Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 9208 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #60 Gepost op: 27-04-2021, 23:45:26 »
Jasmien heeft op Philip gezeten. Ze verdacht Lennart echt niet. Ze gunt hem zelfs de vrijstelling!

Als hij haar mol is is dat niet meer dan logisch eigenlijk. Beter de vrijstelling naar je mol dan naar een concurrent.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #61 Gepost op: 1-05-2021, 19:57:42 »
Jasmien is blijkbaar van mol gewisseld en moest daarom naar huis. Aangezien ze hiervoor steeds zei dat ze zich niet voor kon stellen dat haar vriendin Annelotte de mol is, denk ik dat ze naar Annelotte is geswitcht vanwege die koordjes. Ook vind ik het grappig dat ze zegt dat zij en Lennart allebei zeiden dat ze die koordjes wel degelijk had genoemd. Ik vermoed dus ook dat mol Lennart hier een handje geholpen heeft om Jasmien op Annelotte te krijgen en dus het spel uit.
Verklaart ook die veelbetekenende blik naar Annelotte bij haar rood scherm. Sorry, dat ik je uiteindelijk toch niet vertrouwde. En het zou mij ook niet verbazen als  Annelotte die touwtjes met opzet heeft verpest om verdenkingen op zich te krijgen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #62 Gepost op: 1-05-2021, 20:20:10 »
Jasmien is blijkbaar van mol gewisseld en moest daarom naar huis.

Waar heb je die informatie vandaan, dat ze van Mol gewisseld is? :)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #63 Gepost op: 1-05-2021, 20:23:38 »
Ik dacht, maar heb het niet teruggekeken, dat ze leek te zeggen dat ze van 2 naar 1 verdachte was gegaan (en dus dacht de verkeerde gekozen te hebben)?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #64 Gepost op: 2-05-2021, 23:08:18 »
Dit lijkt me het interessantste topic om even terug te lezen nu ::jaja:: Iedereen lijkt ervan overtuigd dat Philip op Sven zat. Wat zijn de duidelijkste aanwijzingen daarvoor?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #65 Gepost op: 2-05-2021, 23:12:03 »
Dat hij Sven steeds een augurk/konijn/vul-maar-in noemt, regelmatig een opdracht met hem doet en erg close met hem is (keep your 'enemies' closer)?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #66 Gepost op: 2-05-2021, 23:15:49 »
Zou zomaar kunnen hoor! Ik had die indruk ook, maar ik let er niet zo op normaal gesproken. Ben vooral gaan twijfelen aan mijn Molkeuze, vandaar ::rofl::
...óf niet!

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #67 Gepost op: 3-05-2021, 00:44:46 »
Ik ben benieuwd wat de overgebleven kandidaten over elkaar hebben gezegd wat betreft verdenkingen en heb dat even achter elkaar geplakt. Met grote dank aan jou Molest, dat je dit zo zorgvuldig bij hebt gehouden.

Annelotte
Afl 3 (na opdr.1) – Ik zat bij Philip en Sven in het team. Ik was er heel blij om, want dat zijn er twee dat ik voor geen haar vertrouw. En al van in het begin van die opdracht merkte ik: die zijn hier niet aan het communiceren zoals ze zouden moeten communiceren.
Afl 3Sven, als we daarmee pingpongen, dan is hij super competitief. Dat is is een sterk karakter. Maar tijdens opdrachten lijkt hij altijd op te geven. Soms denk ik dat ik echt in een tunnelvisie aan het geraken ben van twee mensen die gewoon te weinig aan het doen zijn.
Afl 4 (na opdr.1) – Had ik meer verwacht van de voetballers in onze ploeg? Ja natuurlijk, ik had veel meer verwacht. Sven en Lennart die letterlijk geen seconde kunnen zwijgen over iets voetbalgerelateerd. Echt, als die mannen even goed kunnen voetballen als dat ze erover babbelden.
Lennart heeft bij mijn weten geen goal gemaakt. Hij heeft zich wel gesmeten. Ik heb denk ik meer zijn benen de lucht in zien gaan dan dat ik ze op het terrein heb zien staan.
Afl 5 - – Lennart, ondanks het feit dat ik hem er echt niet van verdenk dat hij de mol is, maar de grote money pig is Lennart ook nog altijd niet. Tijdens het tuimelen ja, heeft hij zijn handen op de grond gezet vooraleer ik eigenlijk de kans had om zijn benen vast te pakken zodat we die finale sprong op het gemakje konden doen.

Lennart
Afl 1-ii – (over Sven) Hij lacht dat zo wat weg. En 500 euro verdiend of niet, het maakt hem niet uit precies. En ook met die klokken. Ze zeggen: let op. En hij zit dan naar de grond te kijken en te lachen. Die heeft geen vijf klokken gezien volgens mij zeg.
Afl 5 – (over Philip, Samina, Sven) Die hebben gewoon keiveel voorsprong gepakt. En ja als er een half uur maar één iemand aan die puzzel werkt, dan gaat dat niet vooruit. En wij peddelden ons dood, zij peddelden hun eigen dood. En er werd niet aan de puzzel gewerkt.

Sven
Afl 2 – Er was al een discussie met Annelotte. Zij zegt: ik heb wel al horeca-ervaring, dus ik wil dat wel doen. En dan blijkt dat na 50 meter, dat haar twee glazen er al liggen. Tja.
Afl 4 – Ik ben content met één pasvraag, maar als je dan in de finale van dat spel zit, dan heb je eigenlijk wel kans op vijf pasvragen. Annelotte die heeft die vast en oké dan kun je beginnen discussiëren. En plus, is zij de mol? Dan heb ik er één ten opzichte van.. van de rest.
Afl 6 – (over de koordjes) Het was eigenlijk wel voor de hand liggend, en het is genoemd geweest. Dus ik denk dan eerder wel dat Annelotte dat bewust niet gehoord heeft.


(Volgende opmerkingen komen van iemand die Lennart verdenkt, namelijk van mij: )
Het valt mij op dat Sven een aantal keer verdachtmakingen uit naar Annelotte. Zal hij voor haar gaan in de finale? Of was 'mol' in de zonnebrand op Lennart's schouder al een teken dat hij ook Lennart in de gaten heeft gehouden?
Annelotte noemt zowel Sven als Lennart. Ik denk dat ze met deze uitspraak uit aflevering 3 op Sven en Philip doelt:
'Soms denk ik dat ik echt in een tunnelvisie aan het geraken ben van twee mensen die gewoon te weinig aan het doen zijn.'
Mijn gevoel zegt echter dat zij in de finale voor Lennart zal gaan.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #68 Gepost op: 3-05-2021, 09:31:56 »
Zelfs met een volledige transcript van Philip zijn verdachtmakingen is het nog niet duidelijk of hij op Lennart of op Sven zat. Hij spreekt wel vaak over 100% op één verdachte te zitten, maar noemt in zijn biecht interviews zowat elke kandidaat.

Ik zou denken dat hij op Sven zat doordat ze zo vaak in duo gingen en Philip leek me wel de man die altijd op zoek ging naar extra informatie voor zijn hoofdverdachte. Dan zou dus Lennart de mol zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #69 Gepost op: 3-05-2021, 10:29:09 »
Philip zat hoogstwaarschijnlijk op Sven, maar Lennart is inderdaad niet 100% uit te sluiten. Maar op Annelotte zat hij echt niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #70 Gepost op: 3-05-2021, 12:59:40 »
De allerlaatste verdenkingen staan er ook bij! Sven paste net niet, zijn afl. 7 staat even verder op pagina 1.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #71 Gepost op: 3-05-2021, 13:07:57 »
Wel belangrijk om toe te voegen. Philip sprak achteraf over "ik ben in de mol zijn val gelopen". Dus Annelotte sloot hij volgens mij al uit vooraf, en na zijn afvallen nog steeds. Hij zat dus op Sven of Lennart en is er na het afvallen van overtuigd dat het de andere is.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #72 Gepost op: 3-05-2021, 13:30:59 »
Wel belangrijk om toe te voegen. Philip sprak achteraf over "ik ben in de mol zijn val gelopen". Dus Annelotte sloot hij volgens mij al uit vooraf, en na zijn afvallen nog steeds. Hij zat dus op Sven of Lennart en is er na het afvallen van overtuigd dat het de andere is.

De Mol wordt altijd in de hij-vorm genoemd, om misverstanden etc. uit te sluiten. Dit is vanaf seizoen 1 het geval, ook in de Nederlandse series.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #73 Gepost op: 3-05-2021, 13:43:11 »
De Mol wordt altijd in de hij-vorm genoemd, om misverstanden etc. uit te sluiten. Dit is vanaf seizoen 1 het geval, ook in de Nederlandse series.
Dat zou het eerste zijn dat ik daar van hoor? Gilles spreekt toch altijd over hij of zij over de mol?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #74 Gepost op: 3-05-2021, 14:15:13 »
Dat zou het eerste zijn dat ik daar van hoor? Gilles spreekt toch altijd over hij of zij over de mol?

Gilles zegt ook altijd hij/hem/zijn, maar dit betekent dus helemaal niks. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #75 Gepost op: 3-05-2021, 14:42:43 »
Wat mij opviel is dat Lennart voor de laatste opdracht zegt dat hij die pasvraag wel goed kan gebruiken omdat hij het gevoel heeft dat ze allemaal dezelfde richting uit kijken (lees: op dezelfde mol zitten). Een gevoel of een zekerheid omdat hij zelf de mol is?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #76 Gepost op: 3-05-2021, 15:15:11 »
Annelotte zegt precies hetzelfde. Ze heeft 'op de een of andere manier' het gevoel dat ze allemaal op dezelfde mol zitten. Alleen Sven lijkt daar niet zo mee bezig te zijn.

Ik ga er niet vanuit dat Philip op Sven zat (ook al gepost in het Lennart topic). Het zou wel kunnen. Maar Sven kleefde vooral aan Philip tijdens de opdrachten, en andersom is daar weinig van te zien geweest.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #77 Gepost op: 3-05-2021, 16:38:01 »
Zou kunnen dat mol Sven weet dat Philip niet op hem zat. Verklaart ook waarom Sven veel met Philip wil doen

Merel kleefde ook aan Jamie als n siamese tweeling omdat ze wist dat hij haar niet verdacht

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #78 Gepost op: 3-05-2021, 20:04:00 »
Verbijsterend dat alle finalisten op Philip zaten, ik wed zelfs dat de meeste afvallers op Philip eruit zijn gegaan.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #79 Gepost op: 3-05-2021, 20:17:44 »
Verbijsterend dat alle finalisten op Philip zaten, ik wed zelfs dat de meeste afvallers op Philip eruit zijn gegaan.

Het laat ook weer zien hoe belangrijk een bondje kan zijn. Degene die de ander “ overleeft “ heeft groot voordeel.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden