Ik denk als ze drie man moeten afvaardigen voor de proeven , 1 man puzzelen en 2 supper beter is voor evenwicht dan 2 puzzelaars en 1 supper.
Maar het is precies zoals philip aangeeft de handover is minimaal. Ze doen maar wat.
Wat me al zo vaak opvalt, ( bij dr mol nog iets meer dan bij widm) dat er steeds zonder al teveel overleg aan een opdracht wordt begonnen. In de tactiek voorbereiding kun je nie5 alleen tot een beter plan komen om de opdracht aan te pakken , maar het is ook bij uitstek een punt om de mol uit zijn tent te lokken. Zeker in het begin van het seizoen als je nog met 9 deelnemers bent , is het goed mogelijk om de mol veel minder kans op sabotage te geven met enig overleg.
Ook hier is het met wat teamwork voor een mol veel lastiger te treuzelen bij de puzzel of stukjes weg te moffelen als er continue iemand naast staat.
Ik zeg hier dus niet dat d4 mol bij de puzzel stond, maar dat de groep de mol de kans geeft om solo bij de puzzel te staan en dat had voorkomen kunnen worden..
Verder zou het een ideale molafleiding kunnen zijn van jasmien, zeuren over de kerktoren en de verdenking verleggen , terwijl ze zelf de stukjes heeft gejat.
De echte actie is hier het puzzelen en de tuusenproeven zijn een afleiding, want zolang er 1 stukje ontbreekt komt de puzzel natuulijk nooit af.
Het punt is dat ze niet eens op de gedachte komen om altijd twee personen bij het puzzelen te hebben. Dat wijst er wederom op dat geld in de pot niet de prioriteit heeft bij deze groep. Het kan er ook op wijzen dat een aantal al zeker is van zijn/haar mol en het ze weinig uitmaakt of er nog gemold wordt, hoe en waar.
Volgens Tureluurs zat Annelotte een tijdje alleen te puzzelen, ik kan het me niet herinneren. Ik dacht wel dat Jasmien alleen zat te puzzelen. Hoe dan ook was er volop gelegenheid om alleen te puzzelen.