Omdat het tiende seizoen in aantocht was, begon ik te speculeren over wat voor spectaculairs je daarmee zou kunnen doen.
Laat ik dan lekker verder speculeren. Volgens mij zou het format van De Mol zich ook prima lenen voor een avondvullende bioscoopfilm. Dan hoef je geen heel extra seizoen op te nemen, maar kun je wel in een week een aantal spectaculaire opdrachten schieten met een (kleinere) groep kandidaten met de ontknoping als apotheose van de film
Reality-films zie je bijna nooit (anders dan een documentaire), maar laat het maar aan de makers van De Mol over om er iets heel vets van te maken waar heel Vlaanderen en Nederland voor naar de bioscoop gaat
Nu is het misschien te laat voor de makers om hier nog iets mee te doen. Maar... volgend jaar is het 25 jaar geleden dat de eerste aflevering van De Mol werd uitgezonden. Zou dat niet een mooie aanleiding zijn om eens zo'n filmversie van De Mol te maken?
Dit topic is er dus om even weg te dromen. Wie weet nemen ze het idee ooit wel over
Laat ik beginnen met speculeren:
Speelduur: een kleine 2 uur
Opnameduur: +/- een week.
Kandidaten: Een stuk of zes. Onbekende Vlamingen óf misschien wel een serie met oud-Mollen.
Spelverloop: Ergens midden in de film komt er één executie met een twist die alleen de makers van de Mol kunnen bedenken. Ofwel gaan ze alle zes naar de finale, ofwel valt er een of twee mensen af.
Misschien niet gevarieerd genoeg voor een heel seizoen, maar biedt wel de ideale 'unieke' sfeer voor een film. Het Noorderlicht en eindeloze sneeuwlandschappen als decor.
Opdrachten: Een stuk of zes in totaal, maar ze lopen in elkaar over en hebben invloed op elkaar dus de grenzen zijn vaag. Ze gaan onder andere rendieren hoeden, ijswakduiken, de Kebnekaise (de hoogste berg van Zweden beklimmen... Genoeg te doen!
Plottwist: De leidraad door de film is een mysterie dat de kandidaten moeten zien op te lossen. De opdrachten lopen in elkaar over en elk onderdeel van de reis levert zo een puzzelstukje op. De kandidaten moeten dus extra goed hun best doen in de opdrachten om het mysterie op te lossen.
Finale: Op de Noordkaap
Laat je fantasie de vrije loop en wie weet breng je de makers wel op ideeën