Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers  (gelezen 7080 keer)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #60 Gepost op: 17-04-2021, 18:32:26 »
Samina kan zich na 4 afleveringen op zijn minst meten met Lennart, hoor. Als het om verdachte acties gaat, is haar lijstje langer. En Lennart heeft een paar heel onmolse acties laten zien. Dus waarom is het spel ontaard als zij het is, en niet als Lennart het is?
Genoteerd, ik ga er niet over zeuren.  ::ok:: Maar het zal me toch een hele opluchting zijn als ze kandidaat zou blijken.

Jasmien deed er idd. 15 seconden over om de rand van het beeld te bereiken (lampje aan, lampje uit), maar ze kreeg onderweg problemen met het doek. Bovendien is Lennart zwaarder. Je kon er dus wel op rekenen dat Lennart iets sneller zou gaan. Waarom geven Samina en Jasmien hem dan juist meer aanlooptijd (20 seconden), in plaats van minder?
Lennart gaat nochtans precies even snel, tot hij voor de camera komt. Akkoord dat die 5 s extra er, door de vaart van Lennart in het tweede deel, best dom uitzien. Maar onlogisch was het niet, aangezien het doek bij Jasmien na 15 s nog niet in beeld was, en zij daarna best lang voor de camera kon blijven, zowat de volle 45 s dat het lampje uit is. Dus ik begrijp wel dat ze als kandidaten 5 s marge zouden nemen, zodat het doek meteen volledig in beeld staat, vanuit de aanname dat het daar dan 15 seconden zal kunnen blijven als Lennart ook het tweede deel aan Jasmiens snelheid aflegt.

Ook de conversatie daarvoor is interessant:

Samina: Ik roep als het rood is, hè.
Lennart: Tel eens hoe lang het niet rood is, want we moeten wel ongeveer klaar staan, hè.
Snuggere opmerking van Lennart :). Samina gaat tellen, het lijkt niet van harte. Even later:
Samina: Ik heb dat lampje in het oog, ik weet de perfecte timing nu hè.
Lennart: Kan ze komen?
Samina: Nee, helemaal niet.

Het lampje is op dat moment uit. Samina zou dus aan tellen moeten zijn, maar doet dat niet, want ze praat met Lennart. Ze moet een ronde wachten tot het lampje weer aangaat, dan na 15 seconden weer uitgaat, dan pas kan ze haar 40 seconden gaan aftellen, en dan pas komt ze uit op het moment waarop... het lampje weer aangaat. Tijdverlies om niets, want ze geeft Jasmien alsnog geen aanlooptijd.
Dit is inderdaad niet bijster efficiënt. Je kan je zelfs afvragen of er überhaupt moet worden afgeteld als je "go" is wanneer het lampje aangaat, dan volstaat het wel om te zeggen wanneer dat ongeveer komt, zoals Lennart voorstelde. De berekeningen kan je dan laten voor een volgende poging als je niet in beeld zou komen met de eerste methode.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #61 Gepost op: 17-04-2021, 21:15:07 »
Ik lees her en der dat het op de rots slapen en volbrengen onMols is.

Maar:
- sommigen zouden zo’n overnachting wel uniek en leuk kunnen vinden.
- uiteindelijk wordt daar het geld verdubbeld (of niet), dus daar wil je zijn als mol.
- ik sluit niet uit dat de mol had gehoopt op de ander in te kunnen praten om vroegtijdig te stoppen, misschien is dit ook wel gebeurd, maar niet uitgezonden. Uiteindelijk werd de opdracht heel vroeg afgebroken, dat kon de mol ook niet weten...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #62 Gepost op: 17-04-2021, 22:18:06 »
Lennart gaat nochtans precies even snel, tot hij voor de camera komt.
Dat betwijfel ik toch, waar leid je dat uit af?

Jasmien begint als het lampje op rood springt (38'05 in de uitzending). Na 7 verschillende shots komt haar eerste voet in beeld op het scherm van Samina (38'14). Dan gaat ze nog maar heel langzaam, en komt stil te hangen. Nadat ze weer langzaam wat in beweging komt en nog eens 7 verschillende shots gaat het lampje uit, af te leiden van het scherm van Annelotte en Katrien (38'28). Annelotte ziet alleen nog de letter S.
Lennart begint op 'Go' van Samina en Jasmien (42.30 in de uitzending). Na 12 verschillende shots komt Lennart op beeld (42.54). Na nog eens 6 shots gaat Lennart uit beeld (43.05). Het lampje springt 1 seconde later aan (43.06).

De vlucht van Jasmien duurt in de aflevering dus 23 seconden, terwijl die in werkelijkheid toch maar 15 seconden kan hebben geduurd. Hij is opgerekt via 14 verschillende shots. Als Lennart op hetzelfde punt in beeld komt als Jasmien, is er inderdaad ongeveer evenveel tijd verstreken, 24 seconden. Maar ook bij hem zijn we alweer 12 shots verder. Die 24 seconden van Lennart zijn dus niet te vergelijken met die 23 seconden van Jasmien.

Omdat Lennart nergens haperde onderweg, ben ik er toch wel zeker van dat hij eerder binnen het bereik van de camera kwam dan Jasmien. En dat ze hem dus een kortere aanlooptijd hadden moeten geven, en geen langere. Samina en Jasmien hadden dat allebei moeten weten, maar ze kunnen natuurlijk per ongeluk een foutje hebben gemaakt. Dat Lennart daarna snel door het beeld heenzoeft is ook niet zo gek (al duurt dat nog 11 seconden in de uitzending, maar in 6 shots dus dat zegt weer niets). Want hij behield vaart, en Jasmien moest weer met snelheid 0 beginnen.

Samina heeft meerdere fouten gemaakt (al dan niet opzettelijk), Jasmien kan daar gebruik van hebben gemaakt, of heeft zelf een te lange aanlooptijd voor Lennart voorgesteld. Maar toch heb ik ook nog wel een paar vraagtekens bij Lennart.
- waarom kwam Jasmien nou stil te hangen? Was het een ongelukje met het doek, deed Jasmien dat zelf, of zat toch Lennart erachter?
- Lennart loopt voor zijn afdaling een paar stappen achteruit. Zou dat een molactie kunnen zijn? Een aanloopje nemen zodat je sneller van start gaat?

EDIT: Lennart loopt denk ik in de richting waar hij moet springen of afzetten, dus ik denk eigenlijk niet dat het een molactie is.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2021, 23:21:36 door Molest »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #63 Gepost op: 17-04-2021, 23:19:25 »
Dat betwijfel ik toch, waar leid je dat uit af?

[...]

De vlucht van Jasmien duurt in de aflevering dus 23 seconden, terwijl die in werkelijkheid toch maar 15 seconden kan hebben geduurd.

Klopt, met de duur in de aflevering kunnen we niks. Alles wat ik schreef is gebaseerd op het lampje, wat Gilles zegt, en het hardop tellen van Samina en Jasmien.

Omdat Lennart nergens haperde onderweg, ben ik er toch wel zeker van dat hij eerder binnen het bereik van de camera kwam dan Jasmien. En dat ze hem dus een kortere aanlooptijd hadden moeten geven, en geen langere. Samina en Jasmien hadden dat allebei moeten weten, maar ze kunnen natuurlijk per ongeluk een foutje hebben gemaakt. Dat Lennart daarna snel door het beeld heenzoeft is ook niet zo gek (al duurt dat nog 11 seconden in de uitzending, maar in 6 shots dus dat zegt weer niets). Want hij behield vaart, en Jasmien moest weer met snelheid 0 beginnen.
Lennart gaat ook wat met horten en stoten hoor, in dat eerste stuk waar de kabel heel slap hangt en hij blijkbaar naar het doek grabbelt ofzo ("hier blijven jonge"). Wanneer hijzelf in beeld begint te komen, maar het doek nog niet, horen we Samina en Jasmien tellen "14, 15, 16". Ook dat stemt helemaal overeen met het tempo van Jasmien.

Met het vervolg van Jasmiens afdaling is wel meer mis.

Kijk eens naar het scherm van Samina, op deze screenshots die ik hier plaats in de volgorde waarin ze in de uitzending zitten:











Op 2 en 3 geen Jasmien meer op het scherm, terwijl ze daar bovenaan in 3 wel lijkt te hangen? En dan verschijnt ze weer wel.

Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #64 Gepost op: 17-04-2021, 23:38:21 »
Lennart gaat ook wat met horten en stoten hoor, in dat eerste stuk waar de kabel heel slap hangt en hij blijkbaar naar het doek grabbelt ofzo ("hier blijven jonge"). Wanneer hijzelf in beeld begint te komen, maar het doek nog niet, horen we Samina en Jasmien tellen "14, 15, 16". Ook dat stemt helemaal overeen met het tempo van Jasmien.
Ah, nu snap ik je. Maar Jasmien heeft zeker 5 seconden stil gehangen voordat het lampje uit ging, dus ze moet binnen 10 seconden al in beeld zijn geraakt. Lennart doet er dan blijkbaar 16 seconden over. Langzamer dus over het eerste stuk. Dat is wel gek. Dan moet hij inderdaad ook problemen hebben gehad onderweg, en daar zien we wel wat van.
Samina had gezien dat Jasmien er binnen 10 seconden was. Lennart dan 20 seconden aanlooptijd geven (+ 5 seconden vanwege het verkeerd tellen tot 40) blijf ik dus wel een verdachte actie vinden. Ondanks het feit dat Lennart er in de praktijk langer over deed dan Jasmien.
Met het vervolg van Jasmiens afdaling is wel meer mis.

Op 2 en 3 geen Jasmien meer op het scherm, terwijl ze daar bovenaan in 3 wel lijkt te hangen? En dan verschijnt ze weer wel.
Een retake?

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #65 Gepost op: 17-04-2021, 23:56:11 »
Ja, ik zie je punt eigenlijk ook wel met die 20 seconden nu.

Begin verder stilaan te denken dat dat tokkelen niet bepaald vlot en voorspelbaar ging, en dat we bijgevolg niet té ver moeten zoeken naar precisie-molacties. Wie weet is het een opdracht die niet liep zoals gepland en waar men dan nog het beste van heeft gemaakt voor de uitzending, of iets dergelijks.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #66 Gepost op: 18-04-2021, 09:12:03 »
Nog een poging, andere invalshoek. ;D
Ik begin nu te vermoeden dat de vlucht van Jasmien niet 15 seconden heeft geduurd, maar veel langer. Ten eerste al de opmerking van Samina dat Jasmien supertraag ging. Die is niet te rijmen met het idee dat Jasmien al in 10 seconden met haar voet in beeld kwam. En dat ze tussendoor nog roept: 'Ja ja, ik probeer het, maar...'. Ze leek verwoede pogingen te doen. Blijkbaar was er iets mis. Wat beter past is dat het lampje tijdens de aanlooptijd is uitgegaan, er 45 seconden zijn verstreken, en weer is aangegaan vlak voor het moment dat Jasmien met haar voet in beeld kwam. In dat geval kroop Jasmien werkelijk vooruit.
Let ook op Isidoor. Als Annelotte voor het eerst Jasmien met haar voeten in beeld ziet, staat ze op en gaat naar de TV, terwijl Isidoor ligt te slapen op de bank. Ze laat hem zo te zien liggen. Maar even later staat ze met Isidoor in haar armen voor de TV. Dit betekent volgens mij dat Jasmien niet maar een paar seconden met haar benen heeft gebengeld, maar minstens een volle cyclus (1 minuut). Toen ze na een aantal seconden uit beeld raakte, heeft Annelotte Isidoor terug opgepakt en en is voor de TV staan wachten tot ze weer in beeld kwam. Haar weer 15 seconden zien bengelen, en vervolgens raakte ze weer uit beeld. Annelotte: 'Het komt in orde, we gaan het nog eens zien'.

Als het zo is gegaan, heeft Jasmiens vlucht niet 15 seconden geduurd, maar (minstens) 2 minuten en 15 seconden. En dan gebeurt er iets wat ik alleen maar verdacht kan vinden van Jasmien, of misschien van Lennart. Samina zegt: 'Je bent juist uit het rood'. En mirakels, dan komt Jasmien opeens toch op gang. En verdwijnt helemaal uit beeld, terwijl Samina nog roept: 'blijf hangen, blijf hangen'. Ze had ook niet begrepen dat het maar 15 seconden lampje was, ze dacht 40 seconden lampje. Ik vind dit alles bij elkaar toch behoorlijk verdacht van Jasmien. En eventueel van Lennart.

Met terugwerkende kracht is dan de aanlooptijd van 20 seconden voor Lennart ook niet verdacht meer, want Jasmien had er veel langer over gedaan.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #67 Gepost op: 18-04-2021, 09:32:22 »
Mooie analyse Molest! ( nominatie😉!).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #68 Gepost op: 18-04-2021, 11:57:00 »
Ja dank je, het laat toch niet los. ::rofl::
Het vervelende is dat we nog steeds niet weten of je bij dit soort tokkelbanen wel kunt remmen, en zo ja hoe. Iemand schreef dat dit altijd kan, maar zonder nadere uitleg.

Lennarts mogelijkheid om Jasmien af te remmen, is volgens mij alleen via het derde touw waaraan het doek hing (foto A). Dan trek je wel de onderste katrol scheef, lijkt me. Dus dat kan gevaarlijk zijn. Zouden ze risico gaan nemen? En in de beelden hangt dat bij Jasmien even strak als bij Lennart. Aan de andere kant: Jasmien hoeft er niet perse iets van te merken.
Wat Jasmien betreft: als zij weer op gang komt, vliegt er een losse blauwe band voor haar gezicht (foto B). Ik denk dat het de bedoeling was dat die blauwe band werd vastgehouden, maar ze heeft hem op dat moment losgelaten. Lennart heeft hem volgens mij wel de hele overtocht vast, ik zie in elk geval nergens iets losvliegen. Zou die blauwe band iets met een remmechanisme te maken kunnen hebben?

EDIT: En toch klopt het dan nog steeds niet helemaal, want op het moment dat het lampje uitgaat en Jasmien weer in beweging komt (in beeld) en even later uit beeld verdwijnt, springt het rode lampje al weer aan. Daar is geen 45 seconden overheen gegaan. Nog een keer afgeremd of stil gehangen dan? Dat moet bijna wel. Maar als Jasmien of Lennart de mol is, moest Jasmien wel op tijd uit beeld, en dat lukt op deze manier maar net.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 12:41:21 door Molest »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #69 Gepost op: 18-04-2021, 13:02:33 »
Ja dank je, het laat toch niet los. ::rofl::
Het vervelende is dat we nog steeds niet weten of je bij dit soort tokkelbanen wel kunt remmen, en zo ja hoe. Iemand schreef dat dit altijd kan, maar zonder nadere uitleg.
Ik heb een gegoogeld op snelheid bij tokkelen. De site gimifun (abseilen & tokkelen Euromast) zegt hierover: Je snelheid wordt bepaald door de zwaartekracht en de kracht waarmee onze instructeurs je afremmen.
Volgens mij speelt iemands gewicht in principe geen rol. De krachten (o.a. zwaartekracht) zijn evenredig met de massa m. Maar voor de versnelling 'a' geldt de beroemde wet: F = m x a. Hier deel je de kracht weer door de massa m. De massa m valt dus weg.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #70 Gepost op: 18-04-2021, 14:52:57 »
Mijn idee dat de montage in de verste verte waarheidsgetrouw is en Jasmien nog tijdens de eerste 15 seconden in beeld begon te komen mag inderdaad de vuilbak in.

Dit is nog een frame, iets na mijn derde screenshot hierboven. Als je goed kijkt, zie je nét Jasmiens benen op het scherm voor Samina verschijnen. Dat is dus minstens vlak voordat het lampje al voor een tweede keer aangaat, een minuut na vertrek. Kan ook nog de derde keer of meer zijn, natuurlijk.



(Eigen screenshot, maar met dank ook aan kristof.allaerts in een parallelle discussie op wieisdemol.be om dit op te merken)

Voor de rest geef ik dit even op, misschien bekijk ik het later opnieuw maar voorlopig even het gevoel dat dit weinig informatiefs gaat opleveren.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #71 Gepost op: 18-04-2021, 19:54:32 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #72 Gepost op: 19-04-2021, 11:35:49 »
We weten dat Samina niet molde, dan blijven de zipbuddies over als mogelijke mol in deze opdracht. Ik verwacht nieuwe topanalyses nu ;).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #73 Gepost op: 19-04-2021, 12:03:47 »
Over deze proef is het laatste woord nog niet gezegd, vermoed ik. Maar de zipbuddies zijn nog steeds even verdacht als voor het afvallen van Samina, hoor. ;)
Wie weet is het een opdracht die niet liep zoals gepland en waar men dan nog het beste van heeft gemaakt voor de uitzending, of iets dergelijks.
Mee eens, een technisch probleem is goed mogelijk. De overtocht maken met een wapperend doek eraan is normaal gesproken niet de bedoeling. Een stuk touw dat per ongeluk in een katrol van Jasmien terecht kwam en de boel blokkeerde, bijvoorbeeld. Maar vooralsnog houd ik toch rekening met een molactie van Lennart of Jasmien.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #74 Gepost op: 19-04-2021, 23:15:09 »
Philip probeert hier misschien de verdenkingen van Sven weg te spelen. Sven is lastig af te schudden, als hij eenmaal beet heeft. Kiest snel voor de fiets en Sven heeft misschien echt een hekel aan lopen en die volgt. Daarna doet ie hij zijn proef hangend boven het water perfect. Hoe hij met zijn 106 kg zolang bleef hangen verbaasde mij. Toch zo'n 1,5 minuut. Die bijzondere ervaring zou hij desnoods ook tot een goed einde gebracht hebben, tenzij Sven wilde opgeven.

Die zipline opdracht is zo kapot geëdit, daar is misschien wel helemaal niks gebeurd.

Platte pee : platte is slappe en pee is oude man.
Philip noemt zichzelf een platte pee tegen Sven op de fiets.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2021, 07:39:54 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #75 Gepost op: 23-04-2021, 18:17:02 »
Er waren twee mannen om Jasmien te helpen met het afzeilen, dus het is wel verdacht dat Lennart niet naar beneden ging om Samina te controleren. Aan de andere kant kan hij met Jasmien hebben afgesproken om daar te blijven staan. Voor het geval haar poging niet slaagde, en hij het dan zou proberen. Zelfs tijdens het afkoppelen van Jasmien aan het eind, stond hij er nog.
Of Lennart kon mollen met het derde touw, weet ik niet. Als hij al zicht had op Jasmien door de bomen heen, moest hij heel goed weten wat het bereik van de camera was, en goed kunnen timen. En dan was hij ook nog eens afhankelijk van de informatie van Samina over het lampje. En dat meer dan twee minuten lang, want zolang duurde de overtocht van Jasmien vermoedelijk. Zou een veel te strak touw ook niet gaan opvallen bij Samina? Lastige molactie, maar niet uitgesloten.

Iets vreemds: nog voordat Lennart vraagt: 'Nog eens of niet?', heeft Jasmien de helm opeens weer op haar hoofd.
a) Jasmien heeft die helm zonder reden weer op haar hoofd gezet, en loopt naar boven om hem aan Lennart te geven. Even later staat ze weer beneden bij Samina. Of:
b) Jasmien is twee keer afgezeild, en haar beurten zijn door elkaar gemonteerd. Dan is ze hier op weg naar haar tweede beurt.

Het lange afzeilen van Jasmien kan te maken hebben met een molactie, maar een rode knop die op het eind van haar vlucht weer veel te snel aan springt? Dat kan niet. Tenzij ze in de tussentijd nog eens tot stilstand is gekomen. Maar dan was het allemaal kantje boord met die molactie, want ze raakte maar net op tijd buiten beeld. Dit alles: zou de eerste beurt van Jasmien zijn mislukt vanwege een technisch probleem? Dan mocht ze het daarna nog eens doen, en zijn de beelden van die twee vluchten door elkaar gemixt. Lennart nam dan de derde poging voor zijn rekening. Als Jasmien maar één poging heeft gedaan en vooruit kroop, had Samina bij haar berekening (20 seconden aanlooptijd voor Lennart) ook niets om zich op te baseren.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #76 Gepost op: 23-04-2021, 22:42:35 »
Iets vreemds: nog voordat Lennart vraagt: 'Nog eens of niet?', heeft Jasmien de helm opeens weer op haar hoofd.
a) Jasmien heeft die helm zonder reden weer op haar hoofd gezet, en loopt naar boven om hem aan Lennart te geven. Even later staat ze weer beneden bij Samina. Of:
b) Jasmien is twee keer afgezeild, en haar beurten zijn door elkaar gemonteerd. Dan is ze hier op weg naar haar tweede beurt.

Mijn antwoord is c) Jasmien is 1 keer gegaan maar de opdracht is, zoals foxhunter perfect verwoordt, helemaal kapot gemonteerd.

Jouw screenshots chronologisch:

3. Jasmiens poging zit erop, ze is in volle uitrusting net terug bij Samina, Lennart vraagt of ze nog eens gaan.
4. Samina zegt ja. Na even tegenpruttelen gaat Jasmien naar boven, om de uitrusting door te geven of alleszins uit te doen.
1. Jasmien komt boven aan bij Lennart en heeft ondertussen de helm in de hand, die ze onderweg heeft losgemaakt. Dit is inderdaad, suggestief maar fout, gemonteerd alsof ze tegen Samina praat. Voor mij is het de reling boven bij het startpunt die we daar zien.
2. Jasmien is terug afgedaald tot bij Samina om samen Lennarts poging te timen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #77 Gepost op: 24-04-2021, 10:15:35 »
Goed opgemerkt! Idd. een andere trapleuning dan bij Samina (zie plaatje). Maar dan zijn we met die helm en die trapleuning toch al weer een stukje verder? Ik vind dit soort montages juist een leuk onderdeel van de zoektocht. ;D
Tot nu toe moesten we in het duister tasten over Lennart. Maar nu lijkt het erop dat Jasmien hem niet verdenkt hier. Als dat klopt, heeft Lennart een perfecte molactie geplaatst (Jasmien heeft er niets van gemerkt), of niet gemold. Ik denk het laatste. Een kandidaat die zich bij de Mol verontschuldigt en klaagt over een medekandidaat, juist na een molactie, dat zijn toch geweldige beelden. Die moffel je niet weg in de montage.

We kunnen het dus idd. houden op één afdaling. Dan is het enige resterende puzzelstukje, dat aan het eind. Jasmien komt weer in beweging en komt bijna het beeld binnen (Annelotte ziet de S), de lamp gaat net uit. Jasmien schuift uit beeld, en na 1 seconde gaat de lamp gaat weer aan. Als dat een vloeiende beweging was, duurt die geen 45 seconden. Ze heeft dus tussendoor nog weer gehaperd. Dit maakt een molactie alweer wat onwaarschijnlijker, want waarom moet ze daar op dat moment weer blijven hangen, wetende dat straks de lamp weer aanspringt.

Ik heb nog even gezocht op afrem-mogelijkheden voor Jasmien, maar de enige die ik kan vinden is met een dikke handschoen de kabel omvatten, en dat deed ze niet.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2021, 10:22:57 door Molest »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #78 Gepost op: 24-04-2021, 13:32:00 »
Als de mol hier in actie is geweest, heeft die in elk geval een portie geluk gehad dat beide pogingen mislukten. Het lijkt me niet dat één iemand voldoende controle had over beide afdalingen, zelfs Lennart niet.

Wat de poging van Jasmien betreft lijkt dit me tot nu toe het waarschijnlijkste scenario: ze komt heel traag, na minstens een minuut, rechtsboven het beeld binnen net voordat het lampje opnieuw aangaat. Hier al komt Samina's "blijf hangen daar" vandaan, die er dan op een ander moment tussen is geplakt. Dan blijft Jasmien de volle 15 seconden dat het lampje aan is daar rechtsboven in beeld spartelen met weinig vooruitgang. Jasmien krijgt hooguit de eerste letter in beeld, als Annelotte die al echt gezien heeft tenminste. Samina weer: "je gaat juist uit het rood gaan". Tijdens de volgende 45 seconden met het lampje uit, is het plan voor Jasmien dus om langzaam nog een beetje verder te dalen om het doek goed in beeld te krijgen. Waarschijnlijk lukt dit met veel haperingen, maar komt ze helemaal los een paar seconden voordat het lampje weer aan gaat, en verdwijnt ze dus opnieuw vrij nipt uit beeld.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #79 Gepost op: 24-04-2021, 14:46:01 »
Ja, zo zie ik het ook. Heel veel geluk voor de mol, of heel veel pech voor de drie kandidaten die hier aan het werk waren. Het laatste dan eerder.
EDIT: Het zou nog kunnen dat Lennart boven meer controle mogelijkheden had dan wij hebben gezien. Markeringen op het derde touw bijvoorbeeld, op de punten waarop Jasmien de randen van het beeld bereikte. Gecombineerd met informatie van Samina over het lampje, kan er dan nog wel gemold worden.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2021, 15:04:44 door Molest »