Auteur Topic: [Aflevering 8] Finale  (gelezen 6108 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #40 Gepost op: 10-05-2021, 18:56:42 »
Ik heb niet per se zoveel problemen met die 10.000 euro van de veiling, maar ik heb het gevoel dat er wel een iets te redelijk aantal opdrachten zijn waar Lennart niet of nauwelijks gemold heeft, of zelfs zijn best om de opdracht te laten slagen.

Dit is mijn gevoel op dit moment en heb geen idee of dat ook daadwerkelijk klopt, dat gaan we zien, maar dat zit me een beetje dwars om Lennart ook te zien als die geweldige Mol waar nu over georeerd wordt.

Aflevering 1:

- Maïsveld: sleutelpositie en 5K weg
- Innige knuffel: Foute antwoord gegeven en Sven vindt zijn antwoord niet, snel losgelaten
- Koekoeksklokken: vinden geen enkel woord
- Zoeken naar de namen in de kerker: hij vindt Dami, zo redt hij mss wel de eerste afvaller? Niet gemold

Aflevering 2:

- Karaoke: Doet het niet heel erg goed en verdient weinig geld
- Oberbrigade: Komt over de finish met 2 glazen die net niet genoeg gevuld zijn
- Bomstoelen: Gaat mee voor de pasvragen, maar hier valt er weinig te doen als mol

Aflevering 3:

- Hypnose: Verbetert zijn tijd niet en hoopt dat Samina/Noah ook stoppen met schrijven, inschattingsfoutje
- Dominosteentjes: Philip verpest het, zorgt wel dat er geen 1.000 euro verdiend kan worden door Annelotte fout de hond te laten plooien

Aflevering 4:

- Bubbelvoetbal: ligt de hele tijd ondersteboven en scoort niet als voetballer. Doet niet echt zijn best
- Herfstbeelden: Loopt verkeerd en zorgt er dan voor dat de tekst 2 keer niet in beeld komt
- Explosief diner: Werd hier gemold door de productie omdat zijn eten nog extra pikant werd gemaakt. Niet gemold

Aflevering 5:

- Videoclip Der Maulwurf: Doet de eindsprong niet juist
- Peddelen: Zorgt dat er veel puzzelstukjes verdwijnen

Aflevering 6:

- De zeven verschillen. Niet gemold?

- Vliegtuig: laat het vliegtuig neerstorten en zegt de gevleugelde woorden: 'Gewoon negeren'
- Bied 10K op een vrijstelling nadat hij dit al erg lang voorbereid had (zonder voorkennis wat de anderen zouden bieden etc)

Aflevering 7:

- De gebroeders Grimm. Niet gemold

- Verstoppertje: Niet gemold? Al zorgde Annelotte hier wel voor het meeste geld.
- Zeg eens EUH: Obvious meteen EUH zeggen. Raad dan wel 2 woorden van Annelotte.

Aflevering 8:

- In de 2 finale-opdrachten doet hij het ook niet slecht, maar ook niet heel erg goed, hij heeft Isidoor wel gemold :')


Dit is mijn snelle opsomming!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #41 Gepost op: 10-05-2021, 18:57:14 »
Mooi seizoen, er zaten weer hele goeie dingen in. De bomopdracht aan het eind van aflevering 4 behoort nu al tot een van mijn favorieten. Ik denk dat ik die aflevering nog wel eens terug ga kijken.

Sympathieke mol ook, knap hoe lang hij onverdacht is gebleven. Ik ben benieuwd naar wat hij allemaal heeft uitgehaald.

Wat het aantal troeven en het aantal dilemma's tussen persoonlijk voordeel of geld uit de pot betreft, was de balans dit jaar wel een beetje zoek. 'De laagste pot ooit' lijkt mij in ieder geval niet volledig op het conto van de mol te schrijven. Ik hoop dat ze er bij een volgend seizoen weer wat voorzichtiger mee zijn.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #42 Gepost op: 10-05-2021, 19:03:14 »
Dit is mijn snelle opsomming!

Dank! ::ok::

Niet geheel overtuigd met voornamelijk in de paar laatste afleveringen voor mijn smaak veel goed gedrag met uitzondering van de vrijstelling, maar hij heeft meer gemold dat ik gevoelsmatig dacht. Al met al zeker een prima Mol.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #43 Gepost op: 10-05-2021, 19:03:59 »
Dank! ::ok::

Niet geheel overtuigd met voornamelijk in de paar laatste afleveringen voor mijn smaak veel goed gedrag met uitzondering van de vrijstelling, maar hij heeft meer gemold dat ik gevoelsmatig dacht. Al met al zeker een prima Mol.

Ja de laatste afleveringen zijn inderdaad minder. Daar begon ik weer te twijfelen of het toch niet Sven was  :P

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #44 Gepost op: 10-05-2021, 19:09:17 »
En dan wilde de redactie ook nog eens dat Lennart 1500 euro zou verdienen bij de hotelopdracht. Vreemd. Goed dat Lennart er tegenin ging met zijn briljant brutale euh-actie! ;D

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #45 Gepost op: 10-05-2021, 19:30:15 »
Hij heeft iedereen helemaal ingepakt maar dat lag natuurlijk ook een beetje aan de groep. De perfecte combinatie. Was het niet in de extra beelden dat Samina Lennart "het vuur aan de schenen" wilde leggen en hij toen zijn kaarttruc ging laten zien? ::rofl::

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #46 Gepost op: 10-05-2021, 19:30:59 »
Dat hele kleine stukje in de extra beelden voor volgense week waar Lennart puzzelstukjes in de pijp van zijn wetsuit stopt, prima molactie.  Maar dit zijn zaken waar ik van denk dit moet je tich zien als je daar als jasmien staat te puzzelen. Maar ja dat heet dan speladrenaline, teveel focus op de puzzel en dan zie je het niet. ( zoiets zou pannenkoek- annelies niet gebeurd zijn )

Dus het mollen is vaak zo goed als de alertheid van de rest het toelaat.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #47 Gepost op: 10-05-2021, 19:35:46 »
Dat hele kleine stukje in de extra beelden voor volgense week waar Lennart puzzelstukjes in de pijp van zijn wetsuit stopt, prima molactie.  Maar dit zijn zaken waar ik van denk dit moet je tich zien als je daar als jasmien staat te puzzelen. Maar ja dat heet dan speladrenaline, teveel focus op de puzzel en dan zie je het niet. ( zoiets zou pannenkoek- annelies niet gebeurd zijn )

Dus het mollen is vaak zo goed als de alertheid van de rest het toelaat.

Ja, als je die persoon totaal niet verdenkt dan ga je ook minder letten op die persoon en heeft hij veel meer molmogelijkheden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #48 Gepost op: 10-05-2021, 20:39:40 »
Hij heeft iedereen helemaal ingepakt maar dat lag natuurlijk ook een beetje aan de groep.

Ja, iedereen inclusief de redactie!   ::rofl::

@Convans: Alina had vorig jaar toch zo'n beetje bij de helft van de opdrachten niet gemold? Dan valt het bij Lennart toch reuze mee?
Laten we volgende week even afwachten voor het eindoordeel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #49 Gepost op: 10-05-2021, 21:52:33 »
Bij de Mol hebben ze nou eenmaal besloten dat de mol zo’n 20%-40% van de opdrachten niet hoeft te saboteren. Alina ging met die aanwijzingen van de regie mee, Lennart ging er nog een beetje tegenin. Ik heb geen problemen met een mol die af en toe geld verdient, maar ik vind ook dat het bij de Mol wel een tikje teveel gebeurt.

De stand van de pot is geen goede indicatie van hoe goed de mol is. Dat is namelijk sterk afhankelijk van de opdrachten en de andere kandidaten. Eigenlijk zou je moeten kijken wat de mol heeft gedaan met de invloed die hij had (inclusief hoeveel invloed hij heeft weten te bemachtigen door vertrouwen van de groep te winnen). Maar al met al heeft Lennart het gewoon heel goed gedaan.

Het is erg voor hem erg jammer dat hij nog niet één van de finalisten heeft weten te misleiden in de finale. Ik begrijp dat Annelotte bij hem uitkwam op basis van lichaamstaal. Dan is het toch jammer dat Lennart wekenlang bijna alles goed doet en net op het einde zichzelf op die manier verraadt. Sven had afgeleid dat Lennart waarschijnlijker was op basis van de vragen van de laatste test, omdat hij per ongeluk een paar antwoorden had ingevuld die naar Lennart leidden. Dat was voor Lennart een stuk lastiger om te voorkomen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #50 Gepost op: 10-05-2021, 21:55:41 »
Ja, iedereen inclusief de redactie!   ::rofl::

@Convans: Alina had vorig jaar toch zo'n beetje bij de helft van de opdrachten niet gemold? Dan valt het bij Lennart toch reuze mee?
Laten we volgende week even afwachten voor het eindoordeel.

En ik vond Alina al een sterke mol. Dus ik denk dat ik Lennart heeeel erg ga waarderen ja  ::love::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #51 Gepost op: 10-05-2021, 22:08:18 »
Het is erg voor hem erg jammer dat hij nog niet één van de finalisten heeft weten te misleiden in de finale. Ik begrijp dat Annelotte bij hem uitkwam op basis van lichaamstaal. Dan is het toch jammer dat Lennart wekenlang bijna alles goed doet en net op het einde zichzelf op die manier verraadt. Sven had afgeleid dat Lennart waarschijnlijker was op basis van de vragen van de laatste test, omdat hij per ongeluk een paar antwoorden had ingevuld die naar Lennart leidden. Dat was voor Lennart een stuk lastiger om te voorkomen.

Ik denk dat het extreem moeilijk is om in een finale waarin eerst iedereen mis zat nog te voorkomen dat je gevonden wordt door lichaamstaal. De kandidaten zijn dan zo ontzettend gespitst op het toch nog ontmaskeren van de Mol, dat het haast niet te doen is. Het was met Annelotte natuurlijk bijna gelukt. Pas op de valreep was er kennelijk toch iets waardoor zij dacht: "Toch dat brave manneke (ik ga hem killen!)" 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #52 Gepost op: 11-05-2021, 13:16:07 »
Goede zet. Daarmee gaf hij wederom de boodschap af dat hij niet echt voorbereid was.

Zo dacht ik ook, maar inmiddels weet ik dat Lennart gewoon geen kostuum had. Omdat het niet zeker was of hij echt mee mocht (maisveld) had hij ook geen zin om vantevoren een pak te kopen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #53 Gepost op: 11-05-2021, 13:34:47 »
Zo dacht ik ook, maar inmiddels weet ik dat Lennart gewoon geen kostuum had. Omdat het niet zeker was of hij echt mee mocht (maisveld) had hij ook geen zin om vantevoren een pak te kopen.

Dat laatste is niet wat ik uit het interview lees, hoor. Hij had geen pak en dacht dat het (voor zijn omgeving) zou opvallen als hij wel opeens een pak zou gaan kopen, omdat hij daarmee zou verklappen dat hij al wist dat hij in de finale zou komen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #54 Gepost op: 16-05-2021, 00:36:12 »
Ik had weinig tijd deze week om bij te lezen, maar ben nu toch bij, net op tijd voor de slotaflevering  :D
Wil toch even gezegd hebben dat ik enorm genoten heb van deze serie, van deze finaleaflevering en van deze mol, ook al tunnelde ik op een ander  ;)  ::ok::  ::bravo::

Offline trend

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #55 Gepost op: 17-05-2021, 17:45:50 »
Hopelijk hebben ze bij de AvroTros opgelet hoe je een geweldig seizoen moet maken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #56 Gepost op: 17-05-2021, 18:35:55 »
Ik heb genoten maar ik vind de zoektocht bij de Nederlandse mol echter, omdat je meer mollenstreken in beeld ziet.
Lennart was een fantastische mol, maar het meeste gebeurde buiten beeld.
En ondanks dat hij een goede mol was, ligt dat vooral aan zijn houding waar gewoon nul komma nul aan was af te lezen. Zijn strategie is wat dubieus: vertrouwen winnen om dan in aflevering 7 een grote slag te slaan met 10.000 euro uit de pot.
Het lijkt natuurlijk grandioos, tot het laatste moment nul verdenkingen maar ook dat vind ik dubieus en wijst er inderdaad op dat hij grotendeels bezig was vertrouwen te winnen. Waarna niemand verwachtte dat de mol zo'n grote greep uit de pot zou doen.
Ik vind het mooier als er één of twee kandidaten de mol al een tijdje in de smiezen hebben en uitleggen op het einde waarom.
Het kan zijn dat de groep niet erg alert was, want zijn actie bij de dominosteentjes had toch iemand opgevallen kunnen zijn.
Ook van die actie hebben we op tv niets gezien!
De kijker moest het vooral van de extra aanwijzingen hebben. In Nederland spelen die nauweiljks een rol in de zin dat ze voor elke kandidaat veel aanwijzingen maken waardoor ze niet veel waard zijn.

Ik vond één aflevering echt Wow!, namelijk die met het vliegtuig - en ja, het was te zien dat het vliegtuig wel erg snel naar beneden zakte, een mollenstreek ín beeld! - de andere waren goed tot heel goed.
« Laatst bewerkt op: 17-05-2021, 18:47:13 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #57 Gepost op: 17-05-2021, 20:34:41 »
Altijd leuk om de beelden in de reveal te vergelijken met de beelden die we te zien kregen in de aflevering.
Zo zien we zowel in aflevering 1 als in de reveal één van de aanvallers, die later de reservemol (Martijn) blijkt te zijn, zichzelf bevrijden.
Nadat de eerste 4 aanvallers zich hebben losgemaakt, zien we in aflevering 1 nog een aanvaller zich losmaken. Daarna zien we hoe Martijn zich losmaakt (foto links). In hetzelfde shot loopt deze aanvaller door het mais naar de molboekjes en pakt hier een molboekje. Op hetzelfde moment is er nog een andere aanvaller bij de molboekjes en krijgen we te horen, kijk het zijn er nu alweer twee.

In de reveal krijgen we een heel ander verhaal. Er wordt gesuggereerd dat er al 6 molboekjes zijn gepakt en Martijn heeft moeite met het openen van het hangslot. Als dit uiteindelijk lukt (zie screenshot rechtsboven) loopt hij naar de plek van de molboekjes waar nog 3 molboekjes over zijn (eentje is al omhoog geschoten).

Deze 2 beelden zijn niet met elkaar te rijmen.
« Laatst bewerkt op: 17-05-2021, 20:36:13 door MartinJ »

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #58 Gepost op: 17-05-2021, 21:43:49 »
Had Martijn rugnummer 9?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Finale
« Reactie #59 Gepost op: 17-05-2021, 22:33:39 »
Nee, Martijn had rugnummer 10, waarbij de 0 opgevuld was.