Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje  (gelezen 4538 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #20 Gepost op: 3-05-2021, 01:02:45 »
Dat zou alleen maar gereviseerd zijn en tot nu toe heeft een programma als de mol dat nooit nodig gehad.

Als dat dus evh5 zo is gegaan, dat ze de mol geïnstrueerd hebben om op x moment even naar buiten te gaan zodat er weer 1000 euro in de pot kon komen, waarom maken ze dan nog dit programma.  ::ohno::

Ik ben naïef en goedgelovig , maar een mol die bewust een opdracht laat lukken omdat het leuke tv oplevert , nah  ( t is geen verraders  ::rofl::)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #21 Gepost op: 3-05-2021, 08:04:18 »
Als Sven en Philip niet naar buiten waren gegaan, hadden Lennart en Annelotte vast een andere laatste opdracht gekregen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #22 Gepost op: 3-05-2021, 08:24:11 »
Het was opvallend dat Annelotte de ‘oplossing’ wist. Ze stelde voor om Philip en Sven naar buiten te lokken. Dat bleek niet nodig, maar had vast ook heerlijke televisie opgeleverd. Als zij daar op de ramen hadden staan kloppen of iets dergelijks en Philip en Sven nog angstiger naar buiten waren gegaan met die zaklampjes op hun voorhoofd...

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #23 Gepost op: 3-05-2021, 08:58:44 »
Ha, dat zou inderdaad ook prachtig geweest zijn.

Nee, een Mol wordt echt niet ingezet om een opdracht op een bepaalde manier te laten verlopen (en nota bene te doen slagen) omdat ie anders geen goede tv op zou leveren. De makers denken per opdracht tientallen scenario's uit en schrijven er per opdracht een heel boekwerk over, vertelden ze laatst nog in Humo.

Online widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #24 Gepost op: 3-05-2021, 09:06:09 »
Inderdaad! Al kan het best dat Mol Sven dacht: als ik Philip naar buiten lok doen ze die deelopdracht misschien wel en kan ik ze onderweg naar de kast mogelijk onopvallend betrappen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #25 Gepost op: 3-05-2021, 10:13:44 »
Zou het kunnen dat mensen van de productie buiten lawaai hebben gemaakt? Iets hebben laten omvallen of zo om op die manier Sven en Philip naar buiten te lokken?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #26 Gepost op: 3-05-2021, 12:14:13 »
Dat zou dus één van die tiental scenario's kunnen zijn inderdaad, waar @Heinz het al over had.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #27 Gepost op: 3-05-2021, 12:43:28 »
Ja, en dat maakt dit programma dan ook zo goed. Het steekt allemaal zeer professioneel in elkaar.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #28 Gepost op: 3-05-2021, 14:09:03 »
Molpunt voor Annelotte hier die in de kast voorstelde het slot te testen en molminpunt voor Lennart die hierop antwoordde "Nee, niet doen".

Ik denk ook zeker niet dat de mol deze opdracht moest laten slagen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #29 Gepost op: 3-05-2021, 14:22:30 »
Philip en Sven hoefden door niemand naar buiten te worden gelokt. Ze gingen naar buiten nadat de TV spontaan was aangegaan. Logisch dat ze denken dat iemand van buiten m.b.v. een afstandsbediening die heeft aangezet.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #30 Gepost op: 3-05-2021, 14:31:52 »
Het was Philip die voorstelde om buiten te gaan kijken. Sven ging hierin mee. Als Sven de Mol wilde hij denk ik het wantrouwen aanwakkeren maar ook niet te lang buiten blijven.

Als Lennart of Annelotte de Mol is, denk ik dat het zijn bedoeling was om de eerste opdrachten redelijk foutloos te doen, om het op het laatst te verpesten. Wil je ze naar buiten lokken, moet je sowieso risico's nemen. De Mol heeft dan alleen de pech gehad dat Philip en Sven al naar buiten waren gegaan.
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #31 Gepost op: 3-05-2021, 14:46:18 »
Ja zie t nu. Was idd Philip die dat voorstelde

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #32 Gepost op: 3-05-2021, 16:36:51 »
Philip en Sven hoefden door niemand naar buiten te worden gelokt. Ze gingen naar buiten nadat de TV spontaan was aangegaan. Logisch dat ze denken dat iemand van buiten m.b.v. een afstandsbediening die heeft aangezet.

Dat kan alleen als er een raam in de goede richting is. Was dat er?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #33 Gepost op: 3-05-2021, 19:18:27 »
Philip en Sven hoefden door niemand naar buiten te worden gelokt. Ze gingen naar buiten nadat de TV spontaan was aangegaan. Logisch dat ze denken dat iemand van buiten m.b.v. een afstandsbediening die heeft aangezet.

En dan ga je in vol ornaat inclusief zaklamp op je hoofd (hoe kwamen ze daar eigenlijk aan?) een boswandeling rond het huis maken?

Ik zou de deur openen, naar links en naar rechts kijken, eventueel even met een zaklamp schijnen en dan weer snel naar binnen en de cameraman bedanken voor het niet laten aanbranden van de spaghettisaus.

Kwam voor mij nogal gescript over, maar dat zei ik vorige week ook van de 7 verschillen scene met Philip en dat blijkt ook niet te kloppen ::trots::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #34 Gepost op: 3-05-2021, 19:54:05 »
En dan ga je in vol ornaat inclusief zaklamp op je hoofd (hoe kwamen ze daar eigenlijk aan?)

Waarschijnlijk zijn ze daar bij aankomst op gewezen met een smoesje als "Het kan zijn dat de elektriciteit kuren vertoont en dan moet je even gaan controleren bij de stoppenkast in het bijgebouw."   
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #35 Gepost op: 3-05-2021, 21:34:30 »
Een detail. Voor dit verstoppertje zijn 2 redelijk lenige, slanke en niet al te grote personen nodig. Annelotte biedt zich meteen aan als Grietje, logisch als enige meisje wellicht. Maar Lennart is afwachtend en laat zich feitelijk door Sven in de rol van Hans duwen. Philip viel al af, want die was er niet. De vraag is, zou Sven zo behendig door het huis hebben kunnen sluipen en zich ergens verstopt houden? Ik denk van niet. Deze rol was geknipt voor Lennart. Waarom is Lennart, als hij de mol is, hier zo afwachtend? Als kandidaat wil hij wellicht liever bij zijn mol Philip in de buurt blijven. Hetzelfde geldt voor Sven, als hij kandidaat is. Gokt Lennart als mol erop dat Sven bij Philip zal willen blijven? Is ook een mogelijkheid, maar riskant. Het laat me niet los dat Lennart ook al niet stond te springen voor de vliegsimulator.
Annelotte mols hier. Ze zit in de juiste rol op eigen initiatief. Sven ook mols. Pusht de andere geschikte persoon voor de opdracht. Maar Lennart? Alles wat hij hier doet, met de sprookjes items en met het verstoppertje, totaal onmols.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #36 Gepost op: 3-05-2021, 22:03:22 »
Ja, het kan hoor, dat we nog een  ::oink:: van jewelste gaan krijgen en de Lennarttunnel ter elfder ure met donderend geraas instort. Sowieso wordt het een memorabele finale.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #37 Gepost op: 4-05-2021, 00:32:28 »
Dat kan alleen als er een raam in de goede richting is. Was dat er?


Er waren geen ramen voor de tv wel 2 ramen achter de tv en een deur met ramen net naast de doorgang met de keuken maar ook deze hoek zou te scherp zijn voor de afstandsbediening...

Maar als men een goede hoek zou vinden met een spiegel ofzo zou het alsnog mogelijk zijn... ::vergroot::  (zonet uitgeprobeerd)

De denkpiste dat er iemand van buitenaf dit heeft gedaan is wel plausibel maar niet het meest direct verklaarbare...

« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 00:52:48 door reaver »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #38 Gepost op: 4-05-2021, 01:11:54 »
Een detail. Voor dit verstoppertje zijn 2 redelijk lenige, slanke en niet al te grote personen nodig. Annelotte biedt zich meteen aan als Grietje, logisch als enige meisje wellicht. Maar Lennart is afwachtend en laat zich feitelijk door Sven in de rol van Hans duwen. Philip viel al af, want die was er niet. De vraag is, zou Sven zo behendig door het huis hebben kunnen sluipen en zich ergens verstopt houden? Ik denk van niet. Deze rol was geknipt voor Lennart.
Ik zie dit niet. Nadat Annelotte zegt dat ze wel Grietje wil zijn, draait Lennart zich onmiddellijk richting Annelotte. Sven pikt dit volgens mij op en zegt dan dat Lennart en Annelotte er wel uitzien als Hans en Grietje. Wat op zich ook niet zo'n gekke gedachte is. Ik denk dat Sven minder met Annelotte heeft dan Lennart.
Verder zie ik niet in waarom Sven zich niet zou kunnen verstoppen in een kast. Ook heb je op alle posities mogelijkheden te over om te mollen. Bovendien heeft mol Lennart na die €10000 nog wat goed te maken, dus er mag sowieso wel geld worden verdiend.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #39 Gepost op: 4-05-2021, 11:21:17 »
Sorry maar ik vind dat als een mol zijn eigen acties vervolgens gaat gebruiken om daarna weer geld in de pot te spelen als compensatie, we eigenlijk niet meer objectief kunnen zoeken naar de mol.

Als er onnodig geld verdiend wordt door een van de deelnemers dan is dat een reden om iemand kandidaten punten te geven, maar ja dan zouden we weer moeten gaan kijken of hij of zij eerder al meer geld uit de pot heeft gehaald.?   Nee ik hoop echt dat het zo niet gaat werken .

Als er in verstoppertje al iemand molt is het een zwakke poging van annelotte om dat slot nog eens te checken of Philip die steeds maar weg wil uit de keuken .