Sprien slaat de spijker op zijn kop, ik heb iets soortgelijks.
Ik werd gebeld door een juffrouw, omdat mijn tele2-abonnement binnenkort afloopt. Ik wist dat, en ik werd niet echt verrast door dat telefoontje.
Maar ze probeerde zowel het telefoonabonnement als het gespreksdeel, dat ik bij KPN heb zitten, over te nemen. Dat hadden ze al eerder geprobeerd, maar ik had aangegeven alles bij het oude te willen laten, totdat Tele2 mij de kwaliteit van de verbinding kon garanderen. Kunnen ze nog steeds niet, maar dat is een ander verhaal.
Ik nam contact op met de klachtenafdeling van KPN, dat had TrosRadar en Kaqssa eens in een van hun uitzendingen aangeraden.
Ik verwachtte iemand van de klachtenafdeling te spreken te krijgen, maar wat gebeurt er? Die man presteert het doodleuk om me een digitenne-abonnement aan te praten. Hij zegt: u bespaart 120 euto per jaar wanneer u een digitenne-aansluiting neemt. En ik vroeg hem: dus vanaf dan ga ik 3,02 euro par maand betalen voor de ontvangst van Televisie?
Nou dat was niet het geval, Digitenne kost iets van 6,95 of 7,95, en ik zou dan 10 zenders minder krijgen dan nu, met een beroerde beeldkwaliteit. Ik heb het gezien bij collega's, die van zins zijn snel over te stappen.
Het is van de gekke dat je een melding maakt van een raar verkooppraatje over Telefonie, en er probeert iemand je een abonnement op een heel andere dienst aan te smeren.