Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 3301 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 19-04-2021, 10:04:30 »
Bij De Mol is er telkens aan het begin van de aflevering een spreuk, citaat of gezegde.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 19-04-2021, 10:15:21 »
Hi tunnelgraver, ja precies, dat zie ik ook maar ik lees hier nooit hints naar dat citaat! Dus vroeg me af of het niets zegt over de mol? Anders ga ik daar even induiken ;-)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 19-04-2021, 10:52:23 »
Vorig jaar waren er ook dit soort citaten maar bleek het niets te zijn. Als ik het me goed herinner zei Gilles zelfs expliciet dat die er puur voor de sfeer inzaten (in de chat hier op het forum?). Sowieso ligt bij De Mol minder nadruk op verborgen aanwijzingen.
...óf niet!

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 19-04-2021, 11:03:13 »
Toch kan het geen kwaad om er eens goed in te duiken, er kan best iets in verstopt zitten dit keer. ::jaja::

Er ligt geen nadruk op de hints maar de hints die er zijn, zijn vaak wel heel mooi: https://be.wieisdemol.com/dm-archief-hints/

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 19-04-2021, 11:15:10 »
Weer een hele goede aflevering wat mij betreft. Die eerste was echt geniaal. Zo simpel kan het zijn om een geweldige proef te maken.

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 19-04-2021, 12:00:32 »
Bij het vertrek van Samina is mij als" Belgische Limburger" iets opgevallen. Bij het gesprek met Gil zei ze dat ze op "ene" had ingezet. "ene" is in ons dialect altijd een man. voor vrouwen gebruiken wij "een". Conclusie: de mol is een vrouw. Dus blijft over Jasmien en Annelotte. In de ondertiteling werd dat anders weergeven.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 19-04-2021, 12:07:21 »
Dank Heinz en päc!

Ik heb de titels opgezocht:

-Alle begin is moeilijk geldt in elke wetenschap
-Je moet alleen maar de juiste toets op het juiste moment aanslaan
-Er is niks mooiers dan het mysterieuze
-Voetbal is een simpel spel ... en op het einde winnen de Duitsers
-Oefening baart kunst

Ik haal er nog niets uit ;-)

Ik zie wel een hint in het ‘take’ bordje, daar staat maulwurff op en de naam Sven.
Qua tijd staat er 17.07, daar praat Sven.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 19-04-2021, 12:07:54 »
Bij het vertrek van Samina is mij als" Belgische Limburger" iets opgevallen. Bij het gesprek met Gil zei ze dat ze op "ene" had ingezet. "ene" is in ons dialect altijd een man. voor vrouwen gebruiken wij "een". Conclusie: de mol is een vrouw. Dus blijft over Jasmien en Annelotte. In de ondertiteling werd dat anders weergeven.

Maar er zijn 3 mannen, dus die andere 2 kunnen het toch ook nog zijn?  ::ohno::

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 19-04-2021, 12:55:08 »
Ze stemde op "ene" kandidaat. En "ene" kandidaat is altijd mannelijk. Als ze alle algemene  vragen mannelijk heeft ingevuld is de kans zeer klein dat de mol een man is. 100% bestaat volgens mij bij de mol niet, de montage zorgt daar wel voor.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 19-04-2021, 12:58:22 »
Ze stemde op "ene" kandidaat. En "ene" kandidaat is altijd mannelijk. Als ze alle algemene  vragen mannelijk heeft ingevuld is de kans zeer klein dat de mol een man is. 100% bestaat volgens mij bij de mol niet, de montage zorgt daar wel voor.

Daar ga ik niet mee akkoord. Tis niet omdat je alles op een man inzet en rood krijgt dat de mol een vrouw is he  ::rofl::


Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 19-04-2021, 13:12:00 »
Ik zie wel een hint in het ‘take’ bordje, daar staat maulwurff op en de naam Sven.
Qua tijd staat er 17.07, daar praat Sven.
'Der Maulwurf' is gewoon de naam van het liedje en Sven staat aangeduid als regisseur, daar is dus niets raar aan.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 19-04-2021, 13:31:20 »
Der maulwurf betekent mol dus ik vind het wel een grappige hint, zeker omdat de take niet op 0.00 staat maar op 17.07, net als Sven in beeld is.
Daarbij neemt de mailwurf een klein biertje ;-)
Tja hoeft niet, het kan..
Maar hoort eigenlijk in topic Sven sorry

Offline Polenis

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 19-04-2021, 13:49:26 »
Dank Heinz en päc!

Ik heb de titels opgezocht:

-Alle begin is moeilijk geldt in elke wetenschap
-Je moet alleen maar de juiste toets op het juiste moment aanslaan
-Er is niks mooiers dan het mysterieuze
-Voetbal is een simpel spel ... en op het einde winnen de Duitsers
-Oefening baart kunst

Ik haal er nog niets uit ;-)

Ik zie wel een hint in het ‘take’ bordje, daar staat maulwurff op en de naam Sven.
Qua tijd staat er 17.07, daar praat Sven.

Bij deze aflevering heeft Lennart als enige gezegd oefenen, oefenen, oefenen. Dit was als ik mij niet vergis bij de opdracht van de videoclip opnemen bij het dansen met philip.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 19-04-2021, 19:12:51 »
Weer een hele goede aflevering wat mij betreft. Die eerste was echt geniaal. Zo simpel kan het zijn om een geweldige proef te maken.


Inderdaad! Ik heb geapplaudiseerd op het moment dat Samina de worstenketting omdeed bij Takeo. Het plezier spatte er vanaf!
Unieke opdracht, zeer creatief. Wat een lol zal iedereen gehad hebben. Dus is echt top televisie!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 19-04-2021, 22:13:28 »
Hulde hulde hulde  ::confettie::   ::respect::  Ik begin geloof ik een beetje aan het niveau te wennen, 'zalig' is dat  ::tandpastasmiley::


De aflevering schreeuwde wat mij betreft sven, alle posities van hem waren volgens het boekje. En dat ligt er dan zo dik bovenop...
« Laatst bewerkt op: 19-04-2021, 22:51:00 door Mollem »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 20-04-2021, 09:03:49 »
Leuke aflevering weer, maar niet eentje die lang in herinnering zal blijven.
Al moet ik zeggen dat opdracht 1 best vermakelijk was...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 24-04-2021, 11:10:36 »
Ze stemde op "ene" kandidaat. En "ene" kandidaat is altijd mannelijk. Als ze alle algemene  vragen mannelijk heeft ingevuld is de kans zeer klein dat de mol een man is. 100% bestaat volgens mij bij de mol niet, de montage zorgt daar wel voor.

In Zuid-Belgisch-Limburg is ene niet persé altijd mannelijk hoor. En verder volg ik Molest dat zelfs dan er nog twee mannen overblijven. Wel nu benieuwd uit welk deel van Limburg je dan bent  ;D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #37 Gepost op: 24-04-2021, 11:14:19 »
In Zuid-Belgisch-Limburg is ene niet persé altijd mannelijk hoor. En verder volg ik Molest dat zelfs dan er nog twee mannen overblijven. Wel nu benieuwd uit welk deel van Limburg je dan bent  ;D
Dat was Convans. Overigens ben ik nu bijna zover dat ik voor Annelotte ga. :)

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #38 Gepost op: 24-04-2021, 15:59:32 »
Ik kom uit de grensstreek met Maastricht. Is een 20 km van waar Sabina haar thuis is. Ik twijfel niet meer . Annelotte 80% Jasmien 20%. We wachten af.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #39 Gepost op: 24-04-2021, 17:00:53 »
[quote author=Rozz75

Ik zie wel een hint in het ‘take’ bordje, daar staat maulwurff op en de naam Sven.
Qua tijd staat er 17.07, daar praat Sven.

Zou goed kunnen. Bovendien staan de muzieknoten (achtsten) precies onder de letters au en f van maulwurf ;), dus der maulwurf auf 17.07

Of: we zien 3 8ste muzieknoten die onder de letters au en f staan.
Maulwurf auf 38 take 1.
Is dit de 1ste officiële take van de mol te zien in minuut 38 van aflevering 1?
Jasmien die dan in haar oranje jas het oranje molboekje pakt? De mol en dan ook met zekerheid?
Maar dat zal wel te ver gezocht zijn.  :)
« Laatst bewerkt op: 24-04-2021, 23:59:36 door Memmymol »