha). Het is bij Hotel Landgasthof Löwen.

Ik ga het in de kaart verwerken en dan staat aflevering 4 er ook in!

Mwoah, toch bijna. Ze gaan daar prat op hun hochwertige altdeutsche Holzmöbel!
Woosie down?

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #17 Gepost op: 18-04-2021, 23:35:37 »
De locaties van de 5e aflevering staan weer in de kaart!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #18 Gepost op: 18-04-2021, 23:52:15 »
De locaties van de 5e aflevering staan weer in de kaart!

Mooi werk. Vorig jaar heb ik Toscane meegepakt. Het is hopen dat ze in Duitsland tegen de zomer de grens wel weer open gooit zonder je te moeten laten testen. Ik heb wel zin in een rit richting het molgebied in eigen auto :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2021
« Reactie #19 Gepost op: 26-04-2021, 22:19:42 »
Aflevering 6 was een uitdaging, maar staat er ook weer in :)