De executie is voorbij en ik leef nog, dit is geweldig nieuws. Ik weet nu in ieder geval van een paar mensen dat ze de mol niet zijn. Dus met mezelf erbij zijn er nog 4 verdachten. Elmar en Little Creep bleven in Melbourne achter. Dat was wel jammer, Elmar was de enige die ik eigenlijk wel echt een beetje kende (van vorig jaar) en Little Creep was na giorgio's vertrek de enige echte 'belhamel' nog in de groep. Nu zijn er nog 4 vrouwen en 3 'heren'. Ik kan nu niet al te veel meer zeggen over de kandidaten anders wordt het zo bekend wie ik wel en niet verdenkt. Ik kan je alleen zeggen dat ik een van de twee andere mannen niet vertrouw en 2 van de 4 vrouwen niet vertrouw.
Als Annemieke de nieuwe opdracht uitlegt ben ik in mezelf al een tactiek voor deze opdracht aan het bedenken. Ik besluit ervoor te kiezen om de anderen hun gang te laten gaan en mezelf op de achtergrond te houden, als kandidaat is dat gunstig omdat ik dan de anderen aan het werk kan zien. De eerste vraag wist ik zelf ook, maar hij was toch wel moeilijk. De tweede vraag met de figuurtjes was heel erg makkelijk, maar Intikker en Ville kiezen verkeerd. Later blijkt dat door Floortje alle goede antwoorden goed gekeurd zijn en andersom. Door deze aktie van Floortje komt er niks bij in de pot, maar ze heeft wel persoonlijk geld. Er is weer een antwoord fout en Annuh moet weg. Ik denk nog eens even na en hé, zij heeft eigenlijk geen ene flikker bijgedragen. Niet eens geprobeerd een antwoord te geven.
Midden in de nacht worden we wakker gemaakt voor een opdracht. 1 iemand mag weer gaan slapen. 1 moment denk ik erover om mijn bed weer in te duiken, maar aan de andere kant wil ik de mol ook wel weer in actie zien. Floortje die duidelijk wel naar haar bed verlangt doet net alsof ze zich opoffert, maar je foolt mij niet, Floor. Je wou gewoon graag je bedje weer in! Ville blijkt niet goed te zijn in het spelletje, die moet echt meer pacman gaan spelen. Gelukkig heeft Maapie er meer verstand van. Als een echt team slagen we in onze opdracht. Vervolgens weet Annuh het weer eens te verprutsen.
De Dakarralley was echt gaaf. Voor de race was iedereen een beetje chagrijnig, maar ja geen wonder als je midden in de nacht wordt gestoord. Alleen Floortje is een beetje fris en Annuh natuurlijk, maar dat is zo'n spring-in-het-veld. Als de opdracht wordt uitgelegd is iedereen klaarwakker. Ik ben van plan om er een echte race van te maken desnoods ala Ben Hur, ala Grease op Thunder Road of ala The Phantom Race met Anakin Skywalker. Al snel liggen Floortje en ik op kop. Groenenman en Annuh zijn dan praktisch gezien al uitgeschakeld. Dan gaat het mis. Het leek me zo cool om die heuvel met zand heen te springen met mijn bak, maar helaas ging ik er recht doorheen. Al snel vliegt Ville mij als een speer voorbij en zie ik de zege aan mij voorbij vliegen. Opeens hoor ik achter me Groenenman horen aan komen rijden, maar die rijdt zomaar een duin in. Een coordinatievermogen van een blinde olifant heeft die gast! 'He Groene! Help je mij, dan help ik jou.' Al duwend gaan we verder. Nu gaat zelfs Intikker ons voorbij met zijn stotende kar. Eindelijk schiet ik dan los, terwijl ik nog na schreeuw na Groeneman: 'See yu, sucker!' rijd ik in volle vaart verder. Intikker, Ville en Floortje staan bij de finish al te wachten en me aan te moedigen (of juichen ze gewoon voor die 500 euro extra in de pot). Ik haal het!!!!........niet? Ach, dat is nou jammer net te laat. Intikker en Ville geven me woedende blikken.
Floortje en Ville zijn als eerste twee geeindigd en krijgen een aanbieding, maar dat horen we pas na de executie. Ik ben deze ronde aardig zeker van mijn zaak en ik denk dat ik wel een rondje verder kom. Ik ben benieuwd wie er wel uitvliegt. Annuh, die zo onhandig is dat ze alleen maar geld kost of Ville die supersportief is, maar bij raadsels te snel handelt en ondoordacht aan het werk gaat of misschien Floortje wel, zij verkoos haar bed boven een kans om de mol in actie te zien of zal het een van de mannen worden: Intikker, je weet nooit wat je aan hem hebt, soms super, soms bar slecht, soms behulpzaam, soms erg op zichzelf of Groenenman die probeert op de achtergrond te opereren, maar die op beslissende momenten naar boven komt. Tikkie, de ex-poedel, nu gabberhond houdt niet zo van het klimaat in Dakar. het is veel te warm voor hem. Het is een moeilijk besluit, maar ik ga hem aan de eerste de beste afvaller geven, die kan Tikkie dan mee nemen naar Nederland (en ik ben er dan mooi vanaf).
's avonds hebben we met zijn zevenen een gezellige avond aan het zwembad van het hotel. Iedereen lijkt relaxt en denkt even niet aan het spel. Ik bedenk me opeens dat 1 van deze 6 er volgende keer niet meer bij zal zijn.