Auteur Topic: [Aflevering 2]  (gelezen 7941 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #80 Gepost op: 31-03-2021, 12:14:07 »
Maar we zitten toch niet naar De Mol te kijken omdat we zo genieten van de open en eerlijke wijze waarop het spel gespeeld wordt? Straks blijkt er ook nog een saboteur in hun midden te zijn, die de hele tijd daarover gejokt heeft. Schande!
Je bent toch kandidaat om de mol een voet dwars te zetten? Die wil geen 5000 euro in de pot, jij wel!

Stel ze hadden afgesproken: dit geld, deze 5000 euro, gaat naar ons allemaal als Demol is afgelopen en we gaan daar een mooie vakantie van vieren.
Dan heb je 1. een eerlijke executie, 2. 5000 euro in de pot, 3. vooruitzicht op een leuke vakantie.

« Laatst bewerkt op: 31-03-2021, 12:16:16 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #81 Gepost op: 31-03-2021, 12:16:50 »
Je bent toch kandidaat om de mol een voet dwars te zetten? Die wil geen 5000 euro in de pot, jij wel!

Stel ze hadden afgesproken: dit geld gaat naar ons allemaal als Demol is afgelopen en we gaan daar een mooie vakantie van vieren.
Dan heb je 1. een eerlijke executie, 2. 5000 euro in de pot, 3. vooruitzicht op een leuke vakantie.

Nee, in dit geval wil je de executie overleven. Geld komt dan later wel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #82 Gepost op: 31-03-2021, 12:18:58 »
Nee, in dit geval wil je de executie overleven. Geld komt dan later wel.
Het is dom maar jullie zien dat niet.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #83 Gepost op: 31-03-2021, 12:21:27 »
Het is dom maar jullie zien dat niet.

Nee, het is niet dom, jij vindt dat dom. Dat is iets heel anders. S.v.p. geen meningen als feiten verkondigen!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #84 Gepost op: 31-03-2021, 12:21:34 »
Dat valt te bezien. Je vult nu de test heel anders in qua spreiding. We weten dat sommige kandidaten de mol pas heel laat in het vizier kregen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #85 Gepost op: 31-03-2021, 12:23:36 »
Het punt is dat een akkoord wel voordeliger is, maar niet werkt. Want de andere groep is niet te vertrouwen. Dat zal de Mol vast ook vinden, koud kunstje om dat wantrouwen zo nodig nog even te voeden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #86 Gepost op: 31-03-2021, 12:24:34 »
Dat valt te bezien. Je vult nu de test heel anders in qua spreiding. We weten dat sommige kandidaten de mol pas heel laat in het vizier kregen.

Philip lijkt van de nood een deugd gemaakt te hebben door alles of niets te spelen en all in te gaan. Zo'n harde executie met 40% kans (of zelfs 50% als de Mol in jouw groep zat), biedt dus zelfs kansen. Met andere woorden: door te kiezen voor de rode knop loop je 5.000 euro mis, maar als je tamelijk zeker bent van je zaak, dan is het wel zowat een ticket naar de finale.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #87 Gepost op: 31-03-2021, 12:32:18 »
In deze fase kun je nog niet 100% zeker zijn van je zaak.
Hoeveel geld zit er nu in de pot?

In de Nederlandse mol kregen kandidaten individueel de keus om geld uit de pot te halen en dan heb je als groep geen schijn van kans. Maar hier kon er overlegd worden. Deden ze niet. Wat ook ik als kijker jammer vind, want 1. heel makkelijk voor de mol zo, die hoeft zich alleen maar op de achtergrond te houden, 2. de groep zelf loopt ook de kans mis om te zien wie er in de groep doordramt op rode knop want de mol zal daaronder zitten. Of iemand die zich opvallend op de achtergrond houdt. Dus als kandidaat ontloop je een heel mooie kans om de mol te ontdekken.

Ik moet zeggen dat ik de groep dit keer een beetje dom vind.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2021, 12:39:11 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #88 Gepost op: 31-03-2021, 12:40:38 »
Klopt, gemiste kans van de kandidaten om te zien wie er wel heel erg gebrand was om op de rode knop te drukken. Daar hadden ze het handiger kunnen spelen. Maar bedenk dat de opdracht aan het einde van een lange vermoeiende dag was, dat er flink alcohol genuttigd was, dat men moe was en dan ook nog de dreigende entourage van zo'n bunker. Nee, dan wil je maar één ding: overleven en wel zo snel mogelijk.

Maar je hebt gelijk, er was meer uit te halen geweest voor slimme kandidaten. Nu weten we natuurlijk niet helemaal zeker of er toch nog discussie is geweest en men die er bewust uit heeft gehaald bij de montage omdat wij als kijkers anders teveel informatie krijgen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #89 Gepost op: 31-03-2021, 12:59:45 »
Ik ben het 100% eens met Erik. Misschien een idee om hier een poll voor te maken?

En wat willen we hiermee bereiken?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #90 Gepost op: 31-03-2021, 18:41:41 »
Philip lijkt van de nood een deugd gemaakt te hebben door alles of niets te spelen en all in te gaan. Zo'n harde executie met 40% kans (of zelfs 50% als de Mol in jouw groep zat), biedt dus zelfs kansen. Met andere woorden: door te kiezen voor de rode knop loop je 5.000 euro mis, maar als je tamelijk zeker bent van je zaak, dan is het wel zowat een ticket naar de finale.
Ik denk dat dit voordeel wel mee valt hoor. Want zelfs al ga je zonder spreiden door, dan hoef je nog steeds niet op de goede mol te zitten. Twee of drie andere kandidaten kunnen ook op de verkeerde mol zitten en dan is het eigenlijk wie met wie welke opdracht deed dat bepaalt wie de slechtste score heeft. Aka bijvangst.

En wat willen we hiermee bereiken?
Als je met een opiniepeiling een doel wil bereiken dan zet ik al vraagtekens bij de peiling, maar dat terzijde.
Maar ik ben benieuwd of we bij de opdracht kunnen spreken van een echt dilemma, of dat de uitslag al eigenlijk van te voren vast stond. Het zou ons ook kunnen helpen bij onze zoektocht naar de mol, want is het bij deze opdracht wenselijk / nodig dat de mol stuurt richting rode knop. Want uiteraard wil de mol wel dat er iemand op die knop drukt. Als zou blijken dat een overgrote meerderheid vindt dat er sowieso op die rode knop wordt gedrukt dan hoeft de mol eigenlijk niets te doen. Sterker nog hij zou dan wellicht met allerlei tegenargumenten kunnen komen om kandidaats over te komen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #91 Gepost op: 31-03-2021, 18:48:03 »
Als je met een opiniepeiling een doel wil bereiken dan zet ik al vraagtekens bij de peiling, maar dat terzijde.
Maar ik ben benieuwd of we bij de opdracht kunnen spreken van een echt dilemma, of dat de uitslag al eigenlijk van te voren vast stond. Het zou ons ook kunnen helpen bij onze zoektocht naar de mol, want is het bij deze opdracht wenselijk / nodig dat de mol stuurt richting rode knop. Want uiteraard wil de mol wel dat er iemand op die knop drukt. Als zou blijken dat een overgrote meerderheid vindt dat er sowieso op die rode knop wordt gedrukt dan hoeft de mol eigenlijk niets te doen. Sterker nog hij zou dan wellicht met allerlei tegenargumenten kunnen komen om kandidaats over te komen.
Of er sowieso gedrukt zou worden, kan je toch nooit weten en hangt van persoon tot persoon en van groep tot groep af? Ik betwijfel dat een peiling hier daar dan veel duidelijkheid in zou brengen over hoe die groep of een andere groep het zou doen. Het blijft ook gissen voor de makers wat de kandidaten uiteindelijk zullen doen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #92 Gepost op: 31-03-2021, 19:24:44 »
Het is geen exacte wetenschap hoor. Het was maar een voorstel, maar als hier weinig animo voor is dan doen we het niet wat mij betreft. Ik vraag me sowieso af of we wel een onbevooroordeelde stemming krijgen.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2021, 19:31:41 door MartinJ »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #93 Gepost op: 3-04-2021, 13:27:18 »
Ik heb net de aflevering pas gezien. Wauw, wat was dit weer een geweldige aflevering! Mooi hoe de piano-opdracht invloed had op de carpoolopdracht. En wie heeft in hemelsnaam die carpoolopdracht verzonnen? Dat is weer gekkigheid en idiotie die alleen De Mol kan brengen! Dan de wijnopdracht. Leuk om die variëteit aan opdrachten te zien, zeer mooi in beeld gebracht met als fantastische afsluiting natuurlijk dat leuke treintje. En dan de atoombunkerproef met (half) beschonken deelnemers, midden in de nacht, wauw. Ja het is hard dat er twee mensen uitgaan, maar dat hoort bij het spel.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #94 Gepost op: 3-04-2021, 17:59:39 »
Heel eerlijk vind ik de discussie of de 3e opdracht wel of niet slecht ineen steekt, of er wel of geen sprake is van een dilemma voor mezelf totaal niet intressant.

Tuurlijk is er nooit 100% consensus te bereiken dat beide Groepen niet drukken, maar dat wisten de makers van te voren wel dat de kans mega groot was dat de ontplofte stoelen in beeld zouden komen.
Maar maakt dat een slechte opdracht, nee niet echt vind ik. Misschien dat het weer eens een opdracht is waar de belangen van de mol en de kandidaten niet zo ver uiteen liggen.

Waar het mij vooral om gaat is dat het tv oplevert die me iets doet, die ik leuk vind.

Verder wat ik al heel vaak heb gezegd wordt er onder druk van  de speladrenaline niet goed nagedacht.
Bij niet drukken gaat er 1 weg uit elk van de groepen , dus heb je 20% kans dat je weg moet( oké als de mol in jouw groep zit 25%).  Als Jouw groep als eerste drukt is die kans gereduceerd tot 0, maar als je verlies stijgt die naar 20+25% ( of zelfs naar 25+ 33 % als de mol in je groep zit).  Dus voor een 50% kans om dit spel te winnen , ga je voor een meer dan verdubbelde kans op eliminatie?  En geen geld in de pot? Wat is de winst eigenlijk in dit spel , een gok op een vergrote kans om door te gaan?

Met wat meer denkwerk en communicatie had je hier beter anders kunnen instaan denk ik.al  blijft het moeilijk om de andere groep blind te vertrouwen, zeker zo vroeg in het spel.
Ik ben niet zo zeker dat de makers er blind van uitgingen dat de rode knop gebruikt zou worden , maar wel dat de kans heel groot was . Het survival instinct Wint hier van de logica.

En verder heb ik eigenlijk niet het idee dat de momenten van afdrukken enorm dicht bijeen lagen , Zoals ze ons in montage laten zien.

We zien vrij weinig iemand van team katrien terugkomen met twijfels over de aanpak, terwijl we met name dami in het andere team paar keer terug zien keren.

Ik vind he5 prima tv en heb me kostelijk vermaakt, ook om pool karaoke en de wijn helling en vermaak dat vind ik het belangrijkst


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #95 Gepost op: 4-04-2021, 02:41:10 »
Maar we zitten toch niet naar De Mol te kijken omdat we zo genieten van de open en eerlijke wijze waarop het spel gespeeld wordt? Straks blijkt er ook nog een saboteur in hun midden te zijn, die de hele tijd daarover gejokt heeft. Schande!

 ::rofl:: ::rofl::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #96 Gepost op: 4-04-2021, 08:48:36 »
Heel eerlijk vind ik de discussie of de 3e opdracht wel of niet slecht ineen steekt, of er wel of geen sprake is van een dilemma voor mezelf totaal niet intressant.

Tuurlijk is er nooit 100% consensus te bereiken dat beide Groepen niet drukken, maar dat wisten de makers van te voren wel dat de kans mega groot was dat de ontplofte stoelen in beeld zouden komen.
Maar maakt dat een slechte opdracht, nee niet echt vind ik. Misschien dat het weer eens een opdracht is waar de belangen van de mol en de kandidaten niet zo ver uiteen liggen.

Waar het mij vooral om gaat is dat het tv oplevert die me iets doet, die ik leuk vind.

Helemaal akkoord hiermee. Dit lijkt me bij uitstek een proef waarbij de mol zich normaliter afzijdig kan houden, en tenzij het niet anders zou kunnen helemaal niet gaat sturen en de eigen groep gaat bevoordelen, waarmee ie een aantal kandidaten onrechtmatig zou benadelen. Aan ons om de proef en het dilemma correct in te schatten hoe de mol zich hier gedraagt.

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #97 Gepost op: 5-04-2021, 10:55:47 »
Is het nog mogelijk dat de productie de bezetting van de auto’s heeft bepaald?
Auto 1: slechtste test afl 1 + 2 na slechtste.
Auto 2: een na slechtste en 3 na slechtste test afl 1?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #98 Gepost op: 5-04-2021, 14:56:28 »
De voice over suggereert dat de kandidaten zelf ingedeeld hebben, behalve de chauffeurs dan want die mochten niet drinken.