Auteur Topic: Dagelijkse bezigheid (occupation)  (gelezen 16512 keer)

Offline rosa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #60 Gepost op: 22-05-2003, 22:16:45 »
Waar woon je nu en waar ga je naartoe verhuizen?

Woon in Den Haag en ga verhuizen naar Apeldoorn. Heerlijk naar de bossen enzo. Ver weg van de drukke jachtige stad!

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 22-05-2003, 22:57:28 »
k wil high school gaan doen :) maareh, volgend jaar ga k op vakantie naar de east coast en dan ga ik eens rondkijken wat me leuk lijkt. cape cod lijkt me idd ook wel wat :) heb jij n jaar in denemarken gezeten? in n gastgezin of op jezelf?

Gastgezin, via YFU. Al heeeeeel lang geleden hoor. Ik ging daar ook naar school, hartstikke leuk vond ik het, zou het zo weer doen.
Daarna gestudeerd in Dronten. Jaartje Up with People, twee en een half jaar in Frankrijk gewerkt bij Disney, toen reisbegeleider in het verre oosten en nu zoek ik een nieuwe baan...

Maarruh wat High school in de US, ook leuk, heeft mijn zus gedaan, die zat in Colorado. Mijn andere zus heeft in Noorwegen gewoond.

Via een gastgezin is eigenlijk leuker, want je krijgt meer mee van de cultuur, alledaagse dingen en je wordt meer "gedwongen" om de taal goed te leren. Zeker als je naar een anders-dan-Engels-sprekend land gaat, heb je in een gezin je nieuwe taal eerder door. En... je verleert het nooit!

« Laatst bewerkt op: 8-06-2003, 17:23:46 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 22-05-2003, 23:03:49 »
Ik heb toen ik 21 was of een jaar in Canada (off all places :P) gewoond.

Das al 80 jaar geleden nu of zo :P, maar het was een geweldige ervaring, dus als je de kans krijgt: doen! :)

Ma how, zeg!

Offline justme84

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 23-05-2003, 10:58:01 »
Tlijkt mij ook super, jaartje weg, kheb alleen een wat mindere ervaring met zo'n organisatie gehad, dus voor mij is nederland voorlopig genoeg. tip: check alles dubbel en maak duidelijk wat je wel en niet wilt (als in 'niet roken' enzo) bij mij waren het kettingrokers en was het niet alleen moeder & zoon, maar ook nog 2 dochters en 3 andere persoontjes en ongeveer 6 kilometer buiten het centrum 'je mag alleen met de bus, veel plezier' 'grappig'
Maargoed, toen verhuisd naar een residentie en dat was super :D, had het dus gewoon niet getroffen met het gastgezin, en tja frans is net iets lastiger dan engels :) (Wil ooit nog wel ene keer naar een engelstalig land, daar verstaan ze je tenminste :))

Did I make the right mistake...?

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 23-05-2003, 12:08:14 »
Ik vond juist dat Deens zo leuk. En zeker nu mijn zusje Noors spreekt... Zo kun je nogeens samen wat bespreken  ;D

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 23-05-2003, 13:58:54 »
knackerbrod?? (en dan met al die tekens etc. erop en eraan)

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #66 Gepost op: 8-06-2003, 10:09:26 »
Ik heb SPW en de inservice oipleiding tot Z-verpleegkundige gedaan en ik werk nu op een leefgroep voor dove verstandelijk gehandicapten...

bij Viataal (voorheen instituut voor doven) en dat bevalt me prima...

Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Charlotte989

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 9-06-2003, 12:24:07 »
als k zo al die verhalen hoor van mensen die een jaartje weg zijn geweest krijg k steeds meer zin om ook te gaan!! maar k ben nu een beetje aan het kijken welke staten k leuk vind, maar k kan maar niet kiezen tussen californie, utah, arizona, colorado ( al die westerlijke staten)

yeey!! nog maar 2 daagjes!!

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #68 Gepost op: 9-06-2003, 12:28:09 »
als je naar utah gaat heb je natuurlijk best n grote kans dat je in zon heel streng gezin terecht komt he

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Charlotte989

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 9-06-2003, 12:34:19 »
ja das waar....maar k vind utah zelf wel een hele mooie staat....hum..misschien in een andere staat tegen de grens van utah ::) maar je kan nooit zelf kiezen in welk dorpje/stad je komt dus dan heb je kans dat je in et hele verkeerde deel komt!!
maar dat heb k ook bij californie, dan wil k wel vlak bij LA komen en de kans dat je in z'n grote staat komt waar je wilt is eeeerg klein :(

(yeey, dit is me 100ste post!!!

yeey!! nog maar 2 daagjes!!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 9-06-2003, 12:59:55 »
eigenlijk alleen het hoofdforum, eerst verslaafd aan .nl maar daar wordt je gek van het tig keer het zelfde lezen, de bar nog niet gelezen, wat is dat precies?
Oh sorry Justme, ik lees dit berichtje nu pas ::)... De bar is voor alle berichten die niet speciaal in een ander topic passen, maar voornamelijk om te vertellen wat je die dag gedaan hebt, wat je nog gaat doen, hoe het met je gaat, en om andere mensen te feliciteren, sterkte te wensen, etc etc etc... Erg gezelli dus! En in zulke topics leer je anderen ook echt kennen, de een iets beter dan de ander maar toch iig veel meer dan op .nl, tenminste, ik ben daar al minstens een jaar ofzo niet echt meer geweest maar dat was erg onpersoonlijk vond ik toen altijd. Maarja tis maar wat je leuk vindt natuurlijk.

Wat doen jullie voor examen? Kdoe vwo, C&M met M&O
Gymnasium, N&G met Frans1,2, Grieks en Latijn... staat ook wel ergens op de eerste blz ofzo denk ik...

Ik zal ook voor jou duimen dat je geslaagd bent Justme! Wat denk je zelf, ging het goed??

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #71 Gepost op: 9-06-2003, 15:28:40 »

en nu zoek ik een nieuwe baan...

Bezige bij: een eigen reisburootje niks voor jou?

Mijn eigen dagelijkse bezigheden. Ik werk voor een soort postbezorgdienst, in wsw-verband. Dit werk doe ik al 11 jaar met veel plezier. Het voordeel is dat je altijd buiten bent. Met goed weer, maar ook met gruwelijke najaarsstormen. Gelukkig is zelfs hier in Nederland het slechte weer, althans het weer dat eigenlijk te slecht is om in rond te lopen, in de minderheid. Meestal is het gewoon goed te doen om buiten te zijn. En ach, die ene regendruppel: die voel je na 11 jaar niet meer. Je kleedt je er tenslotte ook op.

Een misverstand, waar ik vaak mee te maken krijg, is dat mensen vaak denken dat ik als postbezorger maar een paar uurtjes per dag werk. Ze ZIEN me echter gedurende een deel van mijn werkdag buiten lopen of fietsen. Maar hoe denken die mensen dat die post op route komt te liggen? Die uren tellen ze dan voor het gemak niet mee. Maar het zijn toch echt ook werk-uren.

In de zomer komen we weliswaar wat werk-uren tekort, maar neem maar van mij aan, dat die uren in het winterseizoen, en incidenteel in de zomer weldegelijk worden gecompenseerd.

En dan het commentaar van  de mensen: in de zomer is het altijd: "he, jij hebt een fijne baan: altijd buiten".

En ja, dat moet ik toegegeven, ik heb me al sinds eind 1993 niet meer ziek hoeven te melden vanwege griep, of iets dergelijks.

Diezelfde mensen zie je in de winter, als je zelf door de soms bittere kou en regen je werk moet doen, lekker in de verwarmde huiskamer zitten. Dan roepen ze je niet even binnen om even op adem te komen. Mensen hebben kennelijk een selectief geheugen.

« Laatst bewerkt op: 9-06-2003, 15:41:15 door bodejosm43 »

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 10-06-2003, 22:36:30 »
Goh, wat een stelletje intelligente en sociale mensen hier zeg! Geen wonder dat ik me hier zo thuis voel als gymnasiastje (eindexamen gedaan in latijn voor de geinteresseerden) die nu orhtopedagogiek studeert. Ben alweer bijna klaar met mijn derde jaar en ga volgend jaar stage lopen. Helaas moet ik dan wel stoppen met mijn bijbaantje, invalwerk bij verschillende naschoolse opvangen in en rond Amsterdam via Randstad  :-X (geen reclame natuurlijk). Ik zal duimen voor iedereen die examen heeft gedaan, jullie hebben het vast gehaald!

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #73 Gepost op: 9-09-2003, 10:14:07 »
volgens mij zijn er nog veel meer mensen waar we de dagelijkse bezigheden niet van kennen..ik ben benieuwd!  :)

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 9-09-2003, 11:10:15 »
Ik wil ook wel even wat vertellen... ik heb na de HAVO SPW-3 gedaan. En ben bij mijn laatste stage-adres gevraagd of ik daar wilde komen werken. Dat was in juni 5 jaar geleden. Ik werk op een peuterspeelzaal in Nijmegen. Met peuters tussen de twee en een half en 4 jaar. Wij hebben 4 groepen van 30 peuters en ik werk zelf op 3 groepen. Op een groep van 30 peuters werken wij met 4 leidsters + een stagiaire. Het is heel erg leuk werk voor mij omdat ik die leeftijd geweldig vind. Ze zijn nog zo onbevangen. Vanaf eind mei ben ik met zwangeschapsverlof gegaan. Op 30 juni is mijn dochtertje geboren. En op woensdag 8 oktober ga ik weer werken. Het was heerlijk... maar ik verlang ook weer naar mijn werk. Al loop ik de drukke weken na de schoolvakantie mis ( veel huilertjes ), die leuk zijn maar ook erg vermoeiend. Wat ik dus doe met die peuters is o.a. zingen, spelen, voorlezen, spelletjes, kringgesprekjes, knutselen, buiten spelen en natuurlijk luisters verschonen. Echt een heerlijke baan en alle schoolvakanties vrij!
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #75 Gepost op: 9-09-2003, 13:48:31 »
he? ik dacht jij 17 was????

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 9-09-2003, 14:09:11 »
Nee hoor... 25
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #77 Gepost op: 9-09-2003, 19:01:33 »
ik zit in 3 vwo. Op dit moment heb ik geen bijbaantje ofzo.

Voor de toekomst wil ik na mn school naar Australie gaan en ik weet nog niet voor hoelange tijd.
Misschien ga ik iets met talen studeren ofzo, maar dat weet ik op dit moment nog niet zo goed.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Madcat

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 10-09-2003, 10:55:22 »
Ik ben begin juli afstudeerd als Technisch Bedrijfskundige aan de Universiteit Twente en ben na eerst op vakantie te zijn geweest nu hard aan het solliciteren! Ondanks de kwakkelende arbeidsmarkt gaat dit tot nu toe best redelijk, al een aantal gesprekken gehad, dus ik hoop snel aan de slag te kunnen.

Maar voorlopig is het solliciteren niet echt een bezigheid waar je je acht uur per dag mee kan bezighouden, dus dat betekent genoeg tijd om me bezig te houden met andere zaken (zoals dit forum!  :) )

Verder woon ik dus in Enschede en heb ik het genoegen om Compuart en Malcolm als huisgenoten te mogen hebben. Ik hoor ze zo vaak spreken over dit forum, dat ik nu toch ook maar eens ben gaan kijken hoe het hier is. Ik ben benieuwd!!!  :)

Offline Avron

• Forumlid
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #79 Gepost op: 10-09-2003, 15:30:34 »
Mijn dagelijkse bezigheid is mijn krantenwijk.
Verder wil ik er niet meer over kwijt.
Toch bedankt!