jah, de blanke masai.. dat boek heb ik gelezen.. Echt heel mooi idd...
Ik zoek altijd een beetje spannende boeken.. en wat lekker weg leest..
De Blanke Masai heeft dus ook nog 2 opvolgers. In het boek erna (Terug uit Afrika) beschrijft Corinne haar tijd terug in Zwitserland met haar dochtertje. Ze moet weer een huis inrichten en een baan zoeken enzo. Wel minder sfeervol dan haar tijd in Afrika, maar toch wel leuk om te zien hoe het haar vergaat. In Weerzien in Kenia, het 3de boek, gaat ze terug naar Afrika om haar ex-schoonfamilie en ex-man op te zoeken. Dat vond ik dan weer wel een vrij interessant boek omdat je toch weer in die Afrika sfeer zit

Qua spanning....
Ik ben een grote liefhebber van medische thrillers. Robin Cook vond ik altijd heel erg goed, totdat hij een aantal jaren terug redelijk politieke boeken ging schrijven (Vreemd Lichaam, Kloon, Kritiek). Ik houd meer van zijn echt spannende boeken, zoals Ademnood, Koorts, Infuus, Fataal. Maar zijn laatste boek, Ingreep, vond ik weer wel heel goed. Ook Tess Gerritsen lees ik erg graag. Ooit een keer begonnen aan De Leerling en toen bleek er ook nog een eerder boek te zijn; De Chirurg. Dat heb ik toen geleend van mijn schoonouders en toen was ik zo enthousiast over haar boeken dat ik al snel ook de vervolgen daarop gekocht heb. Inmiddels heb ik al haar boeken

De boeken van Nelson DeMille vind ik ook erg goed. De Crash speelt zich af over het neerstorten van een vliegtuig en een stel dat vreemdgaat met elkaar die het per ongeluk opnemen. John Codey, van de FBI, moet dat dan onderzoeken. Echt een superboek, evenals de opvolger Het spel van de Leeuw.
En sinds kort heb ik kennis gemaakt met David Baldacci. De Samenzwering vond ik zo ontzettend spannend en humorvol geschreven, dat ik pas het vervolg erop gekocht heb: De Verzamelaars. Het vervolg dáárop staat alweer op mijn lijstje; De rechtvaardigen.
Ook "religieuze" thrillers zoals die van Dan Brown (De Da Vinci Code en Het Bernini Mysterie) vind ik erg goed. James Rollins heeft ook soortgelijke boeken, zoals Steen der Wijzen en de diverse vervolgen erop. Die vind ik ook heel goed. Ook heel spannend en toch ook weer grappig.
De boeken van Karin Slaughter vind ik zelf niet zo goed. Mo Hayder vind ik zelfs erg slecht. En Patricia Cornwell vond ik altijd heel erg goed, tot ze na boek 6 of 7 teveel dingen erin wilden stoppen (haar nichtje lesbisch, zij allerlei problemen enzo). Het werd gewoon teveel en daardoor ben ik een beetje afgehaakt. Maar zeker haar eerste 5 of 6 boeken zijn erg goed.
Misschien heb je hier nog iets aan? Ook recensies lezen op Bol.com is erg nuttig. Soms zijn de meningen verdeeld en weet je niet goed wat je ermee aan moet. Maar soms zie je heel veel goede recensies en dan kan je er wel vanuit gaan dat het boek (best) goed is.
Succes met kiezen Eline!