Ik las trouwens op reddit dat iemand bij een lezing van twee redacteuren van De Mol was geweest. Een van de weetjes die hij deelde was dat deze treinopdracht in België getest is en lukte.
Leuk weetje. Ik vraag me wel alleen af hoeveel pogingen ze nodig hadden om objecten raak te gooien. De kandidaten konden dat maar 1x doen. Het blijft zo dat uit zo'n rijdende trein gooien toch erg moeilijk is als het gaat om exact goed af te werpen. Er spelen een hoop variabelen mee waarmee je rekening moet houden:
- Juiste moment van gooien, rekening houdend met dat het object de voorwaartse snelheid van de trein behoudt nadat je het object loslaat. Je moet X meter vóór het vangnet met de gooi beginnen.
- Grotere objecten (de lamp bv) daar heeft de luchtweerstand meer vat op dan bv het Gert... ehhh hert.
- De juiste voorwaarste snelheid waarmee je het object van je af gooit om precies de afstand (trein<->vangnet over het hek) te overbruggen.
Je ziet ook bijna alle objecten voorbij het vangnet vallen nadat ze gegooid hebben, de afworp is te laat.