Auteur Topic: [Aflevering 6]  (gelezen 6598 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #60 Gepost op: 26-04-2021, 18:06:19 »
Ja, ik deel ook weer in alle lof die er geuit wordt. Ik vond zelfs de veiling zoals ie in elkaar zat helemaal niet zo'n probleem. En wie van de vier het ook is, acteren en zich staande houden doet de Mol sowieso fantastisch (ook als het Philip is met een onnavolgbare molstrategie) en sabotages zijn er genoeg aan te wijzen voor alle vier.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #61 Gepost op: 26-04-2021, 19:38:06 »
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een parel van een programma vind. Ieder jaar weer. Niets dan lof ::bravo::

ik kan er alleen dromen dat deze makers ooit eens een Nederlandse versie zouden maken. Al speelt het cultuurverschil dan misschien weer een lastige rol. Mooie uitdaging mochten ze die ooit bij de Belgische reeks verliezen. Al heeft het zeker geen haast hoor ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #62 Gepost op: 27-04-2021, 11:04:36 »
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een parel van een programma vind. Ieder jaar weer. Niets dan lof ::bravo::

ik kan er alleen dromen dat deze makers ooit eens een Nederlandse versie zouden maken. Al speelt het cultuurverschil dan misschien weer een lastige rol. Mooie uitdaging mochten ze die ooit bij de Belgische reeks verliezen. Al heeft het zeker geen haast hoor ;)
De Nederlandse WIDM heeft zijn eigen charme, is gezellig en kleurrijk, gewoon anders dan de Belgische. Wat me wel leuk lijkt is als de Belgische mol zich een keer hier gaat afspelen. Misschien als corona nog langer voortduurt, is dat een idee voor volgend jaar.  ::trots::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #63 Gepost op: 27-04-2021, 14:54:50 »
Ik snap het niet, ik ben tijdens de uitzendingen zelf heel enthousiast en naderhand lijkt het wel of ik elke keer een nare nasmaak heb.

Ik deel zeker in het feit dat de sfeer in het programma zoals altijd heel goed is en verdient daarin zeker alle lof.

Maar er zit me iets dwars met dit programma en ik kan me niet bedenken wat het is. Ik had hetzelfde tijdens het seizoen in Mexico... Toen verwijtte ik het aan de mol Pieter, maar dat kan het niet zijn geweest... Tenzij nu Sven de Mol blijkt te zijn. (Terwijl ik hem wel steeds minder vervelend ga vinden.)

Ik moest dit ei toch even kwijt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #64 Gepost op: 27-04-2021, 15:23:20 »
Dat mag natuurlijk en ik ben erg benieuwd wat het dan is dat je dwars zit. Je maakt me erg nieuwsgierig.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #65 Gepost op: 27-04-2021, 15:42:44 »
De Nederlandse WIDM heeft zijn eigen charme, is gezellig en kleurrijk, gewoon anders dan de Belgische. Wat me wel leuk lijkt is als de Belgische mol zich een keer hier gaat afspelen. Misschien als corona nog langer voortduurt, is dat een idee voor volgend jaar.  ::trots::
Nederland lijkt me helemaal uitgesloten als locatie. Te veel kijkers uit Nederland maar ook veel Vlamingen die in de Nederlandse steden rondlopen. Zou onmogelijk zijn om de groep te beschermen van 'pottekijkers'.
Berlijn zou in een normaal jaar ook wel uitgesloten zijn denk ik.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #66 Gepost op: 27-04-2021, 19:38:33 »
Ik snap het niet, ik ben tijdens de uitzendingen zelf heel enthousiast en naderhand lijkt het wel of ik elke keer een nare nasmaak heb.

Ik deel zeker in het feit dat de sfeer in het programma zoals altijd heel goed is en verdient daarin zeker alle lof.

Maar er zit me iets dwars met dit programma en ik kan me niet bedenken wat het is. Ik had hetzelfde tijdens het seizoen in Mexico... Toen verwijtte ik het aan de mol Pieter, maar dat kan het niet zijn geweest... Tenzij nu Sven de Mol blijkt te zijn. (Terwijl ik hem wel steeds minder vervelend ga vinden.)

Ik moest dit ei toch even kwijt.

Verklaar je nader, want kan me geen letter in jouw mening vinden. Maar ben wel benieuwd. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #67 Gepost op: 27-04-2021, 20:09:57 »
Volgens mij schrijft degene die de nasmaak heeft, toch redelijk duidelijk dat hij het niet kan achterhalen wat het is  ::rofl:: en dan willen we dat het toch  Nader verklaard wordt.

Ik vind dat er bij de mol vaak deelopdrachten zijn en ik heb dan altijd het idee dat bepaalde deelnemers dan soms de molacties totaal niet meemaken.
Maar stoor me daar niet echt aan, is gewoon iets wat me opvalt

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #68 Gepost op: 27-04-2021, 20:14:57 »
Ik vind deelopdrachten juist leuk. Helemaal als ze zo goed in elkaar zitten als de vliegtuigopdracht. Twee kandidaten mogen "echt" vliegen terwijl de rest zich moet behelpen met papieren vliegtuigjes  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #69 Gepost op: 27-04-2021, 20:18:01 »
Ik zeg ook niet dat ik het niet tof vind hé, die deelopdrachten.
Maar stel er komt een molactie in de cockpit, dan hebben Sven, annelotte en Philip dat nooit kunnen zien . Puur daarin vind ik het een tekortkominkje.


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #70 Gepost op: 27-04-2021, 20:40:54 »
Volgens mij schrijft degene die de nasmaak heeft, toch redelijk duidelijk dat hij het niet kan achterhalen wat het is  ::rofl:: en dan willen we dat het toch  Nader verklaard wordt.

Ik dacht misschien kunnen we er samen achter komen als we er nog wat over doorbomen. ;D

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #71 Gepost op: 27-04-2021, 21:08:05 »
Ik verbaas me toch over de positiviteit eigenlijk. Ik vind dan, als je in de Nederlandse mol tegen veilingopdrachten bent, dan moet je dat hier ook zijn. Gelijke monniken gelijke kappen. Deze veiling was gewoon een enorme misser. Moeten ze niet doen. Heeft het programma niet nodig.

Ik vind het nu wat veel van het goede worden met die twists en die pasvragen en vrijstellingen en dat kandidaten tegen mekaar op zetten. Die klacht hebben we veelvludig geuit op de NLse mol; als je het optelt komt het hier aardig in de buurt.

Het concept van het programma is dat de kandidaten opdrachten volbrengen en daarmee geld proberen te verdienen, en dat de mol het geld saboteert en de kandidaten de mol zoeken. Zodra kandidaten die niet de mol zijn , niet meer hun best doen voor het geld, valt het format uit elkaar. Dan is het niet meer "wie is de mol" maar "wie is de kandidaat die we toevallig vooraf hebben geselecteerd".

Vrijstellingen en veilingen horen gewoon niet in het concept van de mol. Het kan een extra laag zijn, maar het moet iets toevoegen aan dat basisconcept en dat doet het hier naar mijn idee op geen enkele manier. Dat geldt voor de NLse, en dat geldt evenzeer voor de Vlaamse. Ik vond het een totale kul-opdracht in een verder subliem seizoen. Zonde. En ja, ik snap dat er verschillen zijn qua diepgang en lagen tussen beide veilingopdrachten. Maar kandidaten moeten naar mijn idee niet tegen elkaar worden opgezet om voor zichzelf te gaan ten koste van datgene waar naar mijn idee het spel om draait: het geld. Als je daar aan gaat rommelen, dan kun je wat mij betreft net zo goed de test vervangen door een loting. Het komt daar namelijk gevaarlijk dicht bij op deze manier.

Zéker van de vlaamse mol verwacht ik beter. De andere twee opdrachten (en de andere 5 afleveringen for that matter) laten zien dat ze dat kunnen.

(Nou was ik al gespoild op de goplay website, dus ik wist al dat er iets met Lennart en vrijstelling en -10.000 euro was, dat dat zo pontificaal op de website stond vlak onder waar ik de aflevering moest aantikken, was wat mij betreft de tweede grote misser van deze week.)
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 21:10:34 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #72 Gepost op: 27-04-2021, 21:39:35 »
Overwegend ben ik het eens met Erik.
En zou er ook niet iets met het " gemiste " geld moeten gebeuren ?

Een goed doel bijvoorbeeld,  waar de Mol voor speelt ...

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #73 Gepost op: 27-04-2021, 23:20:29 »
Het is het programma van de makers en ik krijg geen stuiver uit de pot dus ik accepteer wat ik voorgeschoteld krijg. Ik heb ook zo goed als geen medelijden met de kandidaten want die krijgen het avontuur van hun leven en weten waar ze aan begonnen zijn.

Waar DeMol naar mijn mening wel een beetje voor moet oppassen (en dan praat ik alleen over mijn eigen kijkplezier) is dat roekeloos verder komen ten koste van de pot niet de overhand gaat krijgen. Vorig jaar hadden we Bart en nu zijn er wederom flinke bedragen gemist (o.a. 5k, 4k en zelfs 10k) voor persoonlijk gewin. Al zal er vast een molactie tussen hebben gezeten, het zet wel de, in mijn ogen, verkeerde toon. Ik zat me zelfs een beetje te ergeren hoe Annelotte en Sven gefeliciteerd werden door de hele groep met hun jokers i.p.v de huid vol gescholden te worden voor het mislopen van 5000 euro bij de bom! ::ohno::

Maar dat van die parel geldt ook nog steeds hoor :D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #74 Gepost op: 27-04-2021, 23:24:15 »
(Nou was ik al gespoild op de goplay website, dus ik wist al dat er iets met Lennart en vrijstelling en -10.000 euro was, dat dat zo pontificaal op de website stond vlak onder waar ik de aflevering moest aantikken, was wat mij betreft de tweede grote misser van deze week.)
Dat kan je natuurlijk zelf wel een beetje vermijden, als je de aflevering nog niet gezien hebt, is het niets slim om dat meteen te gaan lezen. Ik kijk de aflevering ook altijd uitgesteld later die avond en je kan het beeld perfect zo zetten dat je enkel de afleveringen ziet en niet de extra filmpjes die iets lager staan.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #75 Gepost op: 28-04-2021, 00:08:47 »
Ik verbaas me toch over de positiviteit eigenlijk. Ik vind dan, als je in de Nederlandse mol tegen veilingopdrachten bent, dan moet je dat hier ook zijn. Gelijke monniken gelijke kappen. Deze veiling was gewoon een enorme misser. Moeten ze niet doen. Heeft het programma niet nodig.



Ik wil wel even voor mezelf spreken waarom ik hier wel positief ben:

Ik haat veilingen en ik haat vrijstellingen, maar ik zat gewoon helemaal in de zone van deze opdracht. Het slechte beeld van de oude camera’s, de spanningsopbouw, het liegen achteraf. Ik werd helemaal meegezogen in dit verhaal.

Dan komt op het einde nog dat filmische waar we stukje voor stukje te weten komen wie wat gedaan heeft, ik had hetzelfde gevoel als tijdens de parachute-opdracht, maar nu ook nog eens met het DDR thema. Achteraf was ik zelfs even vergeten dat dit om een kut-veiling ging waar er veel te veel geld uit de pot is gegaan.

Dus vond ik dit een goede opdracht? Ik vond deze opdracht steengoed en tegelijk ook jammer. Maar alle vergelijkingen met die veiling omtrent een potentieel voordeel in Widm kunnen hopelijk de vuilbak in.

Het was niet Gilles die doodleuk vroeg: hoeveel heb je er voor over?

Deze opdracht zat echt goed in elkaar. Als ze het 2de hoogste bod hadden laten tellen voor maar 2 pasvragen dan was deze opdracht subliem geweest.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #76 Gepost op: 28-04-2021, 01:24:19 »
Zou het geen idee zijn om bij zo'n veiling het geld alleen uit de pot te houden als de betreffende kandidaat in de finale de winnaar is? Dan hebben de andere kandidaten hier geen last van en staat de mol ook buiten spel wat dit betreft.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #77 Gepost op: 28-04-2021, 02:11:09 »
Je moet als kandidaat ook gewoon niet in de compleet doorzichtige vallen trappen die Gilles en co. op elke hoek van de straat leggen. Zij gaan het je heus niet kwalijk nemen want hun opdrachten zijn op alle scenario's voorzien. En je gaat echt geen held worden in Vlaamse huiskamers door je moeder te verkopen voor een pasvraag.

Maar veel kandidaten gaan lustig mee in het idee dat je niet "naïef" mag zijn en dat de slimme strategie is om het "hard" te gaan spelen. Wat naïef en hoogmoedig is volgens mij, is denken dat je de meeste van je eliminaties gaat kunnen overleven door luie egoïstische zetten te doen. Terwijl het, des te meer door die manier waarop het spel nu wordt gespeeld, voor 90% dom geluk is of je doorgaat of niet, en een vrijstelling nauwelijks meer is dan twee dagen uitstel tot de volgende draai aan het rad.

Alles aan de meesterlijke manier waarop deze opdracht ingekleed was, ademde hoe verwerpelijk verraad is. En dan doen ze het tóch. Voor mensen die zogezegd het avontuur van hun leven meemaken stonden ze er trouwens alle 5 maar beteuterd bij. Misschien dat een paar van deze momenten waarop De Mol de kandidaten eens een spiegel voorhoudt wel voor een mentaliteitswijziging kunnen zorgen bij sommige would-be deelnemers.

Of ben ik nu euh... "naïef"?  :)
« Laatst bewerkt op: 28-04-2021, 02:12:42 door Van Zwam »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #78 Gepost op: 28-04-2021, 08:49:36 »
Maar het is toch totaal niet naïef om te gaan voor eigen gewin. Je komt daardoor ,zoals Lennart nu ,verder in het spel omdat jij voordeel hebt over de andere kandidaten. Dat jij op dat moment de mol helpt in zijn taak is voor de meeste kandidaten ondergeschikt aan de wil om in de finale te geraken.
Want wees eerlijk ben je liever 4e in de serie die 55000 euro opbrengt of eerste in de serie waar je 18000 euro wint!

Waar in eerdere seizoenen er nog wel wat Martijntjes en joeri,s rondliepen die er puur voor het spel leken te zijn en zich bij elke opdracht leken te smijten, zijn de huidige kandidaten een stuk gewiekster ( niets ten nadele van Martijn en Joeri) en meer bezig met hun eigen plan om die finale te halen dan met het eventueel te winnen geld.

Dit maakt het spel harder en ook lastiger om te zien wie er nu echt molt. Ik vind dat op zich prima, maar vindt vrijstelling of veel pasvragen kopen ( ipv winnen) geen leuke methode.

Deze zat dan mooi ingekleed in een ddr saus met verraad dat al doorloopt vanaf domino,s en bomtafel, maar het blijft een gekochte vrijstelling.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #79 Gepost op: 28-04-2021, 12:02:33 »
Maar het is toch totaal niet naïef om te gaan voor eigen gewin.

[...]

Waar in eerdere seizoenen er nog wel wat Martijntjes en joeri,s rondliepen die er puur voor het spel leken te zijn en zich bij elke opdracht leken te smijten, zijn de huidige kandidaten een stuk gewiekster ( niets ten nadele van Martijn en Joeri) en meer bezig met hun eigen plan om die finale te halen dan met het eventueel te winnen geld.

Het is maar hoe je het bekijkt, Joeri geraakte een aflevering verder dan de in jouw redenering "gewiekstere" Jasmien. En dat door op de juiste mol te zitten, in plaats van verkeerd te zitten en dan maar te grabbelen naar elk mogelijk oneerlijk voordeel. Voor mij is het dus een misvatting dat dat "harde" spel op zich veel oplevert.