Auteur Topic: [Idee] De Mol: De Film 2023  (gelezen 1268 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
[Idee] De Mol: De Film 2023
« Gepost op: 13-02-2022, 21:30:27 »
Omdat het tiende seizoen in aantocht was, begon ik te speculeren over wat voor spectaculairs je daarmee zou kunnen doen.

Laat ik dan lekker verder speculeren. Volgens mij zou het format van De Mol zich ook prima lenen voor een avondvullende bioscoopfilm. Dan hoef je geen heel extra seizoen op te nemen, maar kun je wel in een week een aantal spectaculaire opdrachten schieten met een (kleinere) groep kandidaten met de ontknoping als apotheose van de film ::jaja::
Reality-films zie je bijna nooit (anders dan een documentaire), maar laat het maar aan de makers van De Mol over om er iets heel vets van te maken waar heel Vlaanderen en Nederland voor naar de bioscoop gaat ::jaja::

Nu is het misschien te laat voor de makers om hier nog iets mee te doen. Maar... volgend jaar is het 25 jaar geleden dat de eerste aflevering van De Mol werd uitgezonden. Zou dat niet een mooie aanleiding zijn om eens zo'n filmversie van De Mol te maken? :D Dit topic is er dus om even weg te dromen. Wie weet nemen ze het idee ooit wel over ::love::

Laat ik beginnen met speculeren:
Speelduur: een kleine 2 uur
Opnameduur: +/- een week.
Kandidaten: Een stuk of zes. Onbekende Vlamingen óf misschien wel een serie met oud-Mollen.
Spelverloop: Ergens midden in de film komt er één executie met een twist die alleen de makers van de Mol kunnen bedenken. Ofwel gaan ze alle zes naar de finale, ofwel valt er een of twee mensen af.
Locatie: Lapland ::love:: Misschien niet gevarieerd genoeg voor een heel seizoen, maar biedt wel de ideale 'unieke' sfeer voor een film. Het Noorderlicht en eindeloze sneeuwlandschappen als decor.
Opdrachten: Een stuk of zes in totaal, maar ze lopen in elkaar over en hebben invloed op elkaar dus de grenzen zijn vaag. Ze gaan onder andere rendieren hoeden, ijswakduiken, de Kebnekaise (de hoogste berg van Zweden beklimmen... Genoeg te doen!
Plottwist: De leidraad door de film is een mysterie dat de kandidaten moeten zien op te lossen. De opdrachten lopen in elkaar over en elk onderdeel van de reis levert zo een puzzelstukje op. De kandidaten moeten dus extra goed hun best doen in de opdrachten om het mysterie op te lossen.
Finale: Op de Noordkaap ::love::

Laat je fantasie de vrije loop en wie weet breng je de makers wel op ideeën ::feest::
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Idee] De Mol: De Film 2023
« Reactie #1 Gepost op: 16-02-2022, 12:14:48 »
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar 2 mollen?  :-X
In de film hoef je je niet zo aan het format te houden, dus het is een uitgelezen kans om te laten zien dat het alleen maar chaotisch wordt. Een soort chaos in de voorbereiding, waardoor er met miscommunicatie 2 mollen zijn en alleen de hoofdregisseur hiervan op de hoogte is. Een mol die dan onverwachts een rood scherm krijgt en de helft van de productie die in de war is lijkt me wel een leuk scenario.  ::hypocriet::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Idee] De Mol: De Film 2023
« Reactie #2 Gepost op: 8-03-2022, 13:59:04 »
Het vervelende van een film is wel dat na de eerste vertoning de hele plot en climax etc. meteen in the open is (vergl. bijv. Shutter Island, Fight club, of the Sixth Sense).
Enige wat je kunt hopen "wil je asjeblieft niet de ontknoping verklappen aan mensen die nog moeten kijken?"
gaat 'm volgens mij niet worden. Maar leuke gedachte.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Idee] De Mol: De Film 2023
« Reactie #3 Gepost op: 8-03-2022, 14:05:22 »
Het vervelende van een film is wel dat na de eerste vertoning de hele plot en climax etc. meteen in the open is (vergl. bijv. Shutter Island, Fight club, of the Sixth Sense).
Ik heb van geen van die films enig idee hoe ze aflopen dus volgens mij komt dat wel goed ;D
Lijkt me inderdaad vrij logisch dat je het einde van een film niet aan anderen spoilt ;)
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Idee] De Mol: De Film 2023
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2022, 13:30:06 »
Even voortbordurend op dit idee...
Het zou mij dus ultiem lijken als er een game zou komen. Een action/adventure/rollplaying game waarin jij 1 vd de kandidaten bent op zoek naar de mol. Binnen bepaalde tijd moet je opdrachten doen, gebeuren er verdachte dingen, moet je telkens een test maken en hopen op geen rood scherm. Heb je het spel gepeeld, lig je er uit, ben je finalist, of winnaar, dan kan het spel weer opnieuw gespeeld worden, met compleet andere karakters. Heul vroegen heb ik me verloren in spellen als King's Quest
(op de allereerste IBM PC  :-X ) en die hebben toch nog steeds onovertroffen indruk achter gelaten. Als zo'n soort spel anno 2022 in een Wie is de Mol -jasje gegoten zouden zijn, poeh...

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [Idee] De Mol: De Film 2023
« Reactie #5 Gepost op: 6-04-2022, 22:06:03 »
Even voortbordurend op dit idee...
Het zou mij dus ultiem lijken als er een game zou komen. Een action/adventure/rollplaying game waarin jij 1 vd de kandidaten bent op zoek naar de mol. Binnen bepaalde tijd moet je opdrachten doen, gebeuren er verdachte dingen, moet je telkens een test maken en hopen op geen rood scherm. Heb je het spel gepeeld, lig je er uit, ben je finalist, of winnaar, dan kan het spel weer opnieuw gespeeld worden, met compleet andere karakters. Heul vroegen heb ik me verloren in spellen als King's Quest
(op de allereerste IBM PC  :-X ) en die hebben toch nog steeds onovertroffen indruk achter gelaten. Als zo'n soort spel anno 2022 in een Wie is de Mol -jasje gegoten zouden zijn, poeh...


Mee eens! Dit zou enorm vet zijn. Wat wel zo is is dat dit enorm veel tijd gaat kosten om te spelen. Ook zal je last hebben van mensen die opeens stoppen omdat het te lang duurt of dat ze weg moeten. OOk zullen de opdrachten snel bekend raken tenzij je echt 100+ opdrachten in het spel doet(wat overigens echt een onmogelijke opdracht is)
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'