Eerlijk gezegd vond ik deze finale ook tegenvallen. Bij die eerste opdracht kon je de eerste twee keer gewoon in de auto blijven zitten om een aanwijzing te krijgen. Dan zou je immers nooit gespot kunnen worden door de drone. Tja, dan heb je geen stemrecht voor de volgende beurt, maar dat maakte toch niet echt verschil. Ze hadden beter kunnen doen dat de mensen die steeds de puzzel oplosten een aanwijzing kregen en dat je stemrecht zou vervallen als je door de drone gespot zou zijn. Maar goed, dat bedacht ik me ter plekke.
De ronde tafel was niks mis mee. Die derde op zich ook niet, maar inderdaad niet echt heel speciaal. Wel best vreemd dat je met een fysiek onderdeel moest eindigen. Voor hetzelfde geld had Marije hierom verloren, terwijl het om escapes en denkwerk gaat in dit spel.
Als er een volgend seizoen komt, hoop ik toch dat het stemmen eruit gaat. Je kan dan bijvoorbeeld de ronde tafel als derde spel doen. Met elke aflevering een verschillend spel kan je dan het derde sleutelwoord verdienen, waarbij je dan ter plekke aan de ronde tafel het sleutelwoord moet proberen te raden. Je zet dan gewoon net als nu de telefooncel in die kamer neer. Wie het laatst het sleutelwoord raadt, vliegt eruit (en dan uiteraard meer pogingen mogen doen maar dan bijvoorbeeld met een tijdstraf ofzo. Je bent dan ook veel meer op jezelf aangewezen bij het raden van het sleutelwoord en bij de eerste twee aanwijzingen kan je eventueel nog overleggen.
Om positief af te sluiten, fijn dat de beste en leukste kandidaten dit jaar de finale hebben gehaald!