Auteur Topic: het ziekenhuis.  (gelezen 6055 keer)

Offline Elmar

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: het ziekenhuis.
« Reactie #20 Gepost op: 12-11-2004, 11:37:20 »
Ik heb toen ik heel jong was buisjes in mijn oren gekregen. Het enige dat ik daar nog van weet is dat ik een kapje op mijn mond kreeg. Erg ernstig was dat dus niet.

Ongeveer 9 jaar geleden ben ik met spoed in het ziekenhuis opgenomen met een acute blindedarmontsteking. Ze hebben mijn buik opengesneden en er wat weggehaald. Ik merkte er weinig van omdat ik onder narcose was, maar toen ik wakker werd, had ik wel heel veel pijn.

5 jaar geleden ben ik naar het ziekenhuis geweest omdat ik een ingegroeide teennagel had. Het lijkt niks, maar het is ontzettend pijnlijk, vooral als het gaat ontsteken. Dan verdoven ze je teen met twee injecties. Je teen lijkt 3 keer zo dik, maar dat is niet zo. Dan gaan ze de ontsteking en het ingegroeide stuk van de teennagel wegsnijden. Ik heb maar niet gekeken, maar mijn moeder zei dat het erg onsmakelijk was om te zien.

Het laatste waar ik voor in het ziekenhuis ben geweest, was vorig jaar. Een klasgenoot had met gym een hockeybal tegen mijn ringvinger aangeslagen. Ik speelde gewoon vrolijk door, maar het deed wel ontzettend pijn. Ben dus maar richting ziekenhuis gefietst en daar concludeerden ze aan de hand van een aantal röntgenfoto's dat mijn bovenste vingertopje was gespleten :-\\
Maar dat hebben ze niet geopereerd. Ze vonden een spalkje wel genoeg.

Mijn amandelen heb ik nooit laten knippen... denk ik...
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Lola

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
« Reactie #21 Gepost op: 12-11-2004, 13:53:52 »
Mijn amandelen zijn geknipt en werd verdoofd met zo'n kapje..(ik weet nog goed wat ik toen droomde.)
Toen ik 12 was 6 weken in ZH omdat ik mijn bovenbeen had gebroken.(ongelukje in de speeltuin)
En 3 jaar geleden wegens heeeeeeeel veeeel braken (zwangerschap)uitgedroogd.
O ja..en voor mijn bevalling.Wilde thuis bevallen maar het duurde te lang dus dmv ruggeprik en een hoop persen is mijn dochter geboren.
back again..

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #22 Gepost op: 12-11-2004, 14:29:07 »
mijn knieen hebben een een abonnement op t ziekenhuis
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #23 Gepost op: 13-11-2004, 01:58:55 »
5 jaar geleden ben ik naar het ziekenhuis geweest omdat ik een ingegroeide teennagel had. Het lijkt niks, maar het is ontzettend pijnlijk, vooral als het gaat ontsteken. Dan verdoven ze je teen met twee injecties. Je teen lijkt 3 keer zo dik, maar dat is niet zo. Dan gaan ze de ontsteking en het ingegroeide stuk van de teennagel wegsnijden.

Had precies hetzelfde, aan beide kanten van mijn nagel. Dat is inderdaad erg pijnlijk en vervelend! Kwam omdat er iemand op mijn voet was gesprongen. Nu heb ik een beetje een vreemde teennagel, en mijn voet is en blijft iets dikker dan mijn andere voet. Voordat ik naar het ziekenhuis ging is het nl best erg ontstoken geweest, kreeg mijn schoen niet meer aan. Dat iets dikkere gaat volgens mij niet meer weg, en ik merk er ook niks meer van hoor, alleen als ik nieuwe schoenen aan trek.

De andere keer dat ik in een ziekenhuis terecht kwam, was toen ik met surfen mijn middelste teen van mijn ándere voet gebroken had! Was bovenop de mast gesprongen en toen stond ie in een hoek van 90 graden naar boven... In een reflex heb ik hem onderwater gezet, maar ik had het niet hoeven zien, anders was ik ter plekke onderuit gegaan en waarschijnlijk verzopen.  :P Geen feest als je wetsuit nog uit moet over je voet, omdat je die gehuurd had. Die teen is ook gespalkt. Ik weet nog dat ik mijn moeder belde (zat op kamp aan de andere kant van het land), en die hoorde in plaats van dat ik mijn TEEN had gebroken, dat ik mijn BEEN had gebroken! Helemaal in de stress natuurlijk... Het botje is een beetje scheef weer aan elkaar gegroeid, maar gek genoeg staat die teen nu rechter!

Je kan misschien wel begrijpen dat ik niet echt van voeten hou...
Angel of the first degree

Offline Eck

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 13-11-2004, 13:23:01 »
ik wil niet naar het ziekenhuis!!!!!!!!!!!!!

Offline *stephanie*

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 13-11-2004, 17:47:36 »
ik ben ben best vaak geopereerd.
toen ik een paar maanden was, was ik van de commode afgevallen en had ik een scheurtje in mn schedel. vandaar...
maar daar ben ik geloof ik niet aan geopereerd....:S haha tis te lang geleden.
en toen ik 6 was ging ik schaatsen en toen viel ik en toen schaatste mn nichtje over mn pink heen. en ik had geen handschoenen aan.
ik mis nu dus het topje van mn pink...
toen ik aan mn pink werd geopereerd, en onder narcose was, stond mn hart ff stil dus toen moest ik supersnel naar de intensive care.
mensen vragen me dus ook wel es of ik 'het licht' heb gezien ofzo.
ik kan me daar iig niks meer van herinneren.
maarja...
dat waren wat van mijn ziekenhuis verhalen :)
bye!
xx steph
recht zo die gaat!!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 24-11-2004, 18:57:44 »
Je kan misschien wel begrijpen dat ik niet echt van voeten hou...
Idd! :-\\ Ik haat mijn voeten ook, maar dan omdat ze door een erfelijke afwijking enigszins scheef zijn. Kan het niet zo goed uitleggen, maar daardoor zijn ze ook ontzettend breed en doe ik er altijd eeuwen over om schoenen te vinden waarin mn tenen niet verpletterd worden... :(

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #27 Gepost op: 24-11-2004, 21:25:28 »
"zijn dàt je voeten?!" ;D

Ik.. (om nog ff ontopic te zijn) ben nog nooit in het ziekenhuis geweest voor mezelf zegmaar. Owja, bij mn geboorte wel, maar das niet echt.. zegmaar.
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Nelisje

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 25-11-2004, 01:54:27 »
Ik moet morgen weer... En nu écht hopelijk!

::ohno::  :-[

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 25-11-2004, 14:56:02 »
"zijn dàt je voeten?!" ;D
::rofl:: hahaha, ja precies, dat waren dus mijn voeten Anne-Marie ::ohno:: :P

Nelis, sterkte morgen!

Offline Nelisje

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 25-11-2004, 19:06:39 »
Dank je! Tis best goed gegaan. Ik durfte niet te kijken, en vond het doodeng, maar ik leef. En vooralsnog is de verdoving nog niet uitgewerkt, dus heb ik het (nu nog) prima naar mijn zin!