Joe, al even niet hier geweest.

Allereerst: Waarom werd er eerst aangegeven dat er al veel eerder een stemronde zou zijn, maar is die nu pas eind september?

En ligt het aan mij of snap ik niet wat er nou precies gaat gebeuren met die stemronde? Er komt een groepsstemming en er belanden er 3 in de gevarenzone. Daarna komen er 2 (of was het 3?) nieuwe bewoners bij en daarvan wordt door een stemming bepaald wie er in blijft? En die gekozen persoon kiest dan wie er weg gaat?? Wat een omslachtigheid.

Verder; ik vind het de laatste tijd érg jammer dat er alleen maar gesproken wordt over wel/niet stelletjes en dat je ongeveer de hele tijd zit te kijken naar die stelletjes en alle reacties van de anderen op die stelletjes. Wat ik leuk vond om aan het begin te zien was het proces van bouwen, maar vooral ook van de groep. Hoe die twee groepen ontstonden vond ik ook tof om te volgen en hoe die nu in stand worden gehouden en dergelijke. Maar ik word een beetje moe van steeds hetzelfde zien.
Qua bewoners vind ik eigenlijk alleen Adriaan (is echt zichzelf volgens mij), Brandon (vind hem wel inspirerend ofzo, hoe hij is en doet), Hiske (ik mag haar wel, op één of andere manier. Al moet ze nu wel wat meer weg bij Christel en wat meer met de rest gaan) en Brenda (heb het gevoel dat ze veel meer in d'r mars heeft) nog interessant. En wie ik hoop dat eruit gaan? Dan vooral Mike (loopt veel te stoken en niet echt goed voor de groepssfeer) en Timothy (als je het over stoken hebt... En zegt zóveel wat hij niet nakomt of durft: lachwekkend eigenlijk). John moet zich echt meer gedeisd houden en afstappen van z'n leeftijd-issue en dat iedereen respect voor hem moet hebben, want anders mag hij er ook uit. Hij mag eerst zelf wel eens respect tonen, bijvoorbeeld voor die ex-verslaafde toen.

Van de anderen maakt het mij niet zoveel uit, maar ik denk dat het wel echt interessant wordt wanneer 1 van hun eruit gaat en een nieuwe verbindende persoonlijkheid erin komt.
En ik vond Christels houding in eerste instantie heel tof, om de groep bij elkaar te brengen en om een groepssfeer te krijgen, maar nu wordt ze zo afgeschilderd als een puberaal meisje die helemaal op de hoogte wil zijn van de stelletjes, dat ik denk: doe maar even minder en ga je focussen op het terugbrengen van de groep...
Dus dat, eigenlijk.

Maar als het lang zo door blijft gaan, weet ik niet of ik nog blijf kijken...