Auteur Topic: IP-adressen  (gelezen 1438 keer)

Offline Mahtob

• Forumlid
IP-adressen
« Gepost op: 17-12-2002, 19:41:57 »
Kreeg net terwijl ik de chat probeerde te starten een melding van Norton, dat IP-24.42.76.193 probeerde in te breken in mijn computer. Iemand enig idee hoe ik het vuige brein achter dit misdadige IP-nummer kan achterhalen? >:( >:(

« Laatst bewerkt op: 17-12-2002, 19:42:38 door Mahtob »
molzot

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:IP-adressen
« Reactie #1 Gepost op: 17-12-2002, 19:44:43 »
Volgens mij is het zo dat iedere keer als je opnieuw op internet gaat, je een nieuw IP-adres krijgt, dus lijkt me dan moeilijk om dit te achterhalen.

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 17-12-2002, 19:53:39 »
Het aangetroffen (trojaanse) paardje blijkt Back Orifice te heten. Iemand hier wel eens van gehoord? Of weet iemand wat dit virus doet?

Trouwens bedankt Daan, voor de info.

molzot

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #3 Gepost op: 17-12-2002, 20:09:50 »
Back Orifice is een virus dat ervoor zorgt dat je je computer ter beschikking stelt aan de eerste de beste hacker die via het internet bij jou aanklopt. Je hebt dus niet dat virus, maar een computergebruiker heeft geprobeerd te kijken of je dat virus hebt, zodat'ie jou computer zou kunnen overnemen.

Zoiemand achterhalen is een heilloze strijd ben ik bang. Wereldwijd zijn miljoenen internethackers (of eigenlijk scriptkiddies) bezig met het scannen van duizenden IP-blokken. Eén 'poging tot aanval' per dag is een matige score. Zelf zie ik ze soms wel een keer per 20 minuten voorbij komen.

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #4 Gepost op: 17-12-2002, 20:12:59 »
Idd, kzou me er niet al te druk om maken, pogingen tot inbraak komen paar x per dag voor hier, gewoon zorgen voor een goede firewall en alles komt goed hoor  :)

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 17-12-2002, 21:10:02 »
Djeez...
Ik heb dus pas sinds kort een virusscanner die dit soort dingen opmerkt. Hiervoor heb ik twee jaar lang onbeschermd gesurft. Alles werd wel wat trager, en er vielen wel eens functies uit, maar echt "lethal damage" heb ik nooit gehad!

molzot

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #6 Gepost op: 17-12-2002, 21:16:49 »
Haha ja, ik ken die mensen, nou goed, je hebt nu beveiliging ,daar gaat ut om :)

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline ovide

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 18-12-2002, 19:08:32 »
Ik heb een tijdje zo'n firewall gehad, maar daar liep mijn computer steeds op vast. Nu heb ik dus alleen een goeie virusscanner. Tips mbt firewalls zijn welkom!

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #8 Gepost op: 18-12-2002, 20:12:49 »