Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De gebroeders Grimm  (gelezen 2685 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De gebroeders Grimm
« Reactie #20 Gepost op: 3-05-2021, 20:08:13 »
Annelotte was daar zelf ook wel achter gekomen. Ze zegt dat ze weet dat Rapunzel genezende tranen heeft, wat klopt. In het sprookje van Rapunzel valt de prins uit de toren in een doornenstruik en wordt blind. De tranen van Rapunzel laten de prins weer zien.
Die knuppel met ezeltje strek je, daar komt ze ook wel achter als het erop aan komt.
Of Annette daar uiteindelijk was achter gekomen is speculatie, dat Lennart haar verbetert is een feit. Dat kan je toch niet ontkennen?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De gebroeders Grimm
« Reactie #21 Gepost op: 4-05-2021, 08:25:04 »
Ja, maar dat lijkt me geen probleem. Ten eerste wilde Lennart nu wat geld verdienen ter compensatie van zijn brutale 10.000 euro uit de pot spelen en ten tweede was het wel leuk om nog wat langer onverdacht te blijven nu het er naar uit ging zien dat een finale inhet verschiet lag waarbij nog niemand de Mol had ontmaskerd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De gebroeders Grimm
« Reactie #22 Gepost op: 4-05-2021, 09:23:02 »
Ja, maar dat lijkt me geen probleem. Ten eerste wilde Lennart nu wat geld verdienen ter compensatie van zijn brutale 10.000 euro uit de pot spelen en ten tweede was het wel leuk om nog wat langer onverdacht te blijven nu het er naar uit ging zien dat een finale inhet verschiet lag waarbij nog niemand de Mol had ontmaskerd.

Maar het is toch niet de rol van de mol om de pot te compenseren voor een eerdere molactie van jezelf? En als je nog steeds volledig onverdacht bent, is het dan niet juist de sport om steeds een stapje verder te gaan, zeker zo vlak voor de finale? Als niemand je verdenkt en je gaat dan ook nog eens het beste jongetje vd klas spelen... ::ohno::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De gebroeders Grimm
« Reactie #23 Gepost op: 4-05-2021, 12:34:35 »
Maar het is toch niet de rol van de mol om de pot te compenseren voor een eerdere molactie van jezelf? En als je nog steeds volledig onverdacht bent, is het dan niet juist de sport om steeds een stapje verder te gaan, zeker zo vlak voor de finale? Als niemand je verdenkt en je gaat dan ook nog eens het beste jongetje vd klas spelen... ::ohno::
Plus dat hij in de aanloop naar de veiling ook al een aantal keren onnodig geld heeft geriskeerd of binnengebracht:
- niet gegaan voor de -1.000 bij de domino opdracht (was makkelijk binnen gehaald, als hij zelf was gaan vouwen)
- met tikkertje zijn uiterste best doen, zodat Philip met een voorsprong in tijd zo maar had kunnen verdubbelen van 3.000 naar 6.000.
En na de veiling:
- 2.000 bij Hans en Grietje (geen brood maar steentjes)
- 3.000 bij verstoppertje (niet ontdekt)

Ik tel 3.000 euro risico op geld, en 6.000 euro compensatie. Voor een veilingactie van 10.000 euro, die hij voor 7.600 euro ook aan Sven had kunnen laten... Ik twijfel ook wel of de mol dat zo zou doen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De gebroeders Grimm
« Reactie #24 Gepost op: 5-05-2021, 08:24:24 »
Lennart is deze opdracht en de opdracht erna bijzonder onmols en dat terwijl ik hem wel als mol verdenk.

Het enige wat ik kan zeggen is dat hij mogelijk na de 10.000 en de scherpe reactie van Annelotte bang was dat Annelotte hem in de gaten begon te hebben en dat hij daarom besloot in het duo met Annelotte eens goed zijn best te doen. Het is een beetje overkill, want de twee opdrachten leveren al 5.000 euro op (niet 100% aan alleen Lennart toe te rekenen maar toch). Als mol was dat toch niet allemaal nodig. Zeker bij de sprookjes indelen zat een fout in een klein hoekje.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De gebroeders Grimm
« Reactie #25 Gepost op: 8-05-2021, 14:27:39 »
Maar het is toch niet de rol van de mol om de pot te compenseren voor een eerdere molactie van jezelf? En als je nog steeds volledig onverdacht bent, is het dan niet juist de sport om steeds een stapje verder te gaan, zeker zo vlak voor de finale? Als niemand je verdenkt en je gaat dan ook nog eens het beste jongetje vd klas spelen... ::ohno::

'slechtste' jongetje van de klas van Sven, toch?