Auteur Topic: Virussen  (gelezen 19874 keer)

Offline limone

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Niet over de mol, maar wel net zo gevaarlijk :P
« Reactie #20 Gepost op: 9-09-2003, 13:09:16 »
ik had 1 keer zon raar fwd mailtje gekregen:

Hi
I am a 7 year old girl
I have no arms and no nose and I have red eyes

Lastig typen dan, als je geen armen hebt  :P
I got that tunnel vision going through my  head

Offline pimwiz

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 9-09-2003, 13:30:36 »
tis eraf pim! thanx!! ik had 4  ??? geinfecteerde bestanden..  :-\

Koel!   :D

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #22 Gepost op: 9-09-2003, 13:51:10 »
Lastig typen dan, als je geen armen hebt  :P

Ik zat ook al te denken, dan moet je alles met je neus typen (blijkt dat ze ook geen neus heeft  :-[ )

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #23 Gepost op: 9-09-2003, 13:56:00 »
ik denk dat ze het wel geprobeerd heeft met die neus....vandaar die rooie ogen.  ;D

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #24 Gepost op: 9-09-2003, 13:59:57 »
Ja, sowieso, ze heeft 'rode ogen', ze is uniek, daar moet je trots op zijn, niet zo zeuren, kind!  :P

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
« Reactie #25 Gepost op: 9-09-2003, 18:49:29 »
maar volgens mij is dit al een keer eerder gebeurd, met dat Budweiser frogs hoor.
Ik kan het fout hebben, maar blame me dan maar
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #26 Gepost op: 9-09-2003, 19:47:08 »
No Milk today???

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 9-09-2003, 19:48:01 »
en dan?
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #28 Gepost op: 9-09-2003, 19:53:22 »
Kun je zien of het een hoax is of een echt virus oid duh.
No Milk today???

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 9-09-2003, 19:54:52 »
oké, easy milky

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #30 Gepost op: 9-09-2003, 19:58:42 »
Khad laatst ook zo'n vervelend virus Blaster genaamd

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 9-09-2003, 20:00:54 »
vervelend virus isda

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #32 Gepost op: 9-09-2003, 20:11:36 »
Juist, en over Msblast.exe staat al van alles  in de Molshoop. Wat je dus absoluut NIET moet doen, is een systeemherstel op je computer loslaten, dan bedoel ik: als je die worm in je systeem hebt zitten.

Wat je wel moet doen is: naar Microsoft/downloads gaan, of naar de site die pimwiz heeft genoemd: je volgt de aanwijzingen op het scherm, je download de boel (is maar een programmaatje van 1,23 Mb)

Je installeert het (als het dat niet al zelf doet), en na het opstarten van je computer ben je dat hele blastergedoe KWIJT, zonder al te veel ellende. Het prettige ervan is, dat het ook de opvolger van die worm uit je systeem houdt. Het dicht namelijk een lek, waar blast.exe gebruik van heeft gemaakt.

Zoals ook al in de Molshoop gezegd: collega's van mij die slim dachten te zijn, zijn twee middagen kwijt geweest aan het systeem-herstel, en vervolgens kregen ze de worm opnieuw binnen. Na het downloaden van de patch, die op de homepage van Microsoft staat genoemd, waren ze alsnog waar ze binnen 5 minuten hadden kunnen zijn.

Even over die HPROOY@infoproducts: dit is een fake-adres, maar dat hadden de meesten hier waarschijnlijk al ontdekt

Het probleem met computervirussen is en blijft, dat er altijd grapjassen (figuren die denken dat ze dat zijn) aktief blijven, die het computerplezier voor anderen menen te moeten vergallen. Ze menen alles over computers te weten, maar als je ze een simpele vraag stelt, zoals: wat is de hoofdstad van Noord-Holland, dan moeten ze het antwoord schuldig blijven.
« Laatst bewerkt op: 9-09-2003, 20:49:08 door bodejosm43 »

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #33 Gepost op: 9-09-2003, 20:15:13 »
Klopt, het systeemherstel maakt niks uit want de worm komt binnen via poort 139. Je kan deze dichtdoen maar dan moet je nog meer poorten dichtdoen en das niet zo goed en/of handig

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re:Virussen/marsfind.com
« Reactie #34 Gepost op: 2-11-2003, 23:37:54 »
Vandaag heb ik mijn handen vol gehad aan het blokkeren van mijn computer, vanwege een heel irritante website, met de naam

www.marsfind.con

Ik heb bewust een spelfout in de sitenaam gezet, want nieuwsgierige mensen klikken er onwillekeurig op, en dan hebben ze meteen een hardnekkig spyware-programma binnen, dat je verhindert om de sites te gaan bezoeken die je hebt ingetoetst. Ik hoorde van Compuart dat het waarschijnlijk een virus is. Nou, laat dat waarschijnlijk dus maar weg, het IS een virus.

Ik heb een tijdelijke oplossing gevonden, door bovenin het scherm naar Extra te gaan, vervolgens naar Internet-opties. Daarna heb ik het tabblad PRIVACY aangeklikt, en daar op de button BEWERKEN geklikt. Nu kon ik in een regel www.marsfind.con intikken, en nadat ik OK had ingegeven, kon ik weer alles raadplegen. Deze site werd meteen niet meer weggedrukt.

Uiteraard heb ik hierboven wederom CON, i.p.v. COM ingetoetst. Hiermee probeer ik dus te voorkomen dat iemand uit nieuwsgierigheid gaat kijken wat er achter die pagina schuilt.

Weet iemand of ik dat oer-irritante marsfind nu echt onschadelijk heb gemaakt, of moet ik NOG iets doen? Ik heb een virusscanner geactiveerd.
« Laatst bewerkt op: 3-11-2003, 00:45:58 door bodejosm43 »

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
Re:Virussen
« Reactie #35 Gepost op: 3-11-2003, 07:23:50 »
Jos... heb je wel eens gedacht aan een goede virusscanner? Want jij had eerst ook dat andere virus, toch? Er is ook een programma, wat ik op m'n computer heb staan en het heet Ad-Aware. Zo kan je alle spy-ware van je computer afgooien. Het is te downloaden op www.download.com als het goed is, anders moet je maar even google-en.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 3-11-2003, 09:11:08 »
om nog maar te zwijgen over de stuur deze mail door anders gaat hotmail je account deleten of stuur dit door voor nieuwe msn-smileys of allerlei soorten spam (Do you want to enlarge your penis?)  ::)

ik had 1 keer zon raar fwd mailtje gekregen:

..en ik krijg ook altijd dezelfde mailtjes 73262 keer
ik heb net 3 dezelfde fwd's gekregen over dat sex gezond is  ::)

tis eraf pim! thanx!! ik had 4  ??? geinfecteerde bestanden..  :-\

Met al die spam heeft je computer zo een geslachtsziekte!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #37 Gepost op: 3-11-2003, 10:38:07 »
we hebben dus weer hier een worm op het netwerk... blijft de kop opsteken. blasterworm genaamd. dat is dus de reden dat de pc' s steeds opnieuw opstarten (dat leek me al niet goed hoor..) ik heb nu een programma waar je het mee weg krijgt maar het komt steeds terug..  :'(

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 3-11-2003, 13:48:44 »
Firewall aanzetten of installeren!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #39 Gepost op: 3-11-2003, 13:53:10 »
Ik HEB een goede virusscanner plus een draaiende firewall. Ik heb ook juist die tip gegeven (had ik doorgekregen van o.a. limone) hoe je het onschadelijk kon maken en verwijderen. Dat je dat virus (worm) binnen kreeg, lag niet zozeer aan de beveiliging, wel aan de hardnekkigheid waarmee het zich verspreidde.  Dat blaster-exe-virus was ook zeer eenvoudig weg te krijgen, en richtte verder geen schade aan de computer aan.

Ik heb er destijds een programmaatje voor gedownload van www.microsoft.com/downloads het staat nog steeds op die site.

Dat is zeer effectief gebleken.

Echter: marsfind is spyware, waar kennelijk nog geen remedie tegen is uitgevonden, dus bestaande virusscanners helpen daar niet tegen.

Wel staat er op google.com al het nodige over. Maar nog steeds geen effectieve remedie. Als je zoekt op de naam van de site, dan krijg je hem niet. Als het zoek-criterium als woord wordt ingegeven, zie je ineens diverse artikeltjes erover verschijnen.

Los daarvan: het binnendringen in je systeem, door firma's die je een pop-up-killer willen aansmeren, onder welke categorie moet ik dat verstaan? Ze komen nota bene binnen in de vorm van een pop-up, en dringen zich voortdurend aan je op.

Wie weet daar een goede en definitieve oplossing voor? Ik heb momenteel Stopzilla draaien, en die verlost mij inderdaad van deze ergernis, maar het is een proefversie. Weet iemand een goed alternatief?
« Laatst bewerkt op: 3-11-2003, 15:55:16 door bodejosm43 »