Nacht 1 Giorgio mocht in nacht 1 voorspellen welk team ging winnen. Hij wint automatisch mee met het team dat hij voorspelde.
Haha, ja vandaag een beetje aftasten was tactisch is.
Ik ben niet zo heel bedreven in dit spelletje, maar als je burgemeester bent, wordt er dan nog een leidende rol van je verwacht?
Ik denk nog even na over mijn keuze.
Ik ga er wel voor dat team Zwadderich gaat winnen. Op goed geluk!
Ricardo ging direct als ziener aan de slag.
Ik twijf tussen Sanmol en Michael90. Ik denk dat Sanmol eerder dood kan gaan in de nacht dus ik ga eens een fotoshoot houden met Michael90
Die fotoshoot verliep zo:
Je hebt de foto die je vannacht van een van de Sneeps gemaakt hebt in de ontwikkeldrank gestopt. Deze toverdrank helpt je om de foto sneller te ontwikkelen dan normaal. Al snel wordt er een silhouet duidelijk. De persoon die jij vannacht bekeken hebt is...
Cho Chang
Ondertussen begonnen Harry, Ron en Hermelien (Sanmol, Nieky en ViWiRu) berichten naar elkaar te sturen. Zij mochten elke nacht een bericht van maximaal 50 woorden aan een speler sturen. Als ze dat aan de juiste persoon (een van elkaar) stuurden, dan zou het aankomen. ViWiRu probeerde eerst dit te versturen:
Ik stuur het volgende bericht aan Michael90:
Begin de 1e alinea van je 1e bericht op dag 2 met een W en de 2e alinea van je 1e bericht met een V. Wanneer ik zie dat dat lukt, antwoord ik door de 1e alinea te starten met een V en de 2e alinea met een W!
Maar dat mocht helaas niet volgens de spelregels. Want je mocht met dit bericht niet je identiteit bekendmaken of afspraken daarover maken. Dus daarom kreeg ik een nieuw bericht van hem:
Ik stuur het volgende bericht aan Swifty:
Op dit moment valt er nog weinig te zeggen met zo'n grote groep. Mensen die niet op Giorgio stemmen, vind ik verdacht, maar eigenlijk alleen daarop gebaseerd. Verder even afwachten wat voor beschrijvingen er naar buiten komen en daarop anticiperen!
Inmiddels weten we dat Swifty niet bij het Gouden Trio behoorde, dus zij ontving dit vreemde bericht aan het einde van nacht 1:
Vlak voordat de rest van de groep wakker wordt komt er een zilveren schim op jou af. Het is moeilijk te zien wat voor vorm die heeft. De schim blijft vlak voor jou hangen. De schim vertelt jou een boodschap. De stem is moeilijk te herkennen, en ook van de boodschap zelf is weinig overgebleven. De volgende woorden weet je te herkennen:
”...... moment ....... grote groep ........ stemmen ........ gebaseerd ....... beschrijvingen ...... anticiperen!”
Je wrijft in je ogen en probeert er iets van te begrijpen. Maar voordat je er erg in hebt, is de zilveren schim alweer verdwenen. Langzaam ontwaakt de rest van de groep. Zou dit een droom zijn geweest? Je vraagt je af of het wel verstandig is om met de rest van de groep te delen dat je dit bericht ontvangen hebt.
Sanmol probeerde hetzelfde als ViWiRu, maar dan wel naar de juiste persoon:
ViWiRu,
Hallo meid als dit is doorgekomen gebruik dan het woord kalkoen de volgende dag.
Hoi,
Ik merk dat mijn instructie nog niet helemaal duidelijk was Het is niet de bedoeling dat je door het sturen van berichten elkaars identiteit leert weten. De bedoeling is vooral dat je eventueel kan samenwerken op strategisch vlak, bijvoorbeeld qua stemmen. Als je daardoor erachter komt wie diegene is, is dat mooi meegekomen. Maar de berichten zijn dus niet bedoelt om elkaar 'te leren kennen'.
Sorry als mijn beschrijving verwarrend was.
Groetjes,
LuchtManiak
Hahaha daar kan ik geen speld tussenkrijgen Nicely done Jouw bericht gaat aan het eind van de nacht zijn best doen om bij ViWiRu te komen. Als hij één van jouw twee beste vrienden is ontvangt hij alleen het bericht, niet de afzender. Als hij dat niet is is het nog maar afwachten wat er van het bericht overblijft.
ViWiRu,
Kalkoen.
Dit bericht kwam uiteraard volledig en ongehinderd aan bij ViWiRu. Ondertussen stuurde Nieky dit berichtje aan Hillo. Dat kwam echter ook misvormt aan bij Hillo.
Hillo
Psssst Harry, Hermelien? Ben je daar? Wat zijn jouw bevindingen over dit potje tot nu toe? Wie is verdacht? Laten we de Zwadderaars een lesje leren
”Psssst ...... potje ........ toe? ... is ..... een lesje ......”
Loena (Hautoa) wierf ondertussen haar eerste sektelid.
Vermoljoen krijgt van mij een Kibbelaar!
Terwijl DRenziboy liet zien dat hij over voorspellende krachten beschikt.
Ok, ik heb mijn keuze gemaakt.
Ik wordt een Zwadderaar.
Nu maar hopen dat ze mij niet al gelijk de eerste nacht eruit stemmen.
Diezelfde nacht werden MitchK, Nieky en Sanmol wakker gemaakt door een enorme stank. Dat was te danken aan Hillo (Simon):
Ik begin bij MitchK (en dus Nieky + Sanmol). Is het trouwens mogelijk dat jij een geupdate deelnemerslijst ah begin van elke dag/nacht plaatst?
Jouw geniale plan is in werking gezet. Je hebt een ontbrandbaar middel gemaakt dat je afsteekt in de buurt bij een paar slaapzakken. Zodra de lont is opgebrand komt er een lichte geur vrij. Dit is de geur die normaal gesproken in de kerkers hangt, dus een Zwadderaar zou daar gewoon doorheen slapen. De andere leerlingen zouden die penetrante stank echter niet kunnen doorstaan.
Vannacht heb je het middel losgelaten bij de slaapzak van MitchK. Als hij en/of een van zijn twee buren – Nieky of Sanmol – een Zwadderaar is, dan zou(den) diegene(n) lekker doorslapen. Je telt af: 3, 2, 1....
De stank verspreid zich. Langzaam zie je de waas zich over de drie slaapzakken verspreiden. Het duurt even voor ze het alle drie ingeademd hebben, maar dan....
Springen ze alle drie vrijwel tegelijkertijd hoestend overeind. Nieky rent naar de badkamer om over te geven, Sanmol valt flauw en MitchK trekt groen weg.
Oeps, verkeerd gegokt.... Misschien zijn dit soort experimenten toch maar niet zo’n goed idee..... De volgende nachten doe je dit niet meer.
Het is midden in de nacht. Je ligt heerlijk te slapen. Tot er opeens een vervelende penetrante geur in de lucht lijkt te hangen. Verschrikt spring je op, wat een ziekmakende geur! Deze geur komt je bekend voor, maar waar vandaan weet je niet precies. Op de een of andere manier doet het je aan de lessen Toverdranken denken.
Nadat je bent bijgekomen kruip je terug je slaapzak in. Wat een misselijke grap was dit! Hopelijk lukt het om weer verder te slapen. En nu maar hopen dat niemand je vreemde gedrag vannacht gemerkt heeft.
Tot zoverre de eerste nacht! Stiekem werd ik een beetje angstig van hoeveel bijzondere krachten ik het spel in heb geslingerd. Hopelijk houdt het elkaar allemaal een beetje in balans.