Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen  (gelezen 4337 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #20 Gepost op: 26-04-2021, 10:34:17 »
Die heb ik dan kennelijk even gemist. Wat was die verspreking?
Het was geen verspreking, maar terwijl Jasmien zei: die bril links, zei Annelotte tussen neus en lippen 'bril rechts' zonder erbij te zeggen: zei jij bril links? Hij zit rechts! Jasmien was alert genoeg om meteen te snappen dat de bril aan de verkeerde kant zat.
Annelotte hoopte misschien dat het niet op zou vallen dat ze rechts had gezegd, Jasmien ging er ook niet op in en omcirkelde meteen de bril zonder verdere discussie.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 10:37:11 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #21 Gepost op: 26-04-2021, 10:36:28 »
Dat is dan toch geen verspreking, maar juist een kandidaatse opmerking? Ze is kandidaat, ziet dat de bril rechts zit en zegt dat meteen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #22 Gepost op: 26-04-2021, 10:37:18 »
Dat is dan toch geen verspreking, maar juist een kandidaatse opmerking? Ze is kandidaat, ziet dat de bril rechts zit en zegt dat meteen.
Annelotte had ook niets kunnen zeggen maar dan had later het verwijt kunnen komen dat ze 'bril links' niet had gecorrigeerd.
Ik vond dat ze dat als mol goed had gedaan, maar bij die koortjes had het beter gekund. Ik weet niet meteen hoe maar ze ontweek duidelijk de opmerking van de koortjes door over iets anders te beginnen.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 10:39:38 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #23 Gepost op: 26-04-2021, 10:38:59 »
Maar juist doordat ze wel wat zegt weten we dus dat ze kandidaat is. Het is bijna van het kaliber je vinger in het eten steken en opmerken dat het pikant smaakt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #24 Gepost op: 26-04-2021, 10:40:44 »
Maar juist doordat ze wel wat zegt weten we dus dat ze kandidaat is. Het is bijna van het kaliber je vinger in het eten steken en opmerken dat het pikant smaakt.
Zoals ik al zei, ze kon er later op geattendeerd worden dat ze dat niet had gecorrigeerd en dan had het open en bloot in de groep gelegen. Je moet hier heel subtiel mollen. Bij die koortjes kon het beter. Bijv door te zeggen: 'ja ik zie wel een paar strepen', en dán over iets anders te beginnen. Dan kon je later zeggen dat je andere strepen bedoelde.
Goh, lijkt me best leuk om een mol te spelen, ik zou het wel kunnen!  ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 10:43:36 door Run »

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #25 Gepost op: 26-04-2021, 10:48:10 »
Het is wel een verspreking. Ze corrigeert Jasmien niet, maar ze corrigeert zichzelf.

Annelotte zegt: "Beschrijf de zwarte bril nog eens van de linker man. Nee van de rechter man, sorry"
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 10:51:39 door lunatic1985 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #26 Gepost op: 26-04-2021, 10:53:08 »
Het is wel een verspreking. Ze corrigeert Jasmien niet, maar ze corrigeert zichzelf.

Annelotte zegt: "Beschrijf de zwarte bril nog eens van de linker man. Nee van de rechter man, sorry"
Oh, op die manier! Ze weet dat Jasmien bij de linker man een bril heeft en zij bij de rechter man. Ja, dan is het een verspreking. Ze had moeten zeggen: Beschrijf die bril nog eens.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #27 Gepost op: 26-04-2021, 10:54:36 »
Maar als dat zo is, waarom hebben ze die er dan bij de montage in laten zitten als zij de Mol zou zijn?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #28 Gepost op: 26-04-2021, 11:53:37 »
Over die bril het volgende.
Annelotte vraagt: "Beschrijf nog eens die zwarte bril van de linker man, nee van de rechter man, sorry". (waarom zou je als mol nadruk leggen op links rechts verwisseling?)
Jasmien: Een hele dikke bril, rechthoekig (Jasmien is blijkbaar gefocusd op de bril en de links rechts verwisseling ontgaat haar)
Annelotte: "Zie je dan geen vijsje staan, dat de bril aanhecht. Je weet wel, de aanhechting van de bril is altijd zo'n klein vijsje. Staat dat niet bij jullier er op?".
Lennart (bemoeit zich er mee): "Dat is normaal hier".
Jasmien: "Ik ga dat aanduiden".
Lennart probeert Jasmien hier nog af te houden van het markeren van dit verschil wat eigenlijk niet het verschil was. Puur geluk dus en dat laten ze ook zien in de VO.

Maar er is wel een ander moment waar je Annelotte wel erg kan verdenken, maar dit kan ook wel een montage dingetje zijn.
Annelotte vraagt aan Jasmien om de bretellekes eens te beschrijven.
Jasmien: "Gelijk een salopette. Zo'n rondje zo, waar je het moet inhaken".
Annelotte: "Oké".
Jasmien vraagt: "En twee koordjes aan de trui?" (omdat die te zien zijn naast de bretels)
Terwijl we nog steeds een still zien van die koordjes (wat dus het verschil is) horen we Annelotte zeggen: "Wacht efkes. Naast het berenneusje op de kap, twee botjes of één botje?".
Dit klinkt bij mij als een geluidsfragment van een andere scene en zou hier heel goed gemonteerd kunnen zijn om Annelotte verdacht te maken.
Nu gaan ze verder op die botjes en dat blijkt geen verschil te zijn. Koordjes gemist.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #29 Gepost op: 26-04-2021, 12:02:47 »
Dit kan ook aangedikt zijn in de montage, maar Lennart zegt tegen Jasmien dat ze moet zwijgen en Annelotte en Sven een standje moet geven als ze over het juiste verschil begint op hun tweede foto (de ceintuur).

Offline Bels

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #30 Gepost op: 26-04-2021, 12:46:26 »
Het vinden van het 'vijsje' in de bril benoemen ze als geluk in de uitzending maar op het ene schilderij zat wel degelijk iets dat op een vijsje leek en op het andere niet. Er was dus echt wel een verschil.

Naast het links/rechts verwisselen omschrijft Annelotte Zuid-Amerika ook als Afrika dus ik denk niet dat we daar veel achter moeten zoeken.

Dan is er ook nog de extra kans van Philip op het einde, wat als ze wel alle verschillen hadden gevonden in de eerste ronde? Lijkt zo een beetje last minute beslissing om de pot te vullen die Philip heerlijk verknalt.


Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #31 Gepost op: 26-04-2021, 13:30:12 »
Dit kan ook aangedikt zijn in de montage, maar Lennart zegt tegen Jasmien dat ze moet zwijgen en Annelotte en Sven een standje moet geven als ze over het juiste verschil begint op hun tweede foto (de ceintuur).
Ja, die zocht ik eigenlijk. Dacht dat Lennart die afleiding deed bij de koordjes maar het is inderdaad bij die ceintuur. Jasmien zegt: "Is er een ceintuur bij jullie?". En in hetzelfde shot komt Lennart plots een paaltje om en zegt: "Zwijg nu eens. Zeg eens dat ze in het vervolg zeggen als er zo'n pipo vertrekt."
Mooie afleiding van Lennart die helaas voor hem niet lukte.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #32 Gepost op: 26-04-2021, 13:57:07 »
Het kan inderdaad een mislukte molactie zijn, maar 't is niet in hetzelfde shot.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #33 Gepost op: 26-04-2021, 14:13:20 »
Over die bril het volgende.
Annelotte vraagt: "Beschrijf nog eens die zwarte bril van de linker man, nee van de rechter man, sorry". (waarom zou je als mol nadruk leggen op links rechts verwisseling?)

Om de vraag voor te zijn misschien? Op deze manier blijft de positie van de bril vaag in het midden, maar is het wel al onderwerp van gesprek geweest. Ik kan het ergens wel zien als molactie, zij het heel geraffineerd en goed voorbereid. En uiteindelijk dus niet gelukt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #34 Gepost op: 26-04-2021, 14:21:18 »
De kunstwerken: Philip, Jasmien en Lennart zoeken in de stadstour:
1. Pink man (verschil klein mannetje zit andersom) gevonden door L+J
2. Yellow man (verschil een ceintuur) gevonden door L+J
3. Mein Gott, hilf mir, diese tödliche Liebe zu überleben , verschil bril verwisselt, L+J
4. Test the best (test the rest) , verschil tekst "test the rest", gevonden door L+J

Annelotte en Sven (stadstour):
5. Elephant playing with a balloon (verschil Afrika Zuid-Amerika) gevonden door A+S
6. A beautiful mind (verschil is een oor) gevonden door A+S
7. My home (meisje met tuinbroek) (verschil de koordjes) gevonden door A+S, maar te laat.
Portoverkeer tussen Annelotte en Lennart beschrijven alle figuurtjes op de mouw. Jasmien en Annelotte vinden de koordjes. Annelotte stuurt aan op fout met botjes. Te laat.

Het team L+J ontstaat mede omdat Philip niet wil schieten.
Philip mag "My Home opnieuw doen, voor een verdubbeling van 3 naar 6 duizend.
Hij krijgt veel tijd dankzij Lennart en Sven die goed rennen en de aanvallers ontwijken.
Ogenschijnlijk staat hij te wachten tot de aanvaller er aankomt, want op de tablet heeft hij alleen naar het raam gekeken, en zodra de aanvaller er is markeert hij het raam, omdat dat open stond en op de tablet gesloten is.

Als alles gevonden was in 1 keer, dan was er 3500 euro verdiend, klaar.
Maar nu ging "My Home" mis, was er 3000 euro verdiend en kon er verdubbeld worden tot 6000 euro. De mol zal er dus alles aan doen om de verdubbeling te voorkomen!!!
Lennart verdacht want samen met Jasmien vindt hij er vier. Hij was ook actief aanvallers aan het afweren. Nu weet je waarom.


Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #35 Gepost op: 26-04-2021, 14:27:48 »
We zien Annelotte en Jasmien allebei uit het hoofd een verschil identificeren bij een foto. Het is opvallend dat Lennart het verschil bij de laatste foto van hem en Jasmien niet ziet, terwijl we hem op 06:09 hardop 'Test the rest' horen zeggen, de tekst die mist op de foto.

We zien hem niet heel aandachtig naar de foto kijken en hij moest zich natuurlijk ook focussen op het paintballen, maar toch het benoemen waard denk ik.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #36 Gepost op: 26-04-2021, 14:42:29 »
Als alles gevonden was in 1 keer, dan was er 3500 euro verdiend, klaar.
Maar nu ging "My Home" mis, was er 3000 euro verdiend en kon er verdubbeld worden tot 6000 euro. De mol zal er dus alles aan doen om de verdubbeling te voorkomen!!!
Lennart verdacht want samen met Jasmien vindt hij er vier. Hij was ook actief aanvallers aan het afweren. Nu weet je waarom.
Zouden ze daar geen ander scenario voor hebben gehad? Misschien was er nog een ander schilderij met 2 verschillen? Of misschien erachter komen dat die bril werd gedragen door de andere persoon? Ik ben nu even advocaat van de duivel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #37 Gepost op: 27-04-2021, 00:18:18 »
Mol Flipper pakt zijn kans  - door zichzelf te zijn "ik schiet niet"- en kan als laatste en alleen naar boven om op zoek te gaan naar 'My Home' en om de verdubbelaar weg te spelen. Hij staat daarboven! - ver weg van de rest - gewoon te verklaren "Ik ben de mol".  Zie ook hints topic voor de poster die Gilles hem geeft, met M O L erop.
En niet alleen boven, hij doet het ook onder de ogen van de andere kandidaten middels de gemodificeerde poster - zonder touwtjes - van 'My home'.
Hij deed zijn best met de bolletjes zodat hij daar tot het einde zou blijven en tot slot alleen op zoek te kunnen gaan.

Linie 2 is the best!
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 00:35:41 door foxhunter »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #38 Gepost op: 27-04-2021, 14:58:45 »
Als alles gevonden was in 1 keer, dan was er 3500 euro verdiend, klaar.

Ze hebben altijd een plan B en misschien was dat in dit geval de opdracht voor Philip wel. Ze wisten tenslotte niet vantevoren dat er iemand op honk zou blijven.* Als ze alles gevonden zouden hebben, had Gilles misschien wel gezegd 'Verrassing, we verdubbelen omdat jullie het zo goed gedaan hebben'.

* Tenzij Philip de mol is natuurlijk en het vantevoren zo afgesproken was.  ;)

Offline soul_record

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De zeven verschillen
« Reactie #39 Gepost op: 27-04-2021, 16:53:24 »
Na deze opdracht ga ik ook voor Annelotte als Mol. Tenzij ze een probleem heeft met links en rechts vind ik het opvallend dat je een schilderij voor je ziet en niet kan zeggen of het nu de man links is die een bril op heeft of de man rechts. Die verspreking is voor mij een laatste duwtje geweest.

Ik zat voordien ook op Annelotte als mol, maar bij deze opdracht vond ik haar net heel onmols.
OK, die koordjes ja, maar wel opvallend in beeld...
Maar bv bij het schilderij met die bril die op de foute man staat... WAAROM zou de mol over de bril beginnen zolang de kandidaten niet naar de bril vragen?
Ze begint wel 3x opnieuw over die bril en zo vinden ze dus ook de fout (ook al is dat niet helemaal de fout).
Ook onmols vond ik dat ze op het tweede schilderij, wanneer ze bijna afgeschoten worden, nog snel de fout omcirkelt. Als Annelotte de mol is, kon ze toch beter doen alsof ze wou weglopen en zich laten afschieten zonder eerst nog de fout aan te duiden...

MAAR natuurlijk komt daarna de opdracht met de dossiers en het bieden en doet het er dan weer niet toe dat de mol wat geld binnenhaalde... dus zo kan je blijven twijfelen aan je welles nietes mol  ::rofl::