Beetje laat, omdat ik het zelf pas had ontdekt. Voor mij is het jeugdsentiment, omdat er in de serie figuranten meespeelden die ik persoonlijk ken. Tijdens de opnames van de tweede serie deed ik vakantiewerk op het gemeentehuis in Eijsden. De secretarie daar was overdag de samenkomstplek voor akteurs, mensen van de produktie, enzo. Het wordt uitgezonden in de middag op Nederland 1, rond kwart voor drie. Niet echt een tijdstip waarop iedereen kan kijken, maar wie kan kijken, kan ik het toch aanraden.
[anekdotemodus]Han, Ovide en andere Limburgse lezers: achter een kraampje bij de braderie staat een jongedame, die L1-kijkers nu kennen als weervrouw Ans Peters. Die had toen auditie gedaan voor de rol die Reneé Soutendijk heeft gespeeld[/anekdotemodus]
We zien er zelfs een piepjonge Leoni Jansen, als secretaresse van de hollandse mijndirecteur (Manfred de Graaf)
Goede herinneringen bewaar ik aan John Leddy, Reneé Soutendijk en Bruni Heinke (de latere Helen Helmink uit GTST). Maar ook aan regisseur Jef van Dalsen, die later furore maakte met een in de jaren tachtig zeer omstreden genre programma's: de pin-up club. De catering was heel gul voor de mensen van het gemeentehuis: omdat de KRO daar gastvrijheid genoot, genoot het personeel, en dus ook ik, mee van de lekkere broodjes
De serie zelf: het komt wat oubollig over, maar ik kan er nog wel met plezier naar kijken, vooral omdat ik nog vrijwel wekelijks kom op de plekken waar toen die opnames zijn gemaakt