Dagboek van AnnuhWe zitten nu in de hitte van Dakar. Het is heel vermoeiend, we zitten hier twee weken omdat er van die klipgeiten zijn die op vakantie zijn... Midden in het spel ook nog hè! Maar goed, krijg ik de kans om mooi bruin te worden.
Bij de eerste opdracht moesten we raadsels oplossen. Aangezien ik bij herexamen altijd de vraagstukken wel weet, dacht ik hier: ik zal m'n mond eens houden en eens kijken of de rest het wel kan. En dat viel best tegen. Vooral toen uitkwam wat Floortje had gedaan. Ik had trouwens hetzelfde gedaan hoor! Ville nam het voortouw, ze kon het ook goed, als Floortje de €5000,- niet had aangenomen dan! Nu viel het tegen, en leek ze dommer dan ze was.
Dacht ik lekker te kunnen slapen, werd ik om 3 uur gewekt! Stelletje gekken... laat mij gewoon slapen, ik ben 's nachts echt niet een van de wakkersten hoor! Moest ik ook nog zo'n ingewikkelde opdracht doen. Net voordat ik wilde zeggen dat ik niet mee wilde doen, bood Floortje zich 'vrijwillig' aan... zogenaamd omdat ze de opdracht van die middag al had laten mislukken. Yeah right, ze wilde gewoon verder pitten. Ik heb haar later niet horen vragen hoe het is gegaan... lekker geinteresseerd zeg! Het is dat we verder zo veel lol met z'n tweeen hebben, maar anders!
De opdracht was dat ik Groenenman door een doolhof moest leiden, zonder bij de jagers te komen. Er waren nog twee tweetallen, die dezelfde weg namen. Dus toen dacht ik: ik zal eens een andere weg nemen. Niet dat dat wel werkte, maar ik was tenminste origineel. En aan het einde van de opdracht zegt Annemieke dan ook nog: "Jullie mogen nu lekker gaan slapen..." Goh... nu al!
De volgende ochtend moesten we weer verder, naar Dakar. Ik kende wel de rally van eerst, Granada-Dakar, maar had niet verwacht dat wij ook een stukje zouden moeten rijden! En dan in zo'n moeilijke rally-wagen. Ik heb gister nog een stukje auto gereden, heb ik de moter ook een keertje laten afslaan. Logisch dat me dat dan ook gebeurt in het zand! Maja, toen ging ik toch op weg. Het gaspedaal werkte niet goed, ik kwam nauwelijks vooruit. M'n instructeur kon er ook niets aan doen, we hebben nog even stil gestaan om te kijken. Gelukkig was Intikker ook niet zo snel, Tilburgers voorop hoor...
.Er waren er nog een paar die wel binnenkwamen, Maapie was verdwaald. Doet ze goed
.
Elmar en LC zijn uitgevallen, nou heb ik daar niet zo heel veel problemen mee, zijn alleen maar gunstig voor m'n lijstje. Nu ben ik benieuwd wie er vrijdag afvallen!
Kus, Anne