Auteur Topic: EIDM's helpdesk  (gelezen 10397 keer)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Relaxhoekige helpdesk
« Reactie #20 Gepost op: 23-11-2003, 12:45:50 »
nee is geen time outkwestie...
en tja systeembeheerder..  ::) die hebben we niet, klein bedrijf. het meeste heb ik elf aangelegd en geinstalleerd. maar zou het niet aan de telefoonverbinding kunnen liggen, we hebben wel vaker problemen met dat isdn-kassie. bv in gesprek zijn, als er niemand aan het bellen is, dat soort dingen..

Offline Nemesis

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 23-11-2003, 13:01:56 »
Tuurlijk, zou heel goed kunnen - zeker als je er al meer problemen mee hebt.
Als je zeker (echt zeker, heel heel zeker!) weet dat je alles goed hebt gedaan dan wordt het inderdaad trial-&-error, componenten verwisselen en dan kijken of het werkt.
En da's dan weer het nadeel van een klein bedrijf, er gaat zo #^%$(@ veel tijd en energie in zitten en je hebt die dingen ook niet zomaar op de plank liggen he! Had je telefoonprovider geen oplossing voor je wisselvallige isdn-verbinding?
I can resist everything but temptation  (Oscar Wilde)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #22 Gepost op: 23-11-2003, 13:13:40 »
kpn..nee daar hebben we al eens vaker over geklaagd. maar nu ik er goed over nadenk, moet het wel aan de isdn liggen. want alleen de internetverbinding verbreekt, niet het draadloze bedrijfsnetwerk, ik kan nog steeds data van andere pc's halen enzo.

*cora gaat morgen maar eens met kpn bellen..

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
Re: Helpdesk
« Reactie #23 Gepost op: 25-11-2003, 11:15:59 »
ok, een update. we zijn er waarschijnlijk achter wat het is..
er was hier gister een mannetje en die zegt dat we een hacker hebben, die via onze pcmodem inbelt, en dat daarom af en toe de verbinding verbreekt...
ongelofelijk eh.. hij zegt dat het vorige week ook op de tv was ofzo bij kassa. iemand dat toevallig gezien?

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 25-11-2003, 16:26:13 »
ok, een update. we zijn er waarschijnlijk achter wat het is..
er was hier gister een mannetje en die zegt dat we een hacker hebben, die via onze pcmodem inbelt, en dat daarom af en toe de verbinding verbreekt...
ongelofelijk eh.. hij zegt dat het vorige week ook op de tv was ofzo bij kassa. iemand dat toevallig gezien?

Nee, ik heb het niet gezien, maar als je het nog wil zien kan dat hier: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=117091
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #25 Gepost op: 28-11-2003, 19:51:40 »
Nieuwe vraag.

Ik heb pas een nieuwe digitale camera gekocht. Fantastisch apparaatje, resultaten zijn in het sint-topic te bekijken.

Maar het lukte me aanvankelijk niet om mijn foto's van de camera op mijn computer op te slaan. Ik dacht, laat ik mijn andere software eens proberen, die werkte immers probleemloos. Ik stopte mijn CF-kaart in de oude camera, startte het bijbehorende programma op, en ik kijk met stomme verbazing naar foto's waarvan ik dacht dat ik ze had gewist: de foto's van de molmeeting in september, waar ik aan deelnam.

Met geen mogelijkheid lukte het mij om de foto's die ik met de andere camera had gemaakt, via mijn oude camera tevoorschijn te toveren (ja hoor, andersom lukte het evenmin).

Hoe is dat mogelijk, is het misschien zo, dat een WIS-opdracht, net als bij een harddisk op je computer, niet alles definitief wist? Of is het een foutje van de geheugenkaart?

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #26 Gepost op: 28-11-2003, 21:43:30 »
Is het bij je camera niet mogelijk om een aantal foto's op de camera zelf op te slaan? Dat je bij de opties moet instellen om ze op de geheugenkaart te zetten?

Of misschien is het wel zo, dat je idd die foto's niet gewist hebt en haalt ie bij de ene camera de ene foto's op en bij de andere camera de andere. Vanwege de manier hoe ze opgeslagen zijn op de geheugenkaart.
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #27 Gepost op: 28-11-2003, 22:03:23 »
Je zou toch haast denken dat JPG in principe overal hetzelfde is. Kennelijk is dat niet zo. Ik weet wel, dat er camera's zijn met een soort intern geheugen, los van het geheugenkaartje, maar dat is volgens mij in dit geval niet aan de orde.

Toen ik maandag mijn geheugenkaart in die andere camera stopte, schrok ik even behoorlijk: de foto's uit Gouda waren ineens niet meer te vinden. Heel vreemd. Gelukkig zijn ze nu in veiligheid gebracht, dus als er iets met het kaartje zou gebeuren, kan ik ze nog altijd via internet terughalen.

Offline Baziel

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
« Reactie #28 Gepost op: 29-11-2003, 19:00:34 »
Jos,
JPG is wel degelijk overal hetzelfde, het is een internationale standaard.
Misschien zit je probleem wel bij de software.Fabrikanten hebben namelijk verschillende manieren om de link te leggen tussen camera en PC.
Daarom dit vraagje :
Heeft je nieuwe camera extra software of niet ?
Zo niet is het waarschijnlijk zo dat als je je camera in een USB-poort prikt deze door je PC herkend wordt als een extra harde schijf. Die krijgt een aparte schijfletter ( bvb E:) toegekend en dan kan je je foto's in Windows Verkenner slepen van E: naar C:
Let wel, je foto's blijven in dat geval wel behouden op je CF-kaartje en worden enkel gewist als je ze wist via je toestel of als je ze wist van de E: schijf.
Ik heb een Minolta Dimage 7 en bij mij werkt dat zo en dat gaat prima.

Ik dacht in eerste instantie ook aan een intern geheugen van je camera, maar aangezien dat er volgens jou niet is, blijft het toch raar dat je CF kaartje plots niet werkt met je oude camera.
Ik vraag me dan ook af hoe je je nieuwe foto's op je PC gekregen hebt...
En niets lijkt wat het is...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #29 Gepost op: 29-11-2003, 19:45:32 »
Antwoord op vraag 1:

Ja, de nieuwe camera heeft eigen software, maar dit is volgens mij niet meer dan een soort PORTAL, dar versta ik onder: het stukje software dat ervoor zorgt dat de boel in de computer terechtkomt, om vandaaruit naar je eigen beeldbewerkingsprogramma te worden doorgeleid.

Het verschijnsel deed zich voor op de camera ZELF. Ik gaf aan dat het mijn HP 215 betrof, en niet mijn Medion MD 9653.

Het belangrijkste is, dat de software van mijn Medion nu toch probleemloos blijktte werken, ik was weer eens te ongeduldig. Feit is: de foto's STAAN op de site, en mede dankzij (bedankt nog) Daan, in een aanvaardbaar formaat. Ik had ze ge-upload naar mijn msnpagina, en daan heeft ze daarvandaan in het topic gezet, omdat ik nog steeds niet goed kan verkleinen. Ja, de foto ZELF wel, maar ik krijg dat ellendige witte vlak niet weggepoetst, ondanks diverse tips van hier op de site.

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #30 Gepost op: 29-11-2003, 19:54:35 »
Ik heb nog een andere mogelijke oplossing voor je probleem Jos. Misschien ligt het aan de naam die de foto's gekregen hebben. Laat met het uitleggen.
Ik heb ooit eens een gewoon plaatje naar mijn zusjes camera gestuurd. Gewoon via de verkenner naar de verwisselbare schijf gesleept. Maar op de camera kon ik het plaatje niet uitlezen. Ik kon het plaatje nergens vinden. Maar als ik de camera weer aansloot op de pc, zag ik het plaatje wel op de verwisselbare schijf staan. Ik ben wat gaan experimenteren met de naam. Ik had het plaatje dezelfde naam gegeven als één van de foto's op de verwisselbare harde schijf, maar alleen het laatste cijfer veranderd. Toen kon ik het plaatje wel uitlezen op mijn zusjes camera. Ik denk dat dat hier ook het geval is. Beide camera's gebruiken een andere naam om de foto's op je kaart op te slaan.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #31 Gepost op: 29-11-2003, 20:09:22 »
Het is dus een probleem dat door jullie herkend wordt, ik dacht al dat het aan mij lag. In ieder geval is het zo, dat beide camera's geen eigen opslag kennen, slechts die op het verwisselbaar CF-schijfje.

Ik heb vorige week het schijfje leeggemaakt, door middel van  mijn NIEUWE camera, en toen ik keek of alles leeg was: kreeg ik de melding; No photos on Camera. Dan mag je in de veronderstelling zijn dat er dan ook geen op staan, nietwaar?

Ik wilde er namelijk voor afgelopen zondag zeker van zijn zoveel mogelijk opslagcapaciteit beschikbaar te hebben, en wat doe je dan? Foto's die er niet toe doen, wissen.

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #32 Gepost op: 29-11-2003, 20:18:45 »
Je zou eigenlijk zo'n kaartuitlezer voor je pc moeten kopen. Dan kun je alles zien wat er op die kaartjes staat en niet alleen dat wat één bepaalde camera kan lezen.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #33 Gepost op: 29-11-2003, 21:43:33 »
Ik had er toevallig vanmiddag eentje in mijn handen, en niet eens zo duur: 15 euro. Kon 6 formaten aan. Geschikt voor windows 98, Me, en die andere (2000???). Er is wel een duurdere, maar ook daar kon ik niet goed zien of die XP ondersteunde. Maar XP stond er niet bij. En XP heeft 1 euvel: als er op een doos niet specifiek staat aangegeven dat XP niet wordt ondersteund, dan wordt XP expliciet NIET ondersteund. Dit heb ik tot mijn ergernis al vaak met software gehad. Spellen die overal op lopen, BEHALVE op XP.

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #34 Gepost op: 29-11-2003, 21:59:16 »
Maar dat kun je verhelpen met de meeste programma's. Rechtermuisklik op het programma, eigenschappen, compatibility (kweet niet hoe dat in het Nederlands is, ik heb een engelstalig besturingssysteem, maar het is et rechtse tabblad). Hier kun je bepalen onder welk besturingssysteeem je het programma wil draaien. (Hij gaat echt niet heel dat besturingssysteem opstarten hoor, maar alleen dat programma, alsof het in dat besturingssysteem draait.)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #35 Gepost op: 29-11-2003, 22:26:26 »
Ja, dat laatste ken ik: het is speciaal bedoeld voor programma's die je al had om onder bijvoorbeeld 95 te laten draaien. Veel dingen doen het dan inderdaad, bij sommige ervan (ik had zo'n leuke CDROM-set van War of the Worlds) loopt de computer een klein beetje vast. Dat is dus iets van die cdrom, want bij andere programma's werkt het gewoon. 5 euro naar de haaien. Ik had meer pech kunnen hebben als het programma had gekost wat ze er oorspronkelijk voor vroegen: 49,95 euro.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re: Helpheks
« Reactie #36 Gepost op: 19-03-2004, 23:45:53 »
Ik wil een nieuwe harddisk kopen. Kan ik de volledige inhoud van de oude zonder veel poespas overzetten op de nieuwe, en die nieuwe voortaan als systeemschijf gebruiken?

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
Re: Helpheks / Helpdesk
« Reactie #37 Gepost op: 20-03-2004, 13:17:50 »
Waarom heet dit topic nou weer helpheks  ???
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: EIDM's helpdesk
« Reactie #38 Gepost op: 16-08-2004, 13:25:33 »
Op de een of andere manier kan ik heel veel websites niet meer bezoeken. De inhoud wordt niet getoond. Ik kreeg een melding dat ActiveX mogelijk onveilige informatie niet kan doorzenden van die site. Beveiligseisen wijzigen bij internetopties helpt niet. Wat nu? (Help, ik ben leek)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
Re: EIDM's helpdesk
« Reactie #39 Gepost op: 16-08-2004, 13:33:32 »
Op de een of andere manier kan ik heel veel websites niet meer bezoeken. De inhoud wordt niet getoond. Ik kreeg een melding dat ActiveX mogelijk onveilige informatie niet kan doorzenden van die site. Beveiligseisen wijzigen bij internetopties helpt niet. Wat nu? (Help, ik ben leek)
www.opera.com  ::ok::